Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe kast gekocht, met 2 goede vans er standaard in. Alleen draaien deze volgensmij altijd (mogelijk op volle toeren, mij is vertelt dat ie dat standaard doet bij aansluiting). Nou neem ik aan dat dit altijd nodig is, maar vooral als ik in games zit.

Ik heb gehoord van iemand dat er een programmaatje 'fan control' bestaat om dit te regelen, alleen als ik dit bij google intyp, dan krijg ik iets voor een MAC volgensmij...

Ik hoop dat er iemand is die meer van deze materie afweet.

Bij voorbaat dank,

M.v.g,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Zo'n software matige fan controller werkt alleen maar als alle fans op het moederbord zijn aangesloten met zo'n 3pins aansluiting (FAN1, FAN2, FAN3, etc). Het ligt er dus een beetje aan welk moederbord je hebt om dat goed te kunnen regelen.

Anders zou je een hardware matige controller moeten kopen waar de fans met de kabels op aangesloten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij is het wel op het moederbord aangesloten d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22

InFamous

excommunicado

Met Speedfan heb je meestal wel de mogelijkheid om de snelheid in te stellen, als ze inderdaad op het moederbord zijn aangesloten, dus even je side panel eraf en goed kijken. Meestal heb je in de bios ook een soort optie voor het aanpassen van je fan snelheid. Pak dus ook even je boekjes erbij.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten aan het mobo volgensmij, net gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
ok, maar je weet het dus nog niet zeker?

Welke moederbord heb je? Hoeveel fans heb je? (alleen de 2 standaard of nog extra fans?). Zijn de fans aangesloten met 2 kabels of met 3 of 4 kabels (en is die dan ook op een 3 of 4 pins connector aangesloten)?

Probeer speedfan eens te installeren en kijk welke fans er allemaal beschikbaar zijn.
Pagina: 1