Upload snelheid ook ergens te halen zonder glas?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 01:18
Ben nu al een tijdje aan het kijken voor mijn internet aansluiting in my nieuwe apartement in Amsterdam zuid oost. Probleem is dat ik ook graag wat gameplay will uploaden en dan praat je al snel over 400-450MB per min aan video.

Probleem is dat het allemaal 10Mb/s aan upload is wat ik kan vinden en das toch sloom, dus vroeg me af of ik dingen over het hoofd zie of dat het gewoon een gevalletje pech hebben is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ziggo kan 18mbit up leveren, maar anders ben je echt afhankelijk van glasvezel.

Edit: Om maar niet te beginnen of je nou echt meer als 10 nodig hebt...

[ Voor 32% gewijzigd door Deveon op 17-06-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik zou gewoon een andere codec gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

400MB per minuut vertalen naar de lengte van de aflevering van een serie komt neer op ruim 15GB voor die lengte. Aangezien je series in 1080p kan downloaden voor ongeveer een tiende van die grootte denk ik dat je inderdaad beter eens kan kijken naar het formaat waarin je die video's wil delen. Voor 450MB per minuut heb je minimaal 60Mbit aan upload nodig, en dat is misschien wel te krijgen in de vorm van glasvezel maar uiteindelijk doe je er beter aan je gebruik te verlagen dan je pijp te vergroten...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar ben je in vredesnaam mee bezig als je dat soort bitrates gebruikt? Dat is hoger dan native BluRay 8)7

http://help.twitch.tv/cus...ware#Broadcast%20Settings

Twitch geeft aan dat je max 3300kbps (3.2Mbps) moet instellen als bitrate in OBS. Dat is prima haalbaar met een bescheiden glasabo, maar als dat niet beschikbaar is (A'dam Zuid lijkt me niet...) is dit ook met VDSL of kabel te doen. UPC biedt alvast abo's aan met 10Mbps upload, exact wat je via KPN (of dochterbedrijven) via DSL kunt halen hangt af van waar in Zuid je zit, maar dat zal ook al snel richting 5Mbps kunnen gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 01:18
tja geen ervaring hiermee dus zal eens kijken wat ik kan doen aan de opnamen, maar goed om te horen dat ik met minder ook toe kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je een zakelijk abonnement kunt nemen heb je kans dat je 20mbit kunt krijgen bij UPC. Ik heb ook 20mbit (in Eindhoven) via UPC Business. :)

Kost wat, maar die snelheid haal ik dan ook prima.

(Overigens ben ik het met de rest eens, voor 1 hoge kwaliteit stream zou je aan 10mbit al ruim voldoende moeten hebben. Ik stuur maximaal 3 1080p streams uit via 20mbit, gaat net met een acceptabele bitrate. :))

[ Voor 35% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-06-2014 12:37 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dion_b schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:20:
Waar ben je in vredesnaam mee bezig als je dat soort bitrates gebruikt? Dat is hoger dan native BluRay 8)7

http://help.twitch.tv/cus...ware#Broadcast%20Settings

Twitch geeft aan dat je max 3300kbps (3.2Mbps) moet instellen als bitrate in OBS. Dat is prima haalbaar met een bescheiden glasabo, maar als dat niet beschikbaar is (A'dam Zuid lijkt me niet...) is dit ook met VDSL of kabel te doen. UPC biedt alvast abo's aan met 10Mbps upload, exact wat je via KPN (of dochterbedrijven) via DSL kunt halen hangt af van waar in Zuid je zit, maar dat zal ook al snel richting 5Mbps kunnen gaan.
VDSL kom je al snel krap te zitten (die snelheden moet je >500meter van de centrale zitten) en wil je absoluut niet online gaan spelen wil je nog iets van latency overhouden. 720P is al 'scherp genoeg' om gameplay goed mee te kunnen kijken, dan blijf je nog redelijk safe met 1.8Mbit upload.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SinergyX schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:30:
[...]

VDSL kom je al snel krap te zitten (die snelheden moet je >500meter van de centrale zitten) en wil je absoluut niet online gaan spelen wil je nog iets van latency overhouden. 720P is al 'scherp genoeg' om gameplay goed mee te kunnen kijken, dan blijf je nog redelijk safe met 1.8Mbit upload.
De vraag is inderdaad of je FttC hebt of niet. Met FttC (mini-DSLAM op straatniveau) haal je makkelijk 5Mbps of meer upload en gaat het prima. Gaat het niet om FttC, maar VDSL vanuit traditionele DSLAM, dan ga je dit ws niet halen. Vandaar: check wat op exact jouw adres te verwachten is - want dit luistert zo nauw qua afstand dat de andere kant van de straat al flink af kan wijken. Dat gezegd, als je via kabel 10Mbps up kan krijgen (of 20 met zakelijk abo) dan ga je dat met huidige VDSL zeker niet overtreffen.

Ben benieuwd wat vectoring gaat toevoegen in de toekomst, dat belooft hogere up en down op grotere afstanden te brengen - maar zover zijn we nog niet, en bovendien schijnt het incompatibel te zijn met FttC... tja, we zullen zien. Voor nu en in de toekomst geeft glas zonder twijfel hoogste upload, kabel op afstand een duidelijke tweede en DSL bungelt ergens onderaan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1