Beste mensen,
Via een draadje op het forum werd mij aangeraden om hier eens langs te komen vooraleer ik overga tot de aankoop van mijn nieuwe pc.
Waartoe dient hij?
Zoals de meeste game pc's: de laatst nieuwe games draaien op ultra (1080p, hoeft zeker niet hoger te zijn).
Daarnaast ook wat foto- en filmbewerking, maar ik ben niet van plan om daar extra in te investeren (i7).
Budget
Het liefst hou ik mijn budget <€1000, inclusief verzending en eventueel samenstellen.
Uiteraard mag dit meer zijn, maar dit is een richtlijn
Al zaken die je kan gebruiken?
Momenteel gebruik ik een drie jaar oude Hp Pavilion dv7, daarvoor drie jaar een Medion Akoya gebruikt en daarvoor een zelfsamengestelde pc, onlangs nog eens gekeken, deze had maar 80GB aan geheugen, dus daar zal wel niet veel van in huis komen.
Het enige wat ik waarschijnlijk zou kunnen recuperen is de Dvd-brander, maar voor hetgeen die maar kosten tegenwoordig, laat ik dat aan mij voorbij gaan.
Wat heb ik wel?
Randapparatuur en Windows 8.1 Pro (al moet ik die nog kopen)
Wat heb ik nodig?
Alles wat ín de kast hoort en de kast zelf, de verzending en eventueel de samenstelling van de pc.
Zéker een goede Wireless. Maar deze staat al op het lijstje hieronder.
Merkvoorkeuren?
Ja, Intel voor de processor en AMD voor de gpu (tenzij Nvidia een model heeft die goedkoper is en toch beter, maar voor zover ik weet is dat niet zo)
Eisen en wensen
Een case waar je makkelijk mee kan werken en met een goede airflow.
Videokaart die toch wat futureproof is (moet toch wel drie jaar meegaan)
Overklokken
Ergens wil ik het wel, maar ik ben nog te bang/onervaren hierin, dus riskeer ik het liever niet!
WK-fan
Helemaal niet, maar dat de beste mogen winnen zeker?
Wat ik tot nu toe al heb
Al vraag ik mij wel wat af of die voeding voldoende zal zijn.
-- Resolutiegewijs moet er niet boven de 1080p gegaan worden, mijn scherm kan dat trouwens toch niet aan (een veel te grote Samsung SB27B370).
-- Een prijsbesparend idee die ik nog had was om een 60GB snelle SSD te plaatsen ipv de Samsung, op deze zou ik dan gewoon mijn OS plaatsen en meer niet. Achteraf zou ik dan een tweede SSD plaatsen voor games/programma's e.d.
----> kan ik drie harde schijven plaatsen?
Jullie zijn alvast van harte bedankt voor de antwoorden!
Via een draadje op het forum werd mij aangeraden om hier eens langs te komen vooraleer ik overga tot de aankoop van mijn nieuwe pc.
Waartoe dient hij?
Zoals de meeste game pc's: de laatst nieuwe games draaien op ultra (1080p, hoeft zeker niet hoger te zijn).
Daarnaast ook wat foto- en filmbewerking, maar ik ben niet van plan om daar extra in te investeren (i7).
Budget
Het liefst hou ik mijn budget <€1000, inclusief verzending en eventueel samenstellen.
Uiteraard mag dit meer zijn, maar dit is een richtlijn
Al zaken die je kan gebruiken?
Momenteel gebruik ik een drie jaar oude Hp Pavilion dv7, daarvoor drie jaar een Medion Akoya gebruikt en daarvoor een zelfsamengestelde pc, onlangs nog eens gekeken, deze had maar 80GB aan geheugen, dus daar zal wel niet veel van in huis komen.
Het enige wat ik waarschijnlijk zou kunnen recuperen is de Dvd-brander, maar voor hetgeen die maar kosten tegenwoordig, laat ik dat aan mij voorbij gaan.
Wat heb ik wel?
Randapparatuur en Windows 8.1 Pro (al moet ik die nog kopen)
Wat heb ik nodig?
Alles wat ín de kast hoort en de kast zelf, de verzending en eventueel de samenstelling van de pc.
Zéker een goede Wireless. Maar deze staat al op het lijstje hieronder.
Merkvoorkeuren?
Ja, Intel voor de processor en AMD voor de gpu (tenzij Nvidia een model heeft die goedkoper is en toch beter, maar voor zover ik weet is dat niet zo)
Eisen en wensen
Een case waar je makkelijk mee kan werken en met een goede airflow.
Videokaart die toch wat futureproof is (moet toch wel drie jaar meegaan)
Overklokken
Ergens wil ik het wel, maar ik ben nog te bang/onervaren hierin, dus riskeer ik het liever niet!
WK-fan
Helemaal niet, maar dat de beste mogen winnen zeker?
Wat ik tot nu toe al heb
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 184,80 | € 184,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 with boost | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | WD Green WD10EZRX, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Sharkoon BD28 Zwart | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Asus PCE-AC68 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 22,36 | € 22,36 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | LG GH24NS95 Zwart | € 16,94 | € 16,94 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 111,85 | € 111,85 |
| 1 | Delock USB 2.0 CardReader 3.5" 34 in 1 | € 22,35 | € 22,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 901,50 | |
Al vraag ik mij wel wat af of die voeding voldoende zal zijn.
-- Resolutiegewijs moet er niet boven de 1080p gegaan worden, mijn scherm kan dat trouwens toch niet aan (een veel te grote Samsung SB27B370).
-- Een prijsbesparend idee die ik nog had was om een 60GB snelle SSD te plaatsen ipv de Samsung, op deze zou ik dan gewoon mijn OS plaatsen en meer niet. Achteraf zou ik dan een tweede SSD plaatsen voor games/programma's e.d.
----> kan ik drie harde schijven plaatsen?
Jullie zijn alvast van harte bedankt voor de antwoorden!