SpinTires youtube serie

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:31
Beste Tweakers,

Ik hoop dat dit in de goeie categorie staat.

Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen Youtube kanaal met als eerste een Let's play serie van het best populaire SpinTires.

Met veel moeite heb ik vandaag mijn eerste deel geüpload en ben ik benieuwd wat anderen ervan vinden (mensen behalve vrienden dus) zodat ik een eerlijke mening heb van andere gamers/kijkers. O-)

*knip*

Alvast bedankt!

Luke

[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 18-06-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Best aardig, maar zorg voor iets van een intro-achtig iets, dus bijv. een overlay met een logo of zoiets.

Ook, wat waarschijnlijk alleen mij op de wereld zal irriteren, is dat iemand echt 8/10 keer is z'n mic staat te blazen. Dit heb ik zelf ook gehad bij mijn headset en dat kwam gewoon doordat het ding te dicht op mijn mond stond en ik tijdens het praten er lucht in blaasde.

Ik ben zelf geen ultra-succesvolle YouTube gast (iets van 500.000 views in totaal wat zeker niet weinig is maar ook geen wereldnummer :+) maar ik heb na 3 of 4 jaar wel genoeg ervaring opgedaan om algemene adviezen te geven, en een die ik kan geven welke je het meest zal helpen: ben origineel en ben jezelf, als 20 mensen een video uploaden over hetzelfde moet jij je afvragen hoe je JOU video anders/leuker kunt maken voor de kijken zodat mensen jou video kiezen i.p.v. de andere 19 terwijl je jezelf blijft.

Ook, zorg dat je een beetje on-topic blijft, want vrienden die hun modem en router zaakjes niet op orde hebben moeten jou niet van je doel weerhouden > leuke video's maken over een bepaald spel.

Wat natuurlijk iedereen wel interessant vind, is het financiële deel, iedereen zegt dat hij die 1000 video's voor zijn plezier heeft gemaakt maar je zult bij bepaalde spellen toch wel een stevig aantal uren kwijt zijn aan het editen, om over bruikbaar materiaal krijgen nog maar te zwijgen (DayZ *kuch*).
Dat doe je simpelweg niet meer voor je plezier als je eenmaal een stevige userbase (subs) hebt en worden andere dingen zoals partnered worden en geld verdienen ook interessant.

Ik kan geen exacte getallen noemen maar neem maar van mij aan dat jij met elk aantal views boven de 25.000 per maand een aardig bedrag mag verwachten op je rekening, een normaal salaris zal toch wel richting de 500.000+ per maand gaan maar dat duurt wel een tjidje :P (Maak wel zo snel het kan een Adsense account aan en koppel dat aan je YouTube, de minimal payout is 70 euro maar dit stapelt zich op als je daar niet aan komt)

Ik ben zelf partnered en kan je verzekeren dat je niet opeens veel meer bent dan mensen zonder partnership, na een bepaalde tijd krijg je allerhande "business oppertunity's" zoals ze bij mij in de inbox benaamd staan maar ik zou me daar niet al te veel van aantrekken, vaak zit je dan vast aan een minimum aantal video's per maand/week maken en dat vind niemand leuk, ook krijg je er niet gigantisch veel meer viewers of geld bij.

Hoop dat je wat aan mijn opmerkingen hebt, al zijn ze voor het merendeel niet geheel toepasselijk op die ene video, maar het zijn wel dingen om te onthouden.

Succes in de wondere wereld (en de belachelijk gecompliceerde wereld qua copyright e.d.) van Youtube ;(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Heel erg bedankt voor je complete uitleg!

Even de punten doornemen:
Dat van die router baalde ik ook van idd... maar ik vond het terug trekken van die Truck zo leuk gegaan dat ik een afweging moest maken :P

Dat van het geblaas in de Mic. is verholpen heb die vriend erop aangesproken.

Ik heb me verdiept in Adsense alleen het lukte nog niet helemaal, er kwam een foutje ofzo. Dat probeer ik over een paardagen nog wel eens.

Kun je me dat van die Business Oppertunity's nog wat duidelijker uitleggen alsjeblieft?

Had ik trouwens nog niet heel erg uitgelegd, het idee is dus dat ik een beetje het idee volg van bijvoorbeeld H20 Delirious of Vanossgaming. Leuke game momenten vastleggen, leuk te verwerken met sound effects en dat op youtube te zetten. Daarnaast ga ik ook Solo games doen en wellicht als het balletje zou gaan rollen af en toe Twitchen.
Ik hou het in het Nederlands voor nu omdat het effect van de grappen en de momenten leuk houdt.

(off-topic)
Voor nu is het schema dat ik games ga spelen als: SpinTires, Trails, Garry's mod en 7 days to die.

Tenslotte als je eenmaal Adsense hebt en je zou die €70 bereiken, hoe wordt je dan uitbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
luke22 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:09:
Ik hou het in het Nederlands voor nu omdat het effect van de grappen en de momenten leuk houdt.
Dan beperk je je bereik wel direct ENORM natuurlijk.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Hey, das toevallig. Ik ben daar ook mee begonnen net toen het spel uit was. kuusj98 of iemand anders als jullie ook nog extra tips voor mij heb, laat maar weten.

Dit is mijn eerste video. Heb er inmiddels al 7 op staan in totaal evengoed.

*knip*

Dat ademen in de microfoon heb ik ook al gemerkt inderdaad. Daar moet ik beter opletten.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 18-06-2014 14:12 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
HirzoSchuurman, ja daar heb je ook gelijk in maar stel ik zou er af en toe geld mee kunnen verdienen dan is dat toch al leuk? tis ook gewoon als beetje hobby/ tijdverdrijf.

Ten tweede zijn de acties in video heel erg onverwacht en spontaan en zeker omdat ik hierbij afhankelijk ben van de mensen waarmee ik speel zal Engels niet werken omdat het dan heel snel gemaakt aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Hoewel goed bedoeld valt dit onder spam/werving omdat je oproept tot kijken. Als je daadwerkelijk feedback wilt op je editing etc etc dan zou je het waarschijnlijk beter kunnen vinden in Foto & Video Media.

Anyways, dit topic gaat nu dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.