Hola,
Ik zit met een probleempje waar ik mee bezig ben. Een bepaalde php lib gooit een exception in het geval er iets niet bestaat. Hij gooit natuurlijk niet voor niets een exception maar het probleem is dat de rest van mijn loop niet wordt uitgevoerd.
Voorbeeld:
Als ik de exception niet afvang krijg ik een error dat er geen exception wordt afgevangen en gaat hij alsnog niet verder. Is het uberhaupt mogelijk om die exception te negeren en gewoon door te gaan met die foreach loop?
Kom op internet alleen dingen tegen die dan je vervolg buiten het try block zetten, maar daar heb ik niet zovee aan aangezien die ById() functie elke keer wordt aangeroepen en een exception gooit..
Ik zit met een probleempje waar ik mee bezig ben. Een bepaalde php lib gooit een exception in het geval er iets niet bestaat. Hij gooit natuurlijk niet voor niets een exception maar het probleem is dat de rest van mijn loop niet wordt uitgevoerd.
Voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| try { $stm = $db->query( " select blabla "); $results = $stm->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC); foreach($results as $result) { $getdata->byId($result['id']); // gooit een exception } } catch(DeException $e) { print_r($e); } |
Als ik de exception niet afvang krijg ik een error dat er geen exception wordt afgevangen en gaat hij alsnog niet verder. Is het uberhaupt mogelijk om die exception te negeren en gewoon door te gaan met die foreach loop?