Toon posts:

Welke GFX kaart bij deze PC setup.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een pre-made PC gekocht bij saturn met de volgende specs:

Intel Core i7-4770 3.40 GHZ
8 GB ram DDR3
2 TB HDD
NVIDIA GeForce GTX 650 (1 GB)
450 Watt.
Medion MS-7848 Motherboard

Ik kan de meeste games gewoon goed spelen op medium en games zoals WoW op high. Zonder grote FPS drop of iets dergelijks.

Alleen bij games zoals Wildstar of BF4 Hardline is de GFX kaart gewoon niet voldoende medium lukt nog maar dan heb je al een lage FPS.

Ik zit erg gelimiteerd aan 450 watt volgens mij, ik heb ongeveer 300-350 euro over voor een nieuwe GFX kaart. Het kan niet zo grote EVGA kaart zijn aangezien die niet past in de medion case. (en kan zelf niet alles even overzetten naar een grotere case)

Graag hoor ik wat jullie advies is!
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Als je zelf al zegt dat het niet een super lange kaart kan zijn, is het wel fijn om te weten wat dan de max lengte is.

Verder is het wel handig om de preciese naam van de voeding te weten. Met een Seasonic S12G 450W kun je wel een gpu kopen zonder de voeding te upgraden, maar is het een ms-tech voeding van 450W dan wil je érg graag een nieuwe psu kopen.

Als je deze twee dingen nog even vermeld, kunnen we een goede videokaart aanraden.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
MSI GTX760 G4MING ITX, deze kaart is kort en eigenlijk bedoelt voor ITX kasten. Dus deze zal zonder meer in je PC passen en zal ook je 450Watt voeding aankunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Nesty,

Hierbij een foto van mijn PSU sticker & vid kaart die er nu in zit misschien dat het nog relevant is.

De vid kaart die ik nu heb is 14/15cm ongv. dat kan nog wel iets langer maar is erg lastig in te schatten ivm kabels die ik misschien nog wel wat veder weg kan duwen.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/xet63cabn/20140617_142429.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/m3qiez3gj/PSU.jpg

PS: let niet op de stof dee 'm open en zat al aardig onder dus ben 'm gelijk aan te schoon blazen.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Heb je ook een typenummer van de pc? dan kunnen we uitzoeken wat bv de maten van de kast zijn, en of het misschien sowieso wel slim is om je voeding te vervangen omdat dit een slechte kwaliteits voeding is.

Verwijderd

Qua videokaart is idd de ITX versie van de 760 wel leuk, maar omdat die zo klein is, lever je wel wat in op performance.

Heb zelf niet zoveel verstand van voedingen, maar The_Mask wel, dus je zou aan hem kunnen vragen hoe de voeding is.

Een andere videokaart die misschien wel leuk is: pricewatch: Asus Republic Of Gamers STRIKER-GTX760-P-4GD5
Deze is volgens de specificaties net onder de 160mm dus ik denk dat dat misschien nog past als je wat kabels verplaatst.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is dus waarom pre-fab niet zo een handig idee is, waarschijnlijk heb je er ook nog een aardig bedrag voor neergeteld :/.

Maak anders nog even een overzichtsfoto van de zijkant en meet de afstand van voor naar achter (voor hetzelfde geld zit er nog 30 cm voor het bord, al zal wel niet)

Verwijderd

Topicstarter
@itsme9x

Medion Akoya P5366 F

http://www.mediamarkt.nl/...29,927819.html?langId=-11

Mij gaat het om de beste videokaart die het liefste met deze voeding kan aangezien ik zlef nog nooit een PSU heb vervangen. En wil niet me PC weer 2 weken kwijt zijn bij mycom of paradigit voor het plaatsen van een voeding (spreek uit ervaring).

Trouwen had ik nog een ouwe GTX 460 EVGA liggen met heel veel moeite kreeg ik die er in maar werkte helaas niet aangezien die 2 powerplugs nodig had en niet 1 (en wil zoiezo een betere kaart)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 15:41 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Jup voeding vervangen, pricewatch: Seasonic S12G 450W of pricewatch: Cooler Master VS V450S hiermee moet je toe komen (met geen te zware GPU zoals een R9 290) en die past gewoon want is zowat standaard ATX (niet groter dan je huidige voeding). Je kunt ook de 550W versie kopen als je een wat zwaardere GPU wilt zetten.

Ik hoop wel dat die voeding goed te vervangen is zonder het moederbord te verwijderen. Maar zo te zien zit de voeding beneden dus dan mag dat geen probleem zijn.

@Nesty1998: een 4GB GTX760 is zinloos, dat geheugen kan die nooit benutten en die Striker is ook wel heel duur. Daar heb je een GTX770 voor. In plaats van dat wij op zoek gaan naar de kortste videokaarten, zou het misschien helpen te weten hoe lang ze mag zijn, want wie weet kan er gewoon iets van 250mm in. Er is al zeker meer dan 200mm als ik zo even kijk, een ATX moederbord is 244mm breed en ik zie tot daar geen restricties.

Dus mijn advies, spendeer €60 aan een voeding en €200-240 aan een R9 280 of GTX 760 of als je toch richting de €350 totaal gaat kunnen een R9 280X of GTX770. Als de ruimte zo gelimiteerd is als je zegt, dan zal het een kleine GTX 760 moeten worden want volgens mij is er nog geen kleine GTX 770.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FSP is middenmoot, kan beter, kan slechter. Het zijn geen plofvoedingen.

Wil je toch voor peace of mind een betere voeding, is een S12 520w al een prima idee, kost je minder dan 50 euro.

Iets al een R9 270 is volgens mij al een heel leuk kaartje die niet al te groot is.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry trouwens helemaal vergeten er bij te zetten maar geen readon, alleen nvidia kaarten aub :)
Persoonlijke voorkeur.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Readon kaarten ik ook niet.

En waarom alleen het te dure Nvidia? Nvidia heeft onder de 200 euro bar weinig interessants. De GTX750ti is een leuk niche product en laat de kracht van Maxwell zeker zien, maar AMD blaast op gebied van prijs/prestatie alles wat Nvidia te bieden heeft uit het water.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Tip; als je je alleen maar vast blijft houden aan persoonlijke voorkeuren, leer je nooit wat nieuws kennen.
Radeon kaarten zijn ook erg goed en meestal een stuk goedkoper.
pricewatch: Gigabyte GV-R927XOC-2GD

[ Voor 12% gewijzigd door oscarw op 17-06-2014 16:42 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die 270x is alleen totaal niet interessant. Voor hetzelfde geld heb je de snellere HD7950 van Sapphire.

pricewatch: Gigabyte GV-R9270OC-2GD is echter een heel leuk kaartje voor zijn prijs, pricewatch: MSI GeForce GTX 660 Gaming kan volgens mij ook wel, maar is uit mijn hoofd toch wat langzamer.

• oscarw

oscarw

VasZaitsev schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:48:
Die 270x is alleen totaal niet interessant. Voor hetzelfde geld heb je de snellere HD7950 van Sapphire.

pricewatch: Gigabyte GV-R9270OC-2GD is echter een heel leuk kaartje voor zijn prijs, pricewatch: MSI GeForce GTX 660 Gaming kan volgens mij ook wel, maar is uit mijn hoofd toch wat langzamer.
Zo oninteressant is de 270X ook weer niet hoor. Bij de 270X krijg je namelijk een Never Settle zilver voucher, waarmee je gratis 2 games kan kiezen en weer een hoop geld bespaart. Ook heeft de 270X een erg goede koeler die de 7950 niet heeft.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mwah, die games zijn vaak behoorlijk goedkoop al, en de koeler van de HD7950 is dan wat minder, je hebt wel meer prestaties en meer geheugen, dus je kan langer doorgaan met die kaart.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
oscar2oktober schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:58:
[...]

Zo oninteressant is de 270X ook weer niet hoor. Bij de 270X krijg je namelijk een Never Settle zilver voucher, waarmee je gratis 2 games kan kiezen en weer een hoop geld bespaart. Ook heeft de 270X een erg goede koeler die de 7950 niet heeft.
Maar de R9 270 is makkelijk over te klokken naar het niveau van een 270X en daar krijg je ook die voucher bij.
De Sapphire R9 280 dan? Goede koeler en dan krijg je 3 games bij :)

[ Voor 5% gewijzigd door jorisvdelsen op 17-06-2014 17:18 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• oscarw

oscarw

jorisvdelsen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:18:
[...]

Maar de R9 270 is makkelijk over te klokken naar het niveau van een 270X en daar krijg je ook die voucher bij.
De Sapphire R9 280 dan? Goede koeler en dan krijg je 3 games bij :)
Goed idee, maar dan wel de Gigabyte; pricewatch: Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD.
Pagina: 1