Beste Tweakers,
Een aantal maanden geleden is mijn grafische kaart (gtx 260) overleden en heb ik een nieuwe gekocht (gtx 660). Ik kwam ineens een oude factuur tegen uit 01-04-2009 en concludeerde dat mijn game desktop alweer een dikke 5 jaar oud is. Ik heb in de tussentijd wel wat dingen veranderd (HDD, SSD, grafische kaart, monitor) maar het 'hart' van de pc is nog altijd 5 jaar oud. Het lijkt me daarom een mooie tijd om een upgrade te overwegen!
Wat wil ik?
Desktop pc upgraden: moederbord, cpu + koeler, geheugen.
(Op de langere termijn wellicht ook de voeding)
Budget
Het liefst tussen de €300 en €400 euro (€350 beschouw ik als ideaal)
Gebruik
Games als League of legends & Diablo 3. Verder films, internetten, muziek. overclocken.
NB: Geen fotobewerking of andere zware taken. Daarnaast hoeven games niet altijd op maximaal en speel ik weinig grafisch zware games op dit moment. Wellicht dat in de toekomst de 660 GTX in SLI wordt gedraaid met zwaardere voeding, of er ik koop over een paar jaar een betere grafische kaart. Onbekend nog allemaal
Bijzonderheden
- Ik mag graag overclocken
- Game op 27" monitor met 2560 x 1440 resolutie
- Prille plannen om wellicht League of Legends via TwitchTV te streamen mits m'n grafische kaart dat trekt (720p downscaling). Dit is echter geen vereiste voor de upgrade.
Huidge PC
Wat vraag ik van mijn mede Tweakers? Advies!
De vorige keer dat ik een desktop pc kocht waren de AMD x4 phenoms beter dan de Q600 van Intel, maar weet wel dat de Intel i5 nu dé cpu is. Een i7 lijkt me overigens overkill voor gamen. Alle advies is trouwens welkom, vooral over het moederbord en het geheugen. Ik heb maar twee moederborden uitgezoch met Z87 chipset want die schijnen 'goed over te clocken'.
Ik hoor ontzettend graag wat jullie advies is en wil jullie bedanken voor jullie kennis/tijd
Als er onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!
Een aantal maanden geleden is mijn grafische kaart (gtx 260) overleden en heb ik een nieuwe gekocht (gtx 660). Ik kwam ineens een oude factuur tegen uit 01-04-2009 en concludeerde dat mijn game desktop alweer een dikke 5 jaar oud is. Ik heb in de tussentijd wel wat dingen veranderd (HDD, SSD, grafische kaart, monitor) maar het 'hart' van de pc is nog altijd 5 jaar oud. Het lijkt me daarom een mooie tijd om een upgrade te overwegen!
Wat wil ik?
Desktop pc upgraden: moederbord, cpu + koeler, geheugen.
(Op de langere termijn wellicht ook de voeding)
Budget
Het liefst tussen de €300 en €400 euro (€350 beschouw ik als ideaal)
Gebruik
Games als League of legends & Diablo 3. Verder films, internetten, muziek. overclocken.
NB: Geen fotobewerking of andere zware taken. Daarnaast hoeven games niet altijd op maximaal en speel ik weinig grafisch zware games op dit moment. Wellicht dat in de toekomst de 660 GTX in SLI wordt gedraaid met zwaardere voeding, of er ik koop over een paar jaar een betere grafische kaart. Onbekend nog allemaal
Bijzonderheden
- Ik mag graag overclocken
- Game op 27" monitor met 2560 x 1440 resolutie
- Prille plannen om wellicht League of Legends via TwitchTV te streamen mits m'n grafische kaart dat trekt (720p downscaling). Dit is echter geen vereiste voor de upgrade.
Huidge PC
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Foxconn A7DA-S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 168,50 | € 168,50 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.11 ST3640323AS, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Thermaltake Armor VA8003BWS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Qnix QX2710 Evolution II Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Steelseries Ikari Laser | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair TWIN2X4096-8500C5C | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dynavox: stereo hi-fi Amplifier System | -- | -- |
| 2 | Sony SA-EX200 Speakers | -- | -- |
| 1 | Corsair HX520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 67,90 | € 67,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 236,40 | |
Wat vraag ik van mijn mede Tweakers? Advies!
De vorige keer dat ik een desktop pc kocht waren de AMD x4 phenoms beter dan de Q600 van Intel, maar weet wel dat de Intel i5 nu dé cpu is. Een i7 lijkt me overigens overkill voor gamen. Alle advies is trouwens welkom, vooral over het moederbord en het geheugen. Ik heb maar twee moederborden uitgezoch met Z87 chipset want die schijnen 'goed over te clocken'.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,50 | € 154,50 |
| 1 | ASRock Z87 Extreme4 | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Asus Z87-A | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 455,85 | |
Ik hoor ontzettend graag wat jullie advies is en wil jullie bedanken voor jullie kennis/tijd
Als er onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!