Toon posts:

PNY Nvidia Quadro FX 1700 PCIE Bestellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig mijn 1e desktop te maken. Hij moet Solidworks aankunnen. Hiervoor (via de site van solidworks zelf) heb ik de videokaart PNY Nvidia Quadro FX 1700 PCIE nodig. 2 weken geleden vond ik deze videokaart op tweakers voor 520,-. Nu kan ik hem echter nergens meer vinden. Ook niet via andere sites. Ik heb net al mijn onderdelen besteld en deze stond als laatste op mijn lijstje =[

Dus ja, ik voel me een beetje naar nu...

Kan iemand mij helpen waar ik deze videokaart kan kopen?

Het moederbord dat ik heb is:
Asus Z87-PRO

Processor is:
Intel Core i5-4690 Boxed

Ik heb overigens al gezocht naar andere videokaarten, maar daar ben ik een echte leek in... aangezien ik nu voor rekenkracht moet gaan en geheugen niet van belang is.

Alvast bedankt voor de antwoorden/hulp

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Op Ebay.de staan ze vanaf 35 euro, moet je alleen even vragen of ze naar Nederland verzenden. Let wel, dit is een oude professionele kaart - 'rekenkracht' zou ik er niet echt van verwachten.

Zou je dit niet eens doorlezen

https://forum.solidworks.com/thread/78631

of

http://www.solidworks.com/sw/videocardtesting.html

[ Voor 11% gewijzigd door thunder7 op 18-06-2014 09:55 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In princiepe is de ervaring dat je met zo'n beetje elke gamekaart solidworks prima kan draaien. Ik zou er niet snel zo'n oude quadro in zetten.

Als het echt een SW-only bak is dan kun je beter voor 150 euro een quadro k600 scoren oid. SW leunt iig heel erg op de cpu.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 18-06-2014 10:12 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
35,-?
Op tweakers vond ik nog wel de prijzen en die gaven nog steeds boven de 500 aan.
Maar als ik met een goedkopere ook kan werken ben ik natuurlijk erg gelukkig:)

De 2e link kende ik al, maar ik wil niet alle mogelijke videokaarten langs gaan om te kijken of ik solidworks erop kan draaien.

Mijn budget voor een videokaart is maximaal 600,-

• maratropa
  • Niet online
Waarom begin je niet gewoon met de 4600 gpu die in de i5 4690 zit? Die heb je dan toch al. En dan kun je er altijd nog een gpu bij zetten mocht dat nodig zijn.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Is de processor alleen al goed genoeg voor solidworks?
Ik ga op mijn werk kijken wat voor een videokaart zij in het PC hebben. Wellicht dat ik die dan ook koop.

• maratropa
  • Niet online
Solidworks heeft wel een videokaart nodig natuurlijk, alleen solidworks heeft vooral baat bij een snelle intel cpu met veel mhz. Low end/mid end videokaarten werken vaak prima. Je hebt kans dat je voor hele grote modellen wel iets stevigers wilt, maar solidworks wordt sneller gelimiteerd door je cpu.

Daarom zeg ik, probeer het eerst met de videokaart die in de 4690 zit, die is helemaal niet zo slecht. In bepaalde xeon xpu's zit de "P" variant die gewoon getest is met solidworks. Op basis van m'n ervaring zie ik niet in waarom die 4600 in de 4690 niet zou werken.

Is het puur en alleen een CAD machine dan kun je er altijd nog een instap quadro of firepro inzetten als je denkt dat er performance of qualiteits issues zijn. Maar meer dan 200 euro zou ik niet snel uitgeven. Maar het ligt ook aan waar het voor is en hoe zwaar de files zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 19-06-2014 11:55 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoop getalletjes en afkortingen. Kan je een paar voorbeelden geven van videokaarten die jij bedoelt? Ik kan je namelijk niet helemaal volgen.

met behulp van solidworks videocard testing en wat uit proberen kwam ik uit op: NVIDIA Quadro K2000
Maar er wordt alleen aangegeven dat hij het aankan. Als je een grote 3D tekening maakt weet ik niet of hij zal gaan schokken als ik het object ga draaien.
Pagina: 1