Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gigabit Netwerk Kaart krijgt geen IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een TP-Link TG3266 netwerk kaart in PC geïnstalleerd. Echter krijgt de netwerk kaart geen IP, althans hij krijgt een 169.x.x. adres.

Hij zit aangesloten op een TP-Link gigabit switch. De kabel is goed, deze zat voorheen op mijn 100Mbit netwerk kaart.

Als ik de kabel in mijn router doe, (ook TP-Link WR1043ND) dan krijgt hij meteen een IP en is er gelijk verbinding met internet.

Ik heb al een fixed IP gegeven, en de standaard gateway ingesteld, maar ook dan krijg ik geen verbinding via de switch. fixed ip: 192.168.1.19 met subnet 255.255.255.0 en de standaard gateway het IP van mijn router 192.168.1.1

DHCP van de router staat aan.

Overige apparaten op deze switch zijn 2 media spelers die prima werken en een NAS die ook prima werkt. Als ik de laptop met een kabel op de switch aansluit heb ik ook meteen verbinding...Wat doe ik niet goed of wat zie ik over het hoofd ? ?

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Als ik de kabel in mijn router doe, (ook TP-Link WR1043ND) dan krijgt hij meteen een IP en is er gelijk verbinding met internet.
Hier zeg je dat de kaart wél een IP krijgt? Je bent een beetje onduidelijk in je verhaal.

Een 169.x.x adres is een adres dat Windows zichzelf assigned als hij is ingesteld voor DHCP maar de server niet kan contacteren (wat voor reden dan ook).

Verwijderd

Topicstarter
Als hij in de switch zit, krijgt hij GEEN IP en als hij in de router zit krijgt hij WEL een IP.

Dat 169.x.x weet ik, dat hij dan geen DHCP kan vinden. Maar...hoe kan dit dan ? Alle overige apparaten die op de switch zitten werken wel...zit er nog ergens een instelling in de netwerk kaart ofzo ?

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Kijk eens na of er uberhaupt wel link is, en zoja hoe snel?

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij zegt dat er geen netwerk toegang is. Dus geen verbinding

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
zet je snelheid eens vast op 100mbit bij instelleningen van je netwerkadapater. Waarschijnlijk krijgt hij geen fatsoenlijke gbit link over de bestaande kabel

CISSP! Drop your encryption keys!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Kabel zelfgeknepen of kant en klaar? Andere kabel geprobeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2014 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ook vast op 100Mbit gezet en dan werkt ie ook niet. Kabel is inderdaad zelf aangeknepen. Andere kabel nog niet geprobeerd, afstand is te groot en het is een vaste PC. Zal eens kijken of ik zelf ergens een kabel op de kop kan tikken om te proberen.Kabel werkt wel...op 100Mbit vanaf de router... Dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen....?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:35

allure

Titaan fase 2/3

Hoe lang is deze kabel?

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is 10 Meter lang

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 21:29
Als je de kabel direct op de router aansluit dan is de computer verbonden op gigabit of 100Mbit of werken beide snelheden?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
1000Mbit gebruikt 8 aders. 100Mbit gebruikt 4 aders.

Misschien is de kabel niet lekker en je router maar 100Mbit waardoor het goed gaat. Zodra je hem in de switch steekt gaat ie op 1000Mbit en kom je de rotte aders tegen?

gokje..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:02:
Ik heb hem ook vast op 100Mbit gezet en dan werkt ie ook niet. Kabel is inderdaad zelf aangeknepen. Andere kabel nog niet geprobeerd, afstand is te groot en het is een vaste PC. Zal eens kijken of ik zelf ergens een kabel op de kop kan tikken om te proberen.Kabel werkt wel...op 100Mbit vanaf de router... Dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen....?
Je router heeft Gigabit LAN poorten. Als je met die kabel desondanks maar 100MBit krijgt, is je kabel niet goed.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Pakjebakmeel
DaRoot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:10:
[...]

Je router heeft Gigabit LAN poorten. Als je met die kabel desondanks maar 100MBit krijgt, is je kabel niet goed.
Was net de specs opzoeken maar daar lijkt het wel op ja.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Klinkt alsof je kabel niet goed is geknepen.

Ik gebruik altijd deze site: http://www.lanshack.com/make-cat5E.aspx en dan de linker variant (568-B). Beide kanten van de kabel op die manier knijpen. Werkt bij mij altijd perfect, maar ik heb ook wel eens gehad dat er net één ader verkeerd zat, waardoor de kabel niet goed werkte.

Dus kleurtjes even controleren en opnieuw knijpen ;)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
laurens0619 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:16:
zet je snelheid eens vast op 100mbit bij instelleningen van je netwerkadapater. Waarschijnlijk krijgt hij geen fatsoenlijke gbit link over de bestaande kabel
Dat moet je alleen maar doen als je aan de "andere kant" (dus je switch of router) ook vast instelt. Als je dat maar aan een kant doet zit je met eetn zeer slechte verbinding. Bijvoorbeeld iets wat terugvalt naar 10Mbps half duplex. Beide kanten moeten altijd hetzelfde ingesteld staan, dus of alles auto of alles fixed op dezelfde waarde.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• laurens0619
mbaltus schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:28:
[...]

Dat moet je alleen maar doen als je aan de "andere kant" (dus je switch of router) ook vast instelt. Als je dat maar aan een kant doet zit je met eetn zeer slechte verbinding. Bijvoorbeeld iets wat terugvalt naar 10Mbps half duplex. Beide kanten moeten altijd hetzelfde ingesteld staan, dus of alles auto of alles fixed op dezelfde waarde.
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Hoe kom je hierbij? Hier lees ik ook echt wat anders in terug Wikipedia: Autonegotiation

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 18-06-2014 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een CAT5e kabel liggen van een meter of 10 met aangegoten pluggen dus die moet zeker goed zijn, die ga ik straks even door het huis leggen en kijken wat ie dan doet...

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus aan de kabel. Deze kabel lag er al (in de muur in een buis) en ik had aangenomen dat dit minimaal een CAT5e kabel was. Dus niet, net even een losse CAT5e kabel gelegd en meteen een IP en gelijk 1 GB verbinding. Even een testje gedaan en hij haalt snelheden tot 830,5 MB/s vanaf de PC naar de NAS toe :)

Dus even een nieuwe kabel in de buis trekken en we kunnen super snel LAN'nen :)

Bedankt iedereen !

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

laurens0619 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:34:
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Hoe kom je hierbij? Hier lees ik ook echt wat anders in terug Wikipedia: Autonegotiation
Is algemeen bekend, hoor. Je moet beide kanten hetzelfde instellen. Als één kant fixed is en de andere kant op auto, dan valt de automatisch ingestelde poort na verloop van tijd terug naar 10 Mb/s half duplex.

Staat ook in het artikel wat je zelf aanhaalt:
in particular when two connected devices are:
- One manually set to half duplex and one manually set to full duplex
- One set to autonegotiation and one manually set to full duplex

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:04:
Het lag dus aan de kabel. Deze kabel lag er al (in de muur in een buis) en ik had aangenomen dat dit minimaal een CAT5e kabel was. Dus niet, net even een losse CAT5e kabel gelegd en meteen een IP en gelijk 1 GB verbinding. Even een testje gedaan en hij haalt snelheden tot 830,5 MB/s vanaf de PC naar de NAS toe :)

Dus even een nieuwe kabel in de buis trekken en we kunnen super snel LAN'nen :)

Bedankt iedereen !
Mbit/s, geen MByte/s maar goed dat het werkt!

• laurens0619
Brahiewahiewa schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:08:
[...]

Is algemeen bekend, hoor. Je moet beide kanten hetzelfde instellen. Als één kant fixed is en de andere kant op auto, dan valt de automatisch ingestelde poort na verloop van tijd terug naar 10 Mb/s half duplex.

Staat ook in het artikel wat je zelf aanhaalt:
in particular when two connected devices are:
- One manually set to half duplex and one manually set to full duplex
- One set to autonegotiation and one manually set to full duplex
weer wat geleerd :)

Pagina: 1