adsl op 2 computers?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Hoe moet ik straks adsl op 2 computers tegelijk krijgen?? Tis een usb modem...
Doe ik dit met een router of met een hub?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Wingate.. ene instellen als client en de andere als host..

of bedoel je via bedrading?? router is goed ervoor

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
In principe met een Router

Verwijderd

Aangezien er geen hub bestaat met een USB-aansluiting (hoewel: je weet nooit), en ook geen hardware-router met een USB-aanluiting (hoewel: je weet nooit) zul je moeten werken met een software-router.
De meest handige oplossing is volgens mij om je ADSL-modem op een Win98SE-computer aan te sluiten en dan Internet Connection Sharing aanzetten. Vervolgens sluit je die computer aan op een HUB, waar je ook je andere computers op aansluit.

Volgens mij (maar ja, daar kom ik nu mee) had een ethernet-modem veel handiger geweest; die had je rechtstreeks in je HUB kunnen pluggen, daar al je andere computers op aansluiten en klaar (ik meen me te herinneren dat je bij ADSL vaak meerdere IP-adressen krijgt).

Ook freeSCO (een software-router die op een oude, uitgeklede 386 kan draaien) gaat niet werken, want die ondersteunt alleen seriele modems en ethernet.

Er zal vast ook wel een goeie Linux-variant van mijn oplossing zijn, maar daar heb ik (helaas) niet zoveel verstand van.

Verwijderd

Via een PC als router i.v.b. de USB aansluiting. Of dit echt mogelijk is zou ik niet weten. Een "echte" router, geen PC dus, van WAN naar LAN, met evt. ingebouwde switch, werkt met UTP kabels.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
meerdere IP adressen bij ADSL zijn verleden tijd! dus het zal zowiezo allemaal via 1 computer moeten gaan.. en die instellen als router..

je kan gewoon de modem aan 1 vand e computers hangen.. (Win2k, WinME, Win98 SE) en dan Internet Connection Sharing aanzetten.. met Win2k kan het nog makkelijker maar goed..

* Ropniko heeft een behoorlijk brakke USB modem.. knalt zich zelf eruit na onbepaalde tijd :(

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Ik zou geen hub maar een switch aanschaffen. Een switch weet de data vanaf de PC te verdelen over meedere PC's terwijl de PC's allemaal online zijn. Als een hub eenmaal bezet is door een PC moeten andere PC's wachten tot de data stroom van de eerste PC onderbroken wordt enz. enz.

• Kev0867
Op zondag 10 juni 2001 21:12 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:

* Kev0867 heeft een behoorlijk brakke USB modem.. knalt zich zelf eruit na onbepaalde tijd :(
jah zoiets heb ik met mijn adsl ethernet modem dan na een bepaalde tijd gedraaid te hebben(in weken uitgedrukt) krijg ik een Winraapp(ofzo iets) fout en moet mijn pc opnieuw opstarten met de 'modem'(adapter) uit en als Windows op is gestart en weer aanzetten doiet hij het weer.......

• Kev0867
Op zondag 10 juni 2001 21:15 schreef klausewitz het volgende:
Ik zou geen hub maar een switch aanschaffen. Een switch weet de data vanaf de PC te verdelen over meedere PC's terwijl de PC's allemaal online zijn. Als een hub eenmaal bezet is door een PC moeten andere PC's wachten tot de data stroom van de eerste PC onderbroken wordt enz. enz.
Adsl pakket wordt met een switch geleverd..bij mij wel in iedergeval

Verwijderd

Over "winraap" en andere software problemen kan je het ADSL gebeuren op HCCNET raadplegen.

Verwijderd

Kijk anders even hier, deze vraag is echt al honderden keren geweest...

Verwijderd

Voor een ingebouwde switch moet je volgens mij het dure, extra snelle MXstream pakket nemen (het pakket wat vroeger 4 IP adressen had). Het standaard Alcatel modem heeft geen ingebouwde switch. Ik overweeg niet voor niets een "echte" router, 1x WAN / 4 xLAN met ingebouwde switch aan te schaffen. Alleen nog 600 piek weten te regelen. Maar dan heb je ook wat... Zo'n ding is niet groter dan mijn ADSL modem.

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Thanks guys!!

Verwijderd

Ik heb een adsl-router gekocht,was erg goedkoop: 565 piek inclusief verzendkosten. Dat is de vigor 2200e en dat werkt als een trein. Mooie ingebouwde 4 poorts 10/100 switch en retesnel, bovendien is het stroomverbruik minder dan 10Watt,dus dat is altijd meegenomen. Ik heb hem een paar dagen,maar vind het zijn geld nu aldubbel en dwars waard, maarja jij heb een USB-modem, dus dan kan je weinig beginnen. Ik ahd al voorzien dat ethernet beter zou zijn en heb die maar aangeschaft, kostte me toch niks :) .

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Gewoon het gratis winproxy draaien. Kan je de verbinding delen met de andere pc.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

En waarom probeert er opeens iemand met Winproxy te connecten??? :(

Vergeet niet een Firewall te installeren!

Verwijderd

OF inderdaad sygate of wingate ofzo installeren op de pc met usb adsl modem, en een netwerkje leggen. hub is hiervoor gewoon voldoende, switch is overkill in deze situatie.
OF inderdaad een adsl router kopen die NAT ondersteunt (omdat je maar 1 ip krijgt bij je adsl aansluiting)

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik stel mijn vraag hier wel even dan hoef ik niet een nieuw topic te openen :

Ik heb adsl ethernet en dan de goedkoopste versie gedeeld op mijn computer naar de computer van beneden door een crosslink kabel.

Ik heb op mijn computer windows 2000 en beneden staat er windows 98 op.

Ik heb de adsl dus gewoon gedeeld in windows 2000 en het werkt goed in zo verre ze kunnen een tijdje internetten.

ALleen is het probleem nu dat na een tijdje door een of andere rede het internet het beneden niet meer doet eingelijk altijd als ze er effe af zijn en dan later weer terug komen doet ie het niet meer.

Terwijl als ik dan ping 192.168.1.2 vanaf mijn computer dan ziet hij de computer nog wel maar het internet doet het daar dan dus niet meer.

En als ik dan mijn computer weer opnieuw opstart dan doet het internet het beneden weer.
Maarja dat is erg irritant als ik steeds mijn computer opnieuw moet opstarten.

Weet misschien iemand waardoor dit zou kunnen komen.
Pagina: 1