cooler master hyper tx3 evo en koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-01 09:58
Hallo beste,

Ik ga morgen of overmorgen voor de eerste keer een pc bouwen. Nu heb ik deze koeler besteld waarbij ik dus nog zelf pasta moet gaan aanbrengen op de CPU. Op afbeeldingen van de koeler gezien dat deze in contact komt met de CPU met 3 heatpipes (dus het oppervlakte is niet volledig glad). Welke methode van koelpasta aanbrengen kan ik nu het beste gebruiken? Ik had zelf al wat rondgekeken op internet en kwam tot de conclusie, dat de zogenaamde methode waarbij je een druppel in het midden plaatst en vervolgens deze verspreidt door de druk van de koeler, mij het makkelijkst leek. Maar geld dat ook voor deze koeler, waarbij het oppervlakte niet helemaal glad is? Kun je dan nog wel goed de druppel verspreiden?

Alvast bedankt,

Groetjes Bart

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Geld voor alle koelers, gewoon een klein beetje in het midden (iets kleiner dan een erwt) van de CPU en dan de cooler erop plaatsen. Works as a charm en verschilt niet per CPU koeler hoor:)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Als het goed is is het contactdeel dat de heatspreader van de CPU raakt zo goed als dicht (immers als er lucht tussen zou kunnen zou het bizar slechte koelprestaties leveren), en zou een drupje net zo goed moeten verspreiden als met een 'gewone' koeler.

Drupje overigens aanbrengen op de CPU en de koeler erop drukken, is iets makkelijker dan andersom.

• Bartoow
Okee, dan houd ik deze methode gewoon aan! Moet ik hierbij zelf nog veel druk leveren? of is de koeler aanschroeven al genoeg druk?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bartoow schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:50:
Okee, dan houd ik deze methode gewoon aan! Moet ik hierbij zelf nog veel druk leveren? of is de koeler aanschroeven al genoeg druk?
Ik zou het ding niet recht erop kwakken maar met beleid een beetje schuin erop zetten zodat je luchtbellen niet blijven zitten.

Daarnaast, een koeler zet je erop, en je zet het ding gewoon zo vast als ie kan gaan. (natuurlijk, ook met beleid...)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bartoow
Oke bedankt voor de reacties! hopen dat het goed komt:)

Verwijderd

Je kan er niet zo veel fout aan doen. Wel even goed de instructies lezen van die koeler m.b.t. je CPU. Je moet namelijk wel even je mount op een ikea manier fabriceren voordat je hem er uberhaupt op kan schroeven danwel klikken. Ik heb die koeler ook op mijn CPU.
Wat je precies moet doen hangt weer af van de socket.

En mocht je iets moeten schroeven "gewoon vast" is vast genoeg. Als de koeler geen speling meer heeft ten opzichte van de CPU (wiebel) zit hij gewoon goed. Als je je moederbord gaat kromtrekken vraag je weer om andere problemen. :)

Vergeet ook niet alle stroomstekkers aan te sluiten (met name op je moederbord en video) anders doet hij niet zo veel. Klinkt logisch maar heel veel mensen vergeten bijvoorbeeld de 4 pin connector op het moederbord of zien niet dat hun videokaart 2 inputs heeft. :)

• Bartoow
Ja ik had idd al gezien in een filmpje dat je de mount moet monteren met 8 stroefjes, zag er een beetje klunzig uit haha, maar zal zeker het boekje even goed checken!

Verwijderd

Intel socket? Het ziet er hatseflats uit ja maar de koeler is wel solid.
Ik blijf onder de 70 graden met een overclock van een Ghz op mijn I5 2500K onder stress. Niet slecht voor een koelertje van 25 euro.
Pagina: 1