Kan een generieke kabel een USB 3.0 interface stuk maken?

Pagina: 1
Acties:

• James T. Kirk©
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik heb onlangs een leuke externe Samsung 3TB schijf op de kop getikt. Werkt prima en heb de data van de oude externe 2TB via USB 3.0 redelijk snel overgezet.

Nu is de plek van de schijf wat verder van de machine af en kocht op eBay bij een Belgische dealer een 2 meter kabel, die past op de ingang van de Samsung schijf. Aangesloten op de Hackintosh, maar de schijf kwam niet te voorschijn!

Andere poort, opnieuw opgestart, toen eventjes wel, met de mededeling dat de schijf fout was afgesloten en gelijk weer weg, met dezelfde mededeling. Oude, te korte kabel weer aangesloten, ook niks! Wordt ook niet gezien in schijfhulpprogramma.

Gekeken op een Linux netbook en alles werd gelijk herkend, alleen dat netbook heeft USB 2.0.. Terug naar de Mac (Hackintosh). Aangesloten op een 2.0 poort, ja, daar werkt 'ie wel. Tenslotte de oude USB 3.0 schijf op de USB 3.0 poorten geprobeerd en die werkte gelijk.

Heeft die generieke kabel (wel met de juiste aansluiting) mijn USB 3.0 interface vernield? :'(

Ik verwacht niet veel van de Belgische dealer... :X

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:45
OSX kan niet omgaan met de ntfs die windows en linux gebruiken dit kan je probleem zijn

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sinds Mac OS X 10.3 (uitgebracht op 24 oktober 2003) kan NTFS worden gelezen. Alleen voor schrijven heb je of een third-party extensie nodig, of moet je de terminal induiken om de optie aan te zetten. Dit zal dus niet het probleem zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Usb 3.0, omdat deze sneller is, is deze gevoeliger voor fouten, ook langere kabel kan 3.0 niet goed aan.
Bij het geringste wat fout is gaat usb 3.0 weigeren.
Soms heb ik met usb 3.0 hub er tussen dat ik even los moet maken en weer erin pluggen van de usb 3.0 kabel, dan werkt het weer(onder linux). Oorzaak weet ik niet. Indien hij werkt dan valt de usb bij mij niet meer uit.
Met een langere kabel viel usb wel vaker uit.

• James T. Kirk©
jerjer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:01:
OSX kan niet omgaan met de ntfs die windows en linux gebruiken dit kan je probleem zijn
Nee hoor, ik had deze schijf al eerder HFS+ geformatteerd en gebruikt, bovendien wordt 'ie wel gelezen onder USB 2.0

• James T. Kirk©
jan99999 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:29:
Usb 3.0, omdat deze sneller is, is deze gevoeliger voor fouten, ook langere kabel kan 3.0 niet goed aan.
Bij het geringste wat fout is gaat usb 3.0 weigeren.
Soms heb ik met usb 3.0 hub er tussen dat ik even los moet maken en weer erin pluggen van de usb 3.0 kabel, dan werkt het weer(onder linux). Oorzaak weet ik niet. Indien hij werkt dan valt de usb bij mij niet meer uit.
Met een langere kabel viel usb wel vaker uit.
Het probleem is, sinds ik deze kabel heb aangesloten, werkt de USB 3.0 interface ook niet meer met de originele kabel. Binnenkort de schijf eens meenemen naar een Mac winkel en vragen of ik 'm daar even mag aansluiten, maar gezien een andere USB 3.0 schijf wèl wordt gezien en geopend, heb ik er een hard hoofd in.

Vermoeden is dat de kabel de interface (of in ieder geval het USB 3.0 deel) heeft vermoerd. Zoals gezegd, 2.0 werkt wel. Maar omdat ik zoiets nog nooit gehoord heb, toch even in dit forum gevraagd. :?

• James T. Kirk©
Bij installeren van nieuwere Mac OS X (Hackintosh) en dus ook een nieuwe "kext" wordt de schijf wel weer gezien. Het probleem was dus duidelijk softwarematig. Wat wel gek is, ik kan via USB 3 geen video bestanden plaatsen, en daar ging het mij nu juist vooral om. :( Kan liggen aan de bepaalde interface van de schijf misschien... Moet eens een ander merk proberen.
Pagina: 1