• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-01 09:58
Oepss: heb niet de A55-E33, maar B75MA-E33 , foutje:)

Hallo beste,

Ik heb nog nooit eerder een pc gebouwd en morgen verwacht ik alle onderdelen te bemachtigen. Na veel opgezocht te hebben moet het bouwen van de pc wel lukken hoop ik. Nu ben ik ook even aan het kijken welke drivers ik nog allemaal daarna moet installeren. Dat zijn dus, als ik het goed heb, alleen de videokaart driver en de moederbord drivers. Echter weet ik niet precies welke ik van de MSI site moet downloaden: http://eu.msi.com/product...div=Driver&os=Win8.1%2032

Volgens een filmpje op youtube zijn de chipset, netwerk (LAN), USB en Audio drivers het belangrijkst. Nu kan ik de netwerk, chipset en audio drivers terug vinden op de MSI site bij mijn moederbord. Echter zie ik nergens iets staan over specifieke USB 3.0 drivers oid? Iemand die me kan helpen over welke ik nu het beste kan downloaden?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Bartoow op 17-06-2014 15:55 . Reden: Verkeerde link + naam moederbord ]

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Voor veel onderdelen heb je geeneens een driver nodig, al zeker niet in Windows 7/8/8.1.
Alles zou al moeten werken zonder drivers. Mocht dit niet werken, dan zou ik de "Realtek High Definition Audio Driver", de "Realtek PCI-E Ethernet Drivers" en de "Intel USB3.0 Driver" downloaden.
Maar let op, dit hoeft alleen als het niet standaard al werkt, anders zou ik het lekker laten voor wat het is.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:44
Heel veel drivers komen al met je Windows installatie, ik zou alleen drivers installeren als dat niet vanzelf gebeurd is of als die niet goed werken. Videokaart drivers zijn een buitenbeentje, die wil je wel updaten omdat die optimalisaties geven, maar de standaard Windows drivers gaan je ook al wel beeld geven. USB 3 drivers en LAN drivers zou ik daarom zo laten. Er is trouwens wel een USB 3 driver maar alleen voor Windows 7, wat volgens mij er wel op duidt dat die niet nodig is voor Windows 8. Als USB 3 niet werkt onder Windows 8, kun je altijd eens proberen de Windows 7 driver te installeren.

Audio drivers installeer ik meestal wel apart, de standaard Windows drivers gaven me problemen met Unreal 3 engine games. Ik heb dezelfde audio codec als jou en gebruik drivers vanop deze pagina: pricewatch: Realtek HD Audio. Kijk daar eens tussen de comments voor een mirror want Realtek zelf heeft heel trage servers.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Pas als je problemen ondervind met iets specifieks kun je zoeken of er een driver voor is. Verwacht ik niet want alles zit nagenoeg in windows.

Tip van hierboven over audio drivers is wel een goeie!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-01 09:58
Oke thanks dus dan zal ik even afwachten, de belangrijkste driver is dus die van de videokaart? Nu ik hier toch een topic over heb, dan laat ik het maar meteen hier vragen: ik heb zelf de MSI R9 270x gaming, dan is dit de goede driver neem ik aan? http://support.amd.com/en...064#amd-catalyst-packages

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Bij je moederbord krijg je een cd met alle drivers. Je hoeft dus niets te downloaden en als je de cd gebruikt ben je zeker dat je de goede drivers hebt. Updaten kan altijd nog als dat nodig is.

Van je catalyst videodriver wil je wel de laatste versie hebben en die download je van de site die je al gevonden hebt.
Pagina: 1