iPhone 4 verzekering vraag.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Beste Tweakeres!

Ik heb een klein probleempje, mijn iPhone 4 is dankzij een vriend van mij op de grond gevallen.
Daardoor valt het onder zijn aansprakelijkheid-verzekering, maar ik heb een paar vragen omtrent de verzekering.

(De schade bedraagt een gebroken frontglas, slecht reagerend touchscreen, kapotte frontcamera, kapotte luidspreker.)

• Volgens The Phone House kan ik een total loss/niet meer te repareren formulier aanvragen. Waar moet ik dit doen? De schade was dusdanig groot dat hij het repareren niet meer waard is aldus een medewerker
• Al heb ik dat formulier zou ik dan de iPhone 5s kunnen kopen? Ze verkopen de 4 niet meer ;S
• Wat moet ik allemaal doen met zijn verzekering en moet ik mijn verzekering ook nog bellen?

Ik zou jullie dankbaar zijn al weten jullie hier wat vanaf!

Ps. Sorry als dit niet in dit forum hoort, maar deze leek mij het meeste toepasselijk.

Met Vriendelijke Groetjes
Ruben

[ Voor 4% gewijzigd door Risath op 17-06-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 14:45
Volgens mij moet je hem schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade. Hij moet dit vervolgens indienen bij zijn verzekering.
Of je een 5s uit mag zoeken zou ik niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Volgens mij wordt er bij een aansprakelijkheidsverzekering altijd uitgekeerd op basis van dagwaarde. Een iPhone 4 zal na 3-4 jaar niet veel meer waard zijn. Je kunt het in sommige gevallen onder je eigen inboedelverzekering claimen, dan krijg je wel de nieuwprijs uitgekeerd - indien de iPhone nog meer dan 40% van de nieuwprijs waard is. Hoe dat precies zit, zal je bij je verzekering moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verzekeringskwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:26

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

ThomasG schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:14:
Volgens mij wordt er bij een aansprakelijkheidsverzekering altijd uitgekeerd op basis van dagwaarde. Een iPhone 4 zal na 3-4 jaar niet veel meer waard zijn. Je kunt het in sommige gevallen onder je eigen inboedelverzekering claimen, dan krijg je wel de nieuwprijs uitgekeerd - indien de iPhone nog meer dan 40% van de nieuwprijs waard is. Hoe dat precies zit, zal je bij je verzekering moeten vragen.
Inboedel verzekeringen doen ook gewoon aan afschrijving per jaar, TS zal niet een Iphone5 er voor terug krijgen van de verzekering.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We verwachten hier echter wel meer eigen inzet. Heb je de verzekeringsmaatschappij gebeld? Wat heb je zelf al uitgezocht?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
Deze vraag moet je juist voorleggen aan jouw, of misschien beter zijn verzekeraar, gesneden koek voor ze... daar betaal je ook maandelijks een bijdrage voor :)

Er is verder geen lastige vraag mbt tot schuld oid, dan kan over de verdere afhandeling eigenlijk niemand je hier echt informeren... hier zul je vooral meningen en persoonlijke ervaringen te horen krijgen... die dan vaak als feiten worden neergezet. Vrijwel altijd goed bedoeld, maar of je dan ook echt waardevolle info krijgt? Plus dat je dan ook verhalen vanuit ervaringen met verschillende verzekeraars krijgt, dus eigenlijk sowieso niet te beoordelen. Verschillende verzekeraars hebben ook verschillende verzekeringen en voorwaarden etc... heel grof gezegd bepaald de hoogte van de premie en hoe vaak je hebt geclaimed o.a. de coulance van je verzekeraar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dagwaarde zal tussen de 100 en 150 euro liggen... dus een iphone 5 wordt flink bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:23:
dagwaarde zal tussen de 100 en 150 euro liggen... dus een iphone 5 wordt flink bijbetalen.
Daarnaast is de iPhone 4S nog gewoon leverbaar, in tegenstelling tot de TS beweerd: http://www.apple.com/nl/iphone-4s/specs/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:09
Probeer het eerst op je eigen inboedel verzekering te claimen. Mochten zij wel uitkeren, maar ook een eigen risico vragen, dan stel je de 'tegenpartij' aansprakelijk en claim jij je eigen risico op zijn aansprakelijkheidsverzekering.

Wat ze uitkeren? Geen idee. Ligt eraan hoe oud je telefoon is en of jouw verzekeraar een afschrijving hanteert. Zoja; Wat voor afschrijving.

Bel je verzekeraar even op en leg jouw situatie uit. Dan is het direct duidelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

_Dune_ schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:07:
[...]

Daarnaast is de iPhone 4S nog gewoon leverbaar, in tegenstelling tot de TS beweerd: http://www.apple.com/nl/iphone-4s/specs/
en een refurb ruil 4s zal bij appel ook niet boven de 240 euro gaat schat ik in.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:28
_Dune_ schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:07:
[...]

Dat is een 4S geen iPhone 4 waar de TS het over heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Jou verzekering heeft hier niks mee te maken. Je zegt het zelf, je vriend heeft deze laten vallen. Mogelijk dat je inboedel dit dekt, maar zodra je gaat zeggen dat een vriend de iPhone heeft laten vallen dan zien zij natuurlijk ook in dat dit beter op aansprakelijkheidsverzekering kan.

Je vriend zal dus dit moeten aangeven bij zijn verzekering. Wat je terug krijgt is de vraag, ga er niet van uit dat je veel terug krijgt. Een iPhone voor een iPhone gaat niet op, het gaat om de dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
is het niet zo dat je bij de apple store voor 226 euro een refurbished krijgt? (kan het totaal mis hebben hoor) maar dan zou dat je schade dus zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Wognummer schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:32:
is het niet zo dat je bij de apple store voor 226 euro een nieuwe refurbished krijgt? (kan het totaal mis hebben hoor) maar dan zou dat je schade dus zijn
8)7

Ik vraag me af of er al contact geweest is met de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
Gadgeteer schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:33:
[...]

8)7

Ik vraag me af of er al contact geweest is met de verzekering?
goed punt aangepast :P
Pagina: 1