Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600139

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik krijg sinds vandaag mijn iPad niet meer op mijn thuisnetwerk.
Er komt te staan nadat ik het wachtwoord invoer: "Geen verbinding mogelijk met netwerk 'RA'.
RA = naam van mijn WiFi.
Het gaat om de eerste iPad WiFi+3G. Er zit geen sim-kaart in op dit moment.
Heb geen problemen om op de WiFi te komen met een iMac, twee Dell laptops, MacBook Air en verschillende iPhone 4/4s/5.

Heb het volgende geprobeerd met de iPad/router:
Router gereset, iPad opnieuw opgestart, mobiele data uitgezet op iPad, netwerk laten 'vergeten' op de iPad, netwerkinstellingen opnieuw ingesteld bij Algemeen>Stel opnieuw in.

Wat kan ik nog proberen naast iOS opnieuw te installeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 11:02
Volgens mij heb je idd alles gedaan. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan iOS opnieuw te installeren. Wat een gek probleem...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Doet je ipad het wel op andere netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verbal_Kint schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:14:
Doet je ipad het wel op andere netwerken?
Nog niet aan gedacht, heb net een persoonlijke hotspot gemaakt met een iPhone maar ook daarmee kan hij niet verbinden. Zelfde melding op het scherm. Misschien is de WiFi antenne kapot? Is er een manier om daar zelf snel achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand verder een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik weet dat het een super kick is van dit topic, maar ik heb nu dus hetzelfde probleem met de ipad 1 16gb + 3g. Ik heb alles geprobeerd, zelfs een factory reset, maar dat werkt ook niet. Heeft iemand toevallig een andere tip voor mij?

Anoniem: 156793

Heb hetzelfde probleem met de ipod touch maar met een bijzondere ontdekking erbij.

Wifi deed het altijd prima. Plots stopt Wifi met verbinding. Bij Instellingen ziet hij alle WiFi kanalen in de hele buurt. Als je op je netwerk klikt vraagt hij het wachtwoord, en als je dat intypt, vraagt hij het opnieuw en opnieuw. Soms geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken. Uiteraard factory reset gedaan en alle andere resets die mogelijk zijn en aangeraden worden maar helaas geen uitkomst.
Bij de buren en vrienden de WiFi met hetzelfde resultaat.

Totdat ik het nogmaals direct naast de router probeerde en toen werkte hij wel!

Mijn conclusie is dat de iPod wel WiFi kan ontvangen maar te zwak is om te zenden (dus ook het wachtwoord niet).
Googlen leert dat dit bij veel meer mensen voorkomt en dat bij de iPad2 het soms verholpen wordt met een flinke tik (met hand) op de achterkant van de iPad.

Ik vermoed een hardware probleem maar het valt buiten mijn garantie en de verkopende partij wil alleen al €35,- om het te onderzoeken.

Heeft iemand nog tips of ideeën voordat ik er geld aan ga besteden?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 11:02
Toch schopje naar iPads, omdat TS daarmee zat :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156793

Ok Hoedje, hoop dat ze wat aan mijn tip hebben maar is het handig als ik met mijn post een nieuw topic aanmaak?
Pagina: 1