Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2013] HTML briefpapier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien Outlook 2003 niet goed meer werkte na installatie van Internet Explorer 11, zijn we overgestapt op Outlook 2013. _Outlook 2013_ - geen Office 2013. De Office programma's die we gebruiken zijn van versie 2003.

Aangezien Outlook 2013 dus zonder Office 2013 is geïnstalleerd, werken sommige zaken in Outlook niet, zoals Thema's. Da's lastig als je standaard briefpapier wilt installeren, maar met een register-hack is dat toch te regelen. Voor Outlook 2003 heb ik HTML briefpapier gemaakt wat lekker compact is. Ik heb e.e.a. zodanig ingesteld dat ook Outlook 2013 dit gebruikt. Helaas gooit Outlook 2013 alle HTML opmaak weg en vervangt deze door z'n eigen rommel. VEEL rommel. Niet alleen zien e-mails er niet uit zoals ik wil, maar ze zijn ook stukken groter. E-mails opgemaakt als RTF worden door Outlook omgezet naar HTML en de resulterende e-mail is een stuk kleiner dan 'native' HTML. Helaas kan je RTF bestanden niet als standaard briefpapier instellen.

Ik vraag me dus af: hoe voorkom ik dat Outlook 2013 mijn HTML opmaak overboord gooit _EN_ hoe ik van al die door Outlook toegevoegde overbodige HTML afkom?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Sinds Outlook 2007 maakt Outlook geen gebruik meer van Internet Explorer maar van Word om HTML emails mee te renderen en op te maken. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je oude HTML opmaak gewijzigd wordt.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een mogelijkheid is om het gedrag wat je beschrijft te voorkomen.

Hail to the king baby!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk inderdaad ook dat er weinig op zit dan de dinosaurus (Office 2003) de deur nu na 11 jaar eens te wijzen en Word 2013 te gebruiken. Dan zal dit vast verdwijnen.
Als er geen budget voor is, kan je het allicht testen en uitsluiten en zo wellicht draagvlak binnen de organisatie te creëren voor een stukje dringend noodzakelijke modernisering.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters