Advies hp plotter kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602888

Topicstarter
Ik ben mezelf aan het oriënteren op de aanschaf van een plotter en kwam toen via google hier terecht en hoop een goed advies te kunnen krijgen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een HP Designjet aangezien ik deze ook op mijn werk had.

Nu heb ik de HP Designjet T520 A0 gezien en sta eigenlijk op het punt deze te kopen. het gaat om onderstaande plotter. welke momenteel bij veel aanbieders in de reclame is.
http://www.plotterwinkel....-t520-36-inch-cq893a.html

Ik hoor alleen nog graag wat ervaringen van andere personen. Heeft iemand ervaringen met deze plotter en is deze geschikt voor onderstaande werkzaamheden en programma's?

1. Bouwtekeningen uit autocad en stabicad
2. PDF bestanden printen
3. Af en toe ene poster printen voor privé zou ook leuk zijn.

Ik heb overigens windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf geen ervaring mee, maar dit is imho geen plotter, maar een uit de kluiten gewassen inkjetprinter. Dus redelijk risico op uitdroging bij incidenteel gebruik.
Ik weet niet hoe vaak je zoiets prive gaat gebruiken, maar als dat net zoveel is als een gemiddelde tekstprinter zou ik deze overslaan. Dik 1500 euro is een hoop geld :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Plotters zijn tegenwoordig inderdaad uit de kluiten gewassen inktjetprinters.
Al eens gekeken wat de kosten zijn van een eigen plotter versus reproshops? De papierrollen en de inkt kosten vast ook een boel. Reproshops gebruiken dure apparatuur, de genoemde plotter is in ieder geval kwa prijs een duidelijke instapper. Wellicht zit er een enorm verschil in printkwaliteit.

Daarnaast is het natuurlijk de vraag of/wat voor een servicecontract je erbij wilt. Bedrijven laten hun printers en plotters onder een onderhoudscontract vallen om er verder niet naar om hoeven te kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door bartvl op 17-06-2014 21:32 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De rollen vallen nog wel mee.

Er gaan wel ini mini cartrdges in voor een plotter ik ben gewend dat er dan een 300/600ml cartridge in kan 29ml is niets natuurlijk. Voor mijn een indicatie dat deze voor incidenteel printen is. zeker niet voor een aantal pagina's per dag.
Ook moet je voor jezelf bedenken of je uv bestendige inkt of niet wil gebruiken. een bouwtekening boeit niet maar een foto/poster is na 2 jaar slecht geworden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Eigenlijk weet je standaard al dat wanneer een ~1M plotter zoveel kost dat je dat in het veelvoud gaat betalen aan inkt (zoals eerder ook al aangegeven).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:26
Tenzij je relatief weinig print. Zelf heb ik recent een tweedehands T770 gekocht. Gaan 70/130 ml cartridges in.
Ik heb het inktverbruik voor posters met meegekleurde achtergrond eens uitgerekend, en dat viel me heel erg mee. Ongeveer 3 euro per vierkante meter poster. Een tekening met veel wit verbruikt veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kleine inkt cartridges had ik gezien maar is voor mij niet een groot probleem.

Ik plot voornamelijk lijntekeningen en de inktcartridges zijn in verhouding niet veel duurder per ml dan de grotere cartridges.

Ook de aantallen zijn niet zo groot 2-3 per dag.

Ik twijfel wel een beetje aangezien voor foutloos printen van PDF bestanden schijnbaar een postscript plotter noodzakelijk is. Bijvoorbeeld de HP Designjet T920ps.
Somige zeggen ook weer dat dat alleen voor ingewikkelde pdf posters is.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen HP plotter-ervaring. Wel een Canon die we op het werk hadden (ter vervanging van een oude HP). Ding ging rap, heel rap, met CAD-tekeningen. Geen problemen om A0++ te doen en ook geen probleem om een A4-tje op de handinvoer te doen. Iedere jandoedel kan het papier er in krijgen en de inkt ging erg lang mee. Daarnaast is dit apparaat ook nog eens heel stil waardoor die geen hinder op kantoor zal geven.
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:32:
Geen HP plotter-ervaring. Wel een Canon die we op het werk hadden (ter vervanging van een oude HP). Ding ging rap, heel rap, met CAD-tekeningen. Geen problemen om A0++ te doen en ook geen probleem om een A4-tje op de handinvoer te doen. Iedere jandoedel kan het papier er in krijgen en de inkt ging erg lang mee. Daarnaast is dit apparaat ook nog eens heel stil waardoor die geen hinder op kantoor zal geven.
Link
De Canon plotters heb ik bekeken maar ben afgehaakt i.v.m.
Inkt niet goed watervast

Ze hebben nogal wat problemen met defecte printkoppen en dat kost per keer 500 euro. Dit probleem treedt schijnbaar vaak op als de plotter even niet is gebruikt en dit komt bij mij bijvoorbeeld tijdens een bouwvak nogal eens voor.

Schijnbaar verdwijnt er nogal wat inkt in de opvangtanks en moet je ook die tanks regelmatig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

KhaZ

Alfa Romeo

Waarom wordt dit een plotter genoemd? M.i. heeft een plotter alleen een snijkop om bijvoorbeeld vinyl te snijden. Dit is gewoon een A0 inkjet.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is volgens mij een term uit het verleden toen er met pennen werd geplot.

In autocad heet het ook nog plotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met sommige plotters kan je zelfs snijden en tekenen. Moderne plotters vziw geen vectorapparaten meer.

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 18-06-2014 09:52 ]

Pagina: 1