Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Quintus1993
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-07-2018
Ik heb vandaag een tweedehands lumia 920 ontvangen. Het is een prima ding, alleen er is een probleem met het scherm. .... er zit een hele erge oranje/bruine gloed over het scherm. Ik heb al op meerdere sites gelezen dat de lumia 920 nogal eens last zou hebben van een gele waas over het scherm, maar in mijn geval is het veel erger.

Op de foto (http://nl.tinypic.com/r/2r75wyv/8) kan je duidelijk het verschil zien tussen mijn lumia 800 en 920.
Heeft iemand enig hoe ik dit op kan lossen? Helpt het als ik er een nieuwe display in stop? Of ligt het aan de software?
The lumia 920 loopt momenteel op wp 8.1 en de verkoper heeft gezegd dat deze lumia 920 is gebruikt als demo model bij KPN.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.....

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Uhhh garantie?

• Quintus1993
geen garantie helaas...

• Quintus1993
en verkoper reageert natuurlijk niet meer

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toevallig geen schermtemperatuur instellingen oid?

• Quintus1993
Waar zou ik dat kunnen vinden? Of bedoel je soms het kleurprofiel in de instellingen? Hier heb ik al wel aanpassingen gedaan maar dit heeft niet veel geholpen helaas.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Zelfs met de kleurinstellingen zou je het niet zo geel kunnen krijgen. Wat je kan proberen is kijken wat Nokia Care er van vind. Grote kans dat ze het gratis repareren als het niet door vochtschade oid. komt. Vermoed dat het display al enorm veel uren heeft gemaakt en gewoon "op" is.

• Quintus1993
Kan ik dan niet net zo goed zelf een nieuw scherm erin zetten? Als dat tenminste het probleem is. Ik heb namelijk geen garantiebewijs en ik heb al gezien dat ik bij Nokia Care meer dan 170 euro kwijt ben voor een defect scherm.

• Quintus1993
Het gaat me er vooral om, wat de reden is voor deze rare kleur. Is het scherm gewoon 'op', of hebben demo models misschien andere instellingen?

Ik heb zelf natuurlijk ook even op google opgezocht of andere mensen dit probleem ook hebben. Het enige nuttige wat ik heb kunnen vinden is de volgende reactie: 'The yellow screen problem on demo set 920 is really yellow, instead of just warmer. It is like you look through a yellow color glass. Like I suggest before, it is some problem with the firmware for the demo sets. While consumer devices don't have such problems.'

Dus zou het dan toch aan de firmware liggen?

• Caelorum
Je zou kunnen proberen er een andere firmware op te zetten. Zou je even hier moeten kijken voor hoe je het moet doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2370704
Is iig goedkoper dan hem opsturen. Ik denk overigens niet dat je een originele display unit gaat vinden online. Mocht het je wel lukken: de lumia 920 is niet zo moeilijk uit elkaar te halen :) Let er wel op dat je een complete unit koopt incl. digitizer. Deze zit namelijk op het scherm vastgelijmd en krijg je er nooit fatsoenlijk af en weer op. Je moet dus het glas + display + digitizer hebben.

Garantiebewijs deden ze bij Nokia Care nooit zo moeilijk over, maar ligt er een beetje aan of ze kunnen achterhalen wanneer het toestel is gemaakt. Je kan hier een snelle check doen door het IMEI-nummer in te voeren: http://www.nokia.com/nl-nl/support/warranty-check/ In principe vallen alle Lumia 920 eronder aangezien je standaard 24 maanden fabrieksgarantie hebt en het toestel nog niet zo lang uit is :) Maar ze kunnen reparatie weigeren als het inderdaad gewoon slijtage van het scherm is...

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 18-06-2014 11:34 ]

• Quintus1993
Ik heb zonet even een volledige display bestelt (dus glas+display+digitizer). Ga ik dat eerst proberen. Lost dat het probleem niet op, dan moet ik maar met de firmware gaan lopen kloten. Hopen dat het niet zover hoeft te komen.
In ieder geval bedankt.

• Caelorum
Nieuwe firmware erop zetten is een stuk eenvoudiger dan het display vervangen :)

• Quintus1993
Haha ja dat zal best, maar ik heb er nou niet bepaald veel verstand van :|. Trouwens, in het scherm zitten bovenin ook nog twee kleine scheve lijntjes (op lichte achtergronden), dus een nieuwe display was er waarschijnlijk sowieso gekomen.

Zoals ik zei, ik kijk eerst even wat de effecten zijn van het nieuwe display. Blijkt dit niet te helpen, dan kom ik weer bij je terug. Mag je me verder helpen met de firmware :P

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 13:52
Quintus1993 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:56:
Ik heb zonet even een volledige display bestelt (dus glas+display+digitizer). Ga ik dat eerst proberen. Lost dat het probleem niet op, dan moet ik maar met de firmware gaan lopen kloten. Hopen dat het niet zover hoeft te komen.
In ieder geval bedankt.
Waar had je deze gevonden? :) Het scherm van mijn vriendin zijn 920 is onlangs ook gesneuveld en ze is opzoek naar een nieuw scherm (wel origineel uiteraard, ivm super sensitive touch en clearblack)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19
hier bijvoorbeeld http://www.replacebase.co.uk/nokia-lumia-920-parts-302-c.asp of hier http://www.parts4repair.c...920/?sort=featured&page=1 Weliswaar geen ervaring met de winkels op zich, maar ik ben in de market om dat verrekte usb stekkertje te vervangen... k$%# ding

[ Voor 15% gewijzigd door analogworm op 18-06-2014 13:43 ]

• Quintus1993

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als dit toestel is verkocht via de V&A op Tweakers.net zou ik toch even aankloppen bij de verkoper indien dit niet in de beschrijving stond (of als het toestel niet als defect verkocht is). Maar misschien was de prijs er ook wel naar natuurlijk. Bij geen gehoor is een negatieve beoordeling wel op z'n plaats; dit toestel is immers niet bruikbaar in de huidige staat.

• Quintus1993
Helaas niet via V&A op Tweakers maar via marktplaats. Ik wilde perse de rode versie en deze werd alleen op marktplaats aangeboden. Uiteindelijk 150 euro betaald. Maar ja, nu komt er nog een scherm van 100 euro bovenop dus uiteindelijk 250 euro aan kwijt. Als het probleem dan opgelost is, valt het uiteindelijk nog wel mee met de kosten. Ook omdat het om de rode versie gaat. Deze kleur wordt veel minder aangeboden dan bijvoorbeeld de zwarte.

• Caelorum
Quintus1993 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:52:
[...] Ik wilde perse de rode versie en deze werd alleen op marktplaats aangeboden. [...]
Had je achteraf beter een nieuwe shell kunnen kopen ^^ Bijv. hier... (lijkt een originele, maar je weet het maar nooit)

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 18-06-2014 14:11 ]

• Quintus1993
Oh, ik wist helemaal niet dat dat ook mogelijk was :9. Is dat erg moeilijk dan, het vervangen van de shell? Bij mijn Lumia 800 heb ik bijvoorbeeld ook zelf het scherm vervangen, dat ging nog wel. Het lijkt me dat zo'n shell vervangen toch wat moeilijker is?

Maja, voor mij is het nu toch al te laat :)

• Caelorum
Mja, alles moet eruit en overgezet worden. Klinkt moeilijker dan het is, maar je bent wel even een half uurtje bezig.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Heb je niet eerst gekeken via de nokia care website of je nog garantie hebt? Dan allerlei dingen kopen :/

• Quintus1993
Een nieuwe display bleek de oplossing te zijn (http://nl.tinypic.com/r/2lj6jwi/8).

• Caelorum
Dat ziet er wel eens tuk beter uit ja :) Was het een origineel display dat je er in hebt gezet?

• Quintus1993
Zover ik weet wel.
Bij de advertentie (http://www.mobilesupplies...dule-nokia-lumia-920.html) staat er letterlijk dat het om een origineel display gaat. Daarnaast heb ik zonet even getest het scherm te bewegen met mijn vinger half in een t-shirt en dit werkt gewoon.
Pagina: 1