Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke home cinema set voor gaming en films?

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Ik ben op zoek naar een 5.1 home cinema set voor het kijken van films maar vooral gaming. Ik heb nu een tijdje een Astro gaming headset gebruikt maar het is gewoon absoluut niet de home cinema ervaring van een set. En dat is natuurlijk ook logisch, want headphones kunnen nooit echt surround produceren.

Het mag ook meer dan 5.1 zijn, maar zolang het maar minstens 5.1 is en prima geluid en bass geeft. Ik heb zelf naar de Sony BDV N590 gekeken en die ziet er goed uit, maar wat is er nog meer in de 300-400 prijsklasse wat echt waar voor je geld geeft?

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Alstu, bang for bucks!

pricewatch: Logitech Z906

Ik heb zelf de z5500, voorganger, al jaren plezier van!

[ Voor 19% gewijzigd door Electromonkey op 17-06-2014 15:46 ]

• devilsnight
Electromonkey schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:45:
Alstu, bang for bucks!

pricewatch: Logitech Z906

Ik heb zelf de z5500, voorganger, al jaren plezier van!
Thanks voor de reactie man.

Ik was helemaal vergeten erbij te vermelden dat het ook HDMI out en in moet hebben. De Xbox 360, PS3, Xbox One en PS4 kunnen nog allemaal via optical, de Wii U echter niet. De Wii U begint een belangrjke rol in mijn gaming te spelen, dus ik zal eigenlijk wel echt HDMI willen.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
Zelf zou ik voor een compleet pakket kijken bij fabrikanten als Onkyo. Die hebben in die prijsklasses regelmatig prima sets inclusief een receiver met HDMI. Ze wisselen wel vaak (of in ieder geval als ik op zoek ga :+ ), dus soms hebben ze een prachtige set voor 250 euro en soms weer voor 500.
Speakers zijn net even wat groter dan die in de sets van Samsung bijvoorbeeld en ze geven beduidend beter geluid. Als extra voordeel heb je dat er gemakkelijk dingen te vervangen zijn, omdat je niet met rare aansluitingen werkt, maar gewoon met (HiFi-)kabels.
http://tweakers.net/merk/...nVUSpITE8NzqxKVbIyNDCoBQA
Edit: Die glimmende subwoofers van ze hebben over het algemeen een stuk meer kracht, mocht je daar van houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 17-06-2014 16:27 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• devilsnight
Ik heb helaas wel te maken met mijn onderburen. Ik las in een Logitech review dat de sub nogal krachtig is, thunderous noemen ze het, en dat de buren en politie zo voor je deur staan. Ik zal uiteraard de boel zo instellen dat het normaal blijft, maar dit blijft een minpunt wat je met headphones niet hebt. Maar ja..of je nou voor een losse sub gaat of eentje die bij een set zit...maakt ook weinig uit zeker he? Qua hoe erg het zal doordreunen hier. Ik heb hier een vloer van laminaat.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

JT

VETAK y0

Alle regulars van dit forum zijn het met elkaar eens: geen een alles-in-1 set geeft goed geluid. Met jouw budget kijk je beter op Marktsplaats voor bijvoorbeeld zoiets:
http://link.marktplaats.nl/m813925818 met http://link.marktplaats.nl/m819982385

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

devilsnight schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:42:
Maar ja..of je nou voor een losse sub gaat of eentje die bij een set zit...maakt ook weinig uit zeker he?
Ligt helemaal aan de set die je koopt, als in wat voor speakers er bij zitten. Zie FeaR in "Subwoofer voor rijtjeshuis kopen?", dat gaat dus ook op voor een Z906 maar ook voor bijvoorbeeld een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 (om maar wat te noemen) of een Onkyo HT-S3405 (eigenlijk wat je zoekt). Ik vraag me oprecht af of je voor 300 - 400 euro (nieuw!) een set gaat vinden inclusief receiver die bovenstaande niet heeft. Tweedehands is eigenlijk leuker om te zoeken en dan heb je al wat meer vrijheid. Zeker als je een oudere receiver pakt die geen 3D moet maar nog HDMI 1.3 heeft.

Verder een schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• devilsnight
FeaR schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:16:
[...]

Ligt helemaal aan de set die je koopt, als in wat voor speakers er bij zitten. Zie FeaR in "Subwoofer voor rijtjeshuis kopen?", dat gaat dus ook op voor een Z906 maar ook voor bijvoorbeeld een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 (om maar wat te noemen) of een Onkyo HT-S3405 (eigenlijk wat je zoekt). Ik vraag me oprecht af of je voor 300 - 400 euro (nieuw!) een set gaat vinden inclusief receiver die bovenstaande niet heeft. Tweedehands is eigenlijk leuker om te zoeken en dan heb je al wat meer vrijheid. Zeker als je een oudere receiver pakt die geen 3D moet maar nog HDMI 1.3 heeft.

Verder een schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.
Ik heb deze gevonden

http://www.homecinemacent...onkyo-ht-s3505-zwart.html

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit nee. Ik kan er alleen geen reviews van vinden en dat vind ik altijd jammer. Het gaat op dit moment voor mij nu tussen

http://www.homecinemacent...onkyo-ht-s3505-zwart.html

http://hificorner.nl/outl...anasonic-sc-btt590-outlet

http://www.whathifi.com/review/sony-bdv-n590

De laatste twee hebben echter iets wat ik eigenlijk niet nodig heb wanneer je een PS3 en straks Xbox One hebt, een Bluray speler dus. Daarvoor hoef ik het niet te doen. Ik denk als ik aan jou zou vragen welke van de drie het meest 'value for money' geeft, dat het dan de Onkyo is he?

Hoe mooi geprijsd die Logitech ook is, het is shit dat ik niet weet of Wii U gaat werken ermee en dat is wel een must, want ik speel steeds meer op de Wii U en met aankomende 2015 games gaat dat nog meer worden.

Ik zie dat de Onkyo een downfiring sub heeft. Is dit erg? Ik bedoel vooral ivm onder buren?

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 17-06-2014 18:30 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
Die subwoofer is gewoon erg krachtig, maar daar hebben ze instellingen voor uitgevonden! :P
Heb je een beetje een goede vloer of is dat meer 'een dun plankje'?

In principe kan die subwoofer gewoon, maar het gaat een beetje liggen aan hoe fanatiek je bent. Als je van tevoren weet dat je van hoog volume houdt en van veel bas en je luistert pop en trance en zo, dan is het gewoon niet handig. Als je van jezelf weet dat je je een beetje in kunt houden is het geen probleem.

Dat is hetzelfde met die set van Logitech. Als je die bas flink terugdraait is hij niet meer zo ontzettend uit balans en kan het gewoon.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• devilsnight
Hey mensen,

Nou ik heb vorige week de knoop doorgehakt en bij Bol de Sony BDV-N590 gekocht. Er was een levertijd van 4 tot 5 dagen en gisteren kreeg ik hem binnen. In het begin had ik even wat problemen, want wanneer ik een film of game ging testen die sowieso DD 5.1 of DTS, DTS HD of True HD ondersteunde kreeg ik op de tv te zien dat hij maar DD 2.0 afspeelde. Op Google kwam ik dit gedoe ook tegen en dan ook met oudere home cinema sets van Sony. Maar na een firmware update pakt hij alles.

Tot nu toe vind ik hem super. Verschillende games en The Dark Knight op Blu Ray met Dolby True HD getest, heerlijk. De calibratie mic die erbij zit is ook erg handig. De sub is krachtig maar echt niet 'killing' dat ik de onderburen het leven zuur maak en daar ben ik blij mee. Daarnaast met het oog op de Xbox One in september en in 2015 PS4 die als het goed is allebei Dolby True HD en DTS HD ondersteunen, zit ik helemaal goed.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gefeliciteerd met je aankoop; hopelijk heb je er veel plezier van. Wat ik je nog wel wil meegeven, is dat je jezelf niet te veel voor moet stellen van Dolby True HD of DTS HD. Je gaat op je nieuwe set echt geen verschil horen met niet-HD audio.

• devilsnight
S1NN3D schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:30:
Gefeliciteerd met je aankoop; hopelijk heb je er veel plezier van. Wat ik je nog wel wil meegeven, is dat je jezelf niet te veel voor moet stellen van Dolby True HD of DTS HD. Je gaat op je nieuwe set echt geen verschil horen met niet-HD audio.
Zoiets dacht ik ook al een beetje inderdaad. Op een gegeven moment houdt het echt op qua dat soort dingen en ga je de verschillen niet echt meer horen. Maar het is toch tof dat de set het kan. :D
Pagina: 1