Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nederlands alternatief monoprice

Pagina: 1
Acties:

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Tweakerts!

Ik ben al jaren jaloers op de Amerikanen wat betreft online shoppen, Amazon, Newegg en andere winkels komen hier maar langzaam op gang. Maar wellicht kijk ik simpelweg niet goed.

Een winkel die ik graag in nederland zou zien is monoprice.com. Ik zie deze vaak genoemd worden wanneer men vraagt om bijvoorbeeld een goedkope maar goede HDMI-kabel. Ze hebben genoeg maar waar het mij vooral om gaat is de prijs/kwaliteit. Alles op hun website lijkt daar op gericht te zijn.

Bij een mediamarkt of dixons hoef je dit niet te zoeken. Daar beginnen de HDMI-kabels bij de 30 euro.

Iemand een Nederlands alternatief?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

kabeltje.com ?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:45
http://www.kabeltje.com/

EDIT: @sparhawk great minds think alike ;)

[ Voor 48% gewijzigd door triesvan op 17-06-2014 15:57 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:44
Heb al diverse malen hdmi kabels besteld bij www.electronica-online.nl
Kon ze niet veel voordeliger vinden.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:35

Wildfire

Joy to the world!

Moikvin schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:55:

[..]

Bij een mediamarkt of dixons hoef je dit niet te zoeken. Daar beginnen de HDMI-kabels bij de 30 euro.
http://www.dixons.nl/beel...mi-1-4-av-cable-1-8m.html

€9.99

Wel eerst even kijken voordat je uit automatisme roept dat kabels bij retailzaken automatisch stervensduur zijn. Ook daar zijn tegenwoordig betaalbaardere varianten te vinden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
action 2 euro ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 21:37
JeroenV_ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:29:
Heb al diverse malen hdmi kabels besteld bij www.electronica-online.nl
Kon ze niet veel voordeliger vinden.
Hier al meerdere malen besteld, en alhoewel ze gewoon leveren zijn ze wel erg slecht met de afterservice. Daar zijn ook nog enige topics over te vinden hier in SF. Zo had ik een gebroken kabel en DVI switch (kan gebeuren in bubbelenvelop), maar voor garantie moest ik die eerst verzegeld en verzekerd terugsturen. Dat is natuurlijk niet de moeite voor die 10 euro die het kostte.

Anyway, bij Kabeltje.com zoals als alternatief wordt aangedragen doen ze helemaal niet moeilijk en is de service uitermate vriendelijk. Bij een kapotte kabel daar kreeg ik gewoon een nieuwe toegestuurd, dus gewoon goed, ook al kost het maar een paar euro.

Daarnaast is de Action ook een erg goed alternatief voor HDMI kabels, al hebben ze die lang niet altijd.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
En die werken prima! Ook 3D is geen probleem :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft niet zoveel met het Shopping Forum te maken en begint meer op aankoopadvies te lijken, dus een topicmove:

SF >> CEA

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik kan ze alleen niet vinden bij de lokable action :'(

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Om precies te zijn 2.38 (2.39) haha.
Die werken uitstekend.
Voor korte HDMI kabels hoef je geen dure te halen aangezien het toch digitaal is.
Als je over langere lengtes spreekt meer dan 10 meter word meestal wel geadviseerd om een wat betere kwaliteit kabel te kopen.

Is dit niet meer voor het grote HDMI topic?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 13:04
Deal Extreme? Weliswaar niet Nederlands, maar gratis verzending dus als je het niet erg vindt om een week of twee op je kabels te wachten kan je echt héél goedkoop uit zijn.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Dronefang schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:57:
Deal Exterme? Weliswaar niet Nederlands, maar gratis verzending dus als je het niet erg vindt om een week of twee op je kabels te wachten kan je echt héél goedkoop uit zijn.
En onder bijzonder dubieuze arbeidsomstandigheden worden gemaakt en een nog slechtere kwaliteit hebben (en gewoon heel vaak heel erg brandgevaarlijk zijn)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bonzz.netninja schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:04:
En onder bijzonder dubieuze arbeidsomstandigheden worden gemaakt en een nog slechtere kwaliteit hebben (en gewoon heel vaak heel erg brandgevaarlijk zijn)
Geef je nu ook je bek maar een slinger? Gros van electronica komt allemaal uit dezelfde fabriek, hier komt er een merk bij te staan en het is +10 euro, daar heb je dezelfde zonder merk en blijft het Action prijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Junketsu
bonzz.netninja schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:04:
[...]

Goed punt, maar is dat zoveel anders dan de echte merken? Kwaliteitscontrole wellicht, maar arbeidsomstandigheden zullen niet verschillen lijkt me.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:28:
[...]

Geef je nu ook je bek maar een slinger? Gros van electronica komt allemaal uit dezelfde fabriek, hier komt er een merk bij te staan en het is +10 euro, daar heb je dezelfde zonder merk en blijft het Action prijs.
[quote]Geef je nu ook je bek maar een slinger?[/quote]uh wut?

Die shit bestellen bij DX is het antwoord weten. Het verschil in kwaliteit vind ik meer dan duidelijk, zeker als je de boel eens van binnen bekijkt.
http://www.righto.com/201...ipad-chargers-pricey.html. Die spullen van DX zijn gewoon goedkope namaaktroep en daarbij levensgevaarlijk. Om nog maar te zwijgen over de patenten die volledig worden genegeerd door de chinezen.

Daarbij, natuurlijk weet je uiteindelijk onder aan de streep niet hoe de arbeidsomstandigheden verschillen tussen een A merk en een C merk. Maar er is op zijn minst wel degelijk verschil in controle daarop. Alleen dat al is voor mij genoeg om niet voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Er is zowel politieke als maatschappelijke druk op A merken om te zorgen voor goede arbeidsomstandigheden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je pakt een random adapter (waar het altijd grijs gebied is, Samsung en Asus vergeten met hun 'kwaliteit' opladers?), maar we hebben het hier over kabels.

Ga me niet vertellen dat jij HDMI kabels koopt van 40+ (Monstercable ofzo), omdat de 'kwaliteit' beter is? DX kabels zijn gewoon dezelfde als Action, enkel zonder hele tusssenmarkt van groothandels.

Onderaan de streep is het 10x goedkoper, mijn USB kabels, mijn zonnebrillen, mijn adapters en gadgets kunnen 10x kapot gaan voordat ik 1x die overpriced zut van de MM eruit heb.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:07:
Je pakt een random adapter (waar het altijd grijs gebied is, Samsung en Asus vergeten met hun 'kwaliteit' opladers?), maar we hebben het hier over kabels.

Ga me niet vertellen dat jij HDMI kabels koopt van 40+ (Monstercable ofzo), omdat de 'kwaliteit' beter is? DX kabels zijn gewoon dezelfde als Action, enkel zonder hele tusssenmarkt van groothandels.

Onderaan de streep is het 10x goedkoper, mijn USB kabels, mijn zonnebrillen, mijn adapters en gadgets kunnen 10x kapot gaan voordat ik 1x die overpriced zut van de MM eruit heb.
Mjah. Hier heb ik niet zo veel zin in. Over het algemeen stel ik dat de kwaliteit van DX erg laag is (net als de action trouwens). Mijn voorbeeld van de adapter illustreert dat maar ook eigen ervaring leert dat ik al 4 goedkope namaak iphone kabels verder ben omdat ze allemaal toch van bijzonder dubieuze kwaliteit bleken te zijn. Als jij je huis in de hens wilt zetten met goedkope chineze namaaktroep dan moet je dan vooral doen. Ik koop geen spullen waarvan je redelijkerwijs kan bedenken dat het niet kan voor die prijs en je geen enkel idee hebt wie die troep gemaakt heeft. Goedkoop is duurkoop.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
bonzz.netninja schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:16:
[...]

Mjah. Hier heb ik niet zo veel zin in. Over het algemeen stel ik dat de kwaliteit van DX erg laag is (net als de action trouwens). Mijn voorbeeld van de adapter illustreert dat maar ook eigen ervaring leert dat ik al 4 goedkope namaak iphone kabels verder ben omdat ze allemaal toch van bijzonder dubieuze kwaliteit bleken te zijn. Als jij je huis in de hens wilt zetten met goedkope chineze namaaktroep dan moet je dan vooral doen. Ik koop geen spullen waarvan je redelijkerwijs kan bedenken dat het niet kan voor die prijs en je geen enkel idee hebt wie die troep gemaakt heeft. Goedkoop is duurkoop.
Tegenwoordig geld goedkoop is duurkoop niet meer altijd op hoor.
Ik ga liever bij mijn gezegde: duurkoop is domkoop.
Want waar betaal je nu het meeste voor? Het merk.

Tuurlijk merken hebben wel enigszins een QC (ook lang niet alles wordt gecontroleerd hoor) en normaal gesproken ook een betere service vergeleken met de budget merken.

Maar om te zeggen dat een kabel ervoor zorgt dat je huis in de fik gaat is te ver. Ook met gewone A-merk spullen kunnen opladers verbranden/ontploffen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Xepos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:27:
[...]

Want waar betaal je nu het meeste voor? Het merk.

Tuurlijk merken hebben wel enigszins een QC (ook lang niet alles wordt gecontroleerd hoor) en normaal gesproken ook een betere service vergeleken met de budget merken.

Maar om te zeggen dat een kabel ervoor zorgt dat je huis in de fik gaat is te ver. Ook met gewone A-merk spullen kunnen opladers verbranden/ontploffen.
maar een goed merk neemt zulke dingen serieus en zal schade vergoeden.

ora et labora

• Junketsu
Gelukkig mag iedereen dit zelf weten :)
Het punt is niet dat het kàn, maar dat het minder waarschijnlijk is :O

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Laders blijven een risico. Je kan een slechte treffen. Maar als je ze van een Nederlands budgetmerk koopt dan zijn ze getest en voldoen ze aan de eisen als het goed is. Chinese fabrikanten kunnen er ook certificeringen op plakken maar dat kan ook namaak zijn. Zie bijvoorbeeld de portable accu is in [Ervaringen] Online shoppen in China, een goed merk en tientallen klonen.

Maar voor kabels waar geen hoge spanningen overgaan zoals HDMi kabels maakt dit niet zoveel uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_gadget op 19-06-2014 14:37 ]

• michael3
Voor adapters voor mobieltjes bv zou ik wel oppassen.
Die goedkope troep die gaat nogal eens in de fik was zelfs nog op het nieuws geweest een tijdje geleden.
Zou daar wel de originele van halen, natuurlijk zal daar ook wel is een verkeerde bij zitten maar die kans is gelukkig een stuk minder aanwezig.

En die keurnerken uit china daar moet je al helemaal niet opletten dat zegt niks over de kwaliteit.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, ik gebruik ook gewoon mobieltjes die je met normale 5V kan opladen ;)

Maar het is altijd stukje common sense, alles waar maar iets van 220v in de buurt, stukje voorzichtiger zijn, geld ook gewoon voor de A-B merk spullen.

• michael3
Heb hier nog intersante link wat betreft het ce keurmerk uit china.
http://plazilla.com/page/...ok-china-export-betekenen

Hier info van wat een CE keurmerk is en wat het inhoud.
http://www.rijksoverheid....n-product-aanbrengen.html

Pas dus op met het CE logo uit china grote kans dat het niet het keurmerk is wat je denkt maar een logo wat staat voor China Export.

[ Voor 29% gewijzigd door michael3 op 19-06-2014 17:17 ]

Pagina: 1