[Windows 7] Dual screen - locatie nieuwe vensters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik loop (eigenlijk al jaren) met een frustratie dat ik windows 7 maar niet zo ver krijg om een nieuw programma dat ik open op de juiste locatie weer te geven.

Ik heb 2 schermen en voor mijn gevoel opent hij een nieuw venster altijd links als ik hem op m'n rechterscherm wil hebben en altijd rechts als ik het venster op m'n linkerscherm wil hebben. (en 1 programma structureel precies op de rand zodat 1 helft op m'n linker-scherm en 1 helft op m'n rechterscherm staat :P )

Kan iemand me helpen met óf de juiste/logische zoektermen om dit via google te vinden, óf de oplossing? Het lijkt met dat dit in te stellen is, maar ik kom er en in windows zelf, én via google niet uit.

Het sluiten van een document/bestand/programma op een bepaald scherm/ bepaalde locatie/ bepaalde grootte werkt in ieder geval niet met Adobe Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Voor een deel kan de applicatie bepalen waar hij zichzelf heen gooit bij openen. Een applicatie kan het ook aan Windows overlaten, en dan wordt er eoa algoritme met vanalles en nogwat toegepast, o.a. met waar je muiscursor is.

Als je zeker wilt zijn van waar applicaties openen, kun je een multimonitor manager gebruiken.

Ik ben zelf wel fan van Actual Multiple Monitors (niet gratis!) waarmee je ook gelijk een propere taakbalk krijgt en een berg andere opties die voor multimonitor setups veel meer sense maken van wat Windows standaard aanbiedt.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:41
Ik gebruik voor m'n dual monitor setup op het werk het opensource Dual Monitor Taskbar. Kwam er laatst bij toeval achter dat deze ook een optie heeft om per programma aan te geven waar deze geopend wordt (bepaalde monitor of afhankelijk van de muis cursor).

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 17-06-2014 20:52 ]