• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
Sinds ik mijn tweede 7970 geinstalleerd heb, heb ik constant problemen met mijn computer(games).

Bijvoorbeeld, als ik in BF3 een server join vertraagt mijn hele computer even in slow(stutter)motion. De muis vertraagt en hakkelt heel langzaam over het scherm, mijn teamspeak speelt de chat opeens in slowmotion met stotteren en mijn fans gaan heel even op 100% draaien, daarna speelt de game gewoon. Na ongeveer een kwartiertje stopt de game plotseling, zonder waarschuwing en zonder error. Exact hetzelfde geldt voor eigenlijk iedere applicatie waarbij beide videokaarten gebruikt worden. Ik vroeg me dus af of mijn Corsair HX850 niet genoeg power levert? Misschien zijn het ook wel mijn drivers, maar 14.4 en 13.12 maakt niets uit... :(

#Product
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed
1Corsair HX850W
1Corsair Hydro Series H100
1Corsair Obsidian 550D
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
1Gigabyte GA-990FXA-UD3
1LG GH24NS90 Zwart
1Samsung 830 series SSD 128GB
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
2XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 23:59
Wat zijn de temperaturen? Kan je checken met bijvoorbeeld MSI afterburner.
Het klinkt alsof een van de kaarten te heet wordt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Oh, appeltje, eitje, temp. problemen. De DD's zijn klote gekoeld, vooral de VRM's zouden problemen hebben, dus je core temp. kan nog zo laag zijn, zodra je VRM's te heet worden steekt je kaart zijn middelvinger op en zegt ie "bekijk het maar, ik ga tukkie doen!"

Dus, bekijk ook je VRM temps eens met GPU-Z, grote kans dat die van iig je bovenste kaart te hoog worden.

De oplossing? Ehm, extra fan gaat nauwelijks helpen, repasten ook niet echt, andere fan is te groot [de Icy neemt 2 sloten in], dus het enige wat nog rest is een kaart halen die wel goede koeling op zijn vrm's heeft.

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De voeding is ruim voldoende. Ik zou het ook in de temps zoeken.

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Ligt aan de videokaarten. XFX heeft de slechtste koeler van alle varianten van de 7970. Ik zou die kaarten allebei RMA terugsturen en kijken of je ze kan inruilen voor kaarten van een andere fabrikant.

Ik heb zelf precies dezelfde kaart 4 keer terug moeten sturen, omdat deze elke keer weer kuren vertoonde. Ik heb uiteindelijk de kaart in kunnen ruilen voor een Sapphire 290X.

Mijn advies: inruilen en nooit meer XFX nemen.

• Rickkamminga
GPU-Z leest helaas geen VRM temperaturen uit, geen enkel programma doet dat met deze kaarten, dus ik gok dat ze geen sensor op de VRM hebben geplaatst... Ik kan ook mijn onderste kaart niet uitlezen, die geeft allemaal willekeurige waarden aan voor temperatuur en voltage bijvoorbeeld.

Ik heb nu een nieuwe error gevonden: dxgi_error_device_removed (voor Crysis en War Thunder). Terwijl ik dit stukje type schieten de artifacts door mijn scherm. Ik heb wat gegoogled en het schijnt een driver probleem te zijn. Ik heb een paar fora bekeken en volgens die stappen mijn drivers verwijderd en nu draai ik 14.4.
No avail :/

UPDATE
Ik kwam erachter dat in de system32 folder nog wat bestanden stonden waarmee de pc toch nog de ATI drivers gebruikte. Deze heb ik nu verwijderd. Het is te laat om nog weer te gaan gamen, maar ik denk dat ik het nu opgelost heb... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Rickkamminga op 19-06-2014 01:09 ]

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vraag me af of dat je probleem heeft opgelost. GPU-z leest zeker wel vrm temps uit. Tabblad "sensors" helemaal onderaan.

• Rickkamminga
Helaas, het heeft niets geholpen... Ik heb nog steeds het idee dat er ergens drivers actief zijn. In Taakbeheer draait helemaal niets meer wat enig verband heeft met videodrivers van AMD/ATi, maar toch kan ik mijn bureaublad gewoon weergeven in 1080p. Dit kan niet met een fresh install van Windows 7, toch? Aero is wel uitgeschakeld, maar ik gok dat dat kwam vanwege een bestandje teveel verwijderen, want ieder programma (steam, puush, origin etc) vroeg om logingegevens :P

Ik denk dat ik maar een fresh install van windows ga doen. Maar als iemand tips heeft, zou ik ze heel graag lezen, want we zijn net verhuisd en nu zitten we aan een databundel van 20GB per maand. Het heeft geen haast, want de ping is hier gemiddeld 800 tot 12000 dus gamen zit er toch niet meer in |:(
j0ppie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:07:
Ik vraag me af of dat je probleem heeft opgelost. GPU-z leest zeker wel vrm temps uit. Tabblad "sensors" helemaal onderaan.
Ik weet wel hoe GPU-Z werkt, en als ik zeg dat de VRMs niet gelezen worden dan bedoel ik ook echt dat de VRMs niet gelezen worden. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rickkamminga op 24-06-2014 19:44 ]

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
Voor het volledig verwijderen van de AMD drivers kun je eens kijken naar atiman uninstaller, heb ik in het verleden veel plezier aan gehad.

Ook een fresh instal van W7 kan 1080p laten zien, daar heb je niet perse de AMD drivers voor nodig.

Ik weet niet precies hoe het zit met battlefield, maar heb soortgelijke problemen gehad met een crossfire setup in CoD.
Probleem was hier een instelling in CoD, DualGPU ofzo. mischien dat je daar eens naar kan kijken?

wat erg vaak problemen met crossfire veroorzaakt is het bijplaatsen van een 2e GPU zonder de AMD drivers volledig te verwijderen en opnieuw te instaleren.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 20:58

Nemesizz

Untouchable

j0ppie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:07:
GPU-z leest zeker wel vrm temps uit. Tabblad "sensors" helemaal onderaan.
Dit kan verschillen per kaart per fabrikant. Dat het bij de ene wel kan wil niet zeggen dat het bij de ander ook kan. Zelfde met fans, de ene kun je ze uitlezen en regelen, de andere alleen uitlezen, en sommige kun je geen van beide (komt niet vaak meer voor, maar ze bestaan nog).
't Is maar net welke sensors erin zitten en welke zijn aangesloten/aangestuurd.

• Rickkamminga
Ik bump dit topic toch nog even. Alle problemen zijn nu opgelost. Mijn secundaire kaart was gewoon defect. Ik heb hem RMA gestuurd en binnenkort heb ik een nieuwe. Er zijn geen problemen meer sindsdien. Ik heb ook even naar de VRM temperaturen gekeken met een temperatuursensor en deze komen tijdens load niet hoger dan 65 graden (furmark).

Ik denk dat hij defect geraakt is door het in die periode constant uitvallen van de stroom. Soms wel 5 keer per dag. Yay nieuwbouwwijk |:(
Pagina: 1