Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3xic0n
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11-2023
Hey tweakers.

We hebben afgelopen avond een pc in elkaar geschroeft en wij kwamen nogal voor een raadsel te staan. De ASUS HD 6950 videokaart die wij aangeschaft hebben vereist een 8-pin en een 6-pin connector. De voeding die wij hebben aangeschaft (Tech Solo STP-650) heeft echter alleen een 8-pin(6-pin+2) kabel.

Nu zijn wij ervan op de hoogte dat wij een 6-pin converter kunnen aanschaffen, maar die vereist twee aansluitingen om aangesloten te worden. Maar ook van deze aansluiting kan ik er maar een terugvinden in de bekabeling van de voeding.

https://www.cdromland.nl/...PCI-Express-voedingskabel

Is er misschien een andere mogelijkheid om de videokaart van de juiste bekabeling te voorzien, of moeten wij een voeding aanschaffen waar je zelf de bekabeling kunt inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

Ik zou deze voeding zo snel mogelijk terug brengen, of ritueel verbranden http://www.anandtech.com/...us-for-different-prices/4. Er staan voorbeelden op het net (reviews) waarbij de voeding tijdens het testen stierf. Het feit dat de nodige aansluitingen niet aan een voeding van 650W zitten zegt genoeg!

Koop een voeding van een degelijk kwaliteit pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W, pricewatch: XFX 550W Pro of pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W.

Vraag de volgende keer voordat je tot aankoop overgaat om advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

bbblije schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:38:
Ik zou deze voeding zo snel mogelijk terug brengen, of ritueel verbranden http://www.anandtech.com/...us-for-different-prices/4. Er staan voorbeelden op het net (reviews) waarbij de voeding tijdens het testen stierf. Het feit dat de nodige aansluitingen niet aan een voeding van 650W zitten zegt genoeg!

Koop een voeding van een degelijk kwaliteit pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W, pricewatch: XFX 550W Pro of pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W.

Vraag de volgende keer voordat je tot aankoop overgaat om advies.
Ik heb geholpen bij dit projectje. De voeding was grotendeels een financiele keuze. Maar misschien heb je inderdaad gelijk. We gaan in dat geval nog even rondzoeken. Dat een aantal van deze voedingen er mee kapten hoeft niet te zeggen dat ze dat allemaal doen. dus wij kijken deze nog heel even aan.

Er blijken splitters te zijn die ervoor zorgen dat je 2 extra 6-pins aansluitingen hebt. Wij gaan hier even meer over zoeken en we kijken even aan waar we terecht komen. Mochten er geen uitkomsten zijn, nemen we wel een nieuwe modulaire voeding zodat wij zelf onze aansluitingen kunnen kiezen. Bespaart ook een hoop ruimte met overbodige kabels en dergelijke (cable management was een hell).

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Die "splitters" worden in veel gevallen meegeleverd in de doos van de videokaart.
Ik zou die voeding echt vervangen, wanneer een voeding stuk gaat is de kans groot dat er meer gesloopt word,
zo zijn er bij mij 3x 1TB HDD's tegelijk gesneuveld toen mijn voeding (Zalman, dus niet zo'n super C-- merk) de geest gaf. Dat kost je alleen maar meer geld i.p.v. geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Bedankt. ik ben om. We gaan het eens even goed uitzoeken. Zelf ben ik meer een corsair voeding fan, maar even zien of die andere voedingen die zijn voorgesteld ook een goede optie zijn. Bedankt voor de feedback!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Corsair voedingen zijn imiddels bijna allemaal prut geworden, Corsair is zo lief en slim geweest om eerst goede voedingen voor een laag prijsje te maken, en onder het mom van "we geven ze een update naar modulair" hebben ook direct maar heel wat slechte onderdelen erin gegooid.

Iets wat Seasonic godzijdank niet doet. Seasonic is daarom, naast een paar andere merken, een merk welke je blind kan kopen. Corsair kun je absoluut niet blind kopen.

De voeding moet je overigens zeker vervangen. Dit is niet een merk welke eens een keer een slechte voeding maakt, elke voeding is je reinste meuk. Ik betwijfel of dit stuk schroot überhaubt een pc die 400w trekt kan ondersteunen zonder zichzelf uit te schakelen, al dan niet met een mooie "ploef" of eventjes "iets" meer dan 12v over de 12v lijn heen te sturen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
VasZaitsev schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:15:
Corsair voedingen zijn imiddels bijna allemaal prut geworden, Corsair is zo lief en slim geweest om eerst goede voedingen voor een laag prijsje te maken, en onder het mom van "we geven ze een update naar modulair" hebben ook direct maar heel wat slechte onderdelen erin gegooid.

Iets wat Seasonic godzijdank niet doet. Seasonic is daarom, naast een paar andere merken, een merk welke je blind kan kopen. Corsair kun je absoluut niet blind kopen.

De voeding moet je overigens zeker vervangen. Dit is niet een merk welke eens een keer een slechte voeding maakt, elke voeding is je reinste meuk. Ik betwijfel of dit stuk schroot überhaubt een pc die 400w trekt kan ondersteunen zonder zichzelf uit te schakelen, al dan niet met een mooie "ploef" of eventjes "iets" meer dan 12v over de 12v lijn heen te sturen.
Klopt, maar dat is niet voor alle voedingen zo. de CX600M is bijvoorbeeld gewoon een goede voeding volgens diverse benchmark sites. Seasonic is direct ook een stukje duurder. Voor hetzelfde geld ga je vaak al een modulaire voeding hebben. Voor een simpele consumenten PC vind ik een Seasonic nog niet eens zo belangrijk.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De CX600M is een slechte voeding vanwege bepaalde caps. Het gros van de reviewsites die voedingen test blaten maar wat. Als een reviewsite niet de voeding openschroeft en iedere condensator, capacitator, mosfet en noem het op controleert, is het geen goede reviewsite. Zo simpel is het. Je kan NIET weten hoe goed een voeding is zonder ze open te maken.

Seasonic is ook helemaal niet duurder, dat is iets wat heel veel mensen denken, maar da's gewoon niet waar.

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: Corsair CX600M
600w is een voedingsformaat welke niet heel nuttig is. Te zwaar voor een systeem met 1 GPU, te licht voor een systeem met 2 deftige GPU's,
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W is maar een paar euro duurder dan de Corsair, maar gaat veel langer mee.

Ook bij hogere wattages kom je al snel op hetzelfde uit:
pricewatch: XFX PRO750W
pricewatch: Corsair CX750M

Modulariteit is overigens bij goede cases helemaal geen belangrijk iets meer, en bij de erg goede cases is non-modulair zelfs een pluspunt.

Leg eens uit waarom een consumenten pc geen goede voeding verdient? Hoeft een desktop maar 2 jaar mee te gaan voordat de voeding stuk gaat? Want dat is ongeveer de levensduur van de caps die in het gros van de Corsairs zitten.

Een Seasonic gaat makkelijk 10+ jaar mee.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

Zoals ik al aan gaf, ritueel verbranden. Deze voeding is de doodsvonnis voor je pc.

[ Voor 3% gewijzigd door bbblije op 17-06-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

bbblije schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:28:
Zoals ik al aan gaf, ritueel verbranden. Deze voeding is de doodsvonnis voor je pc.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Je kan op bijna elk onderdeel van een PC bezuinigen, helaas doen de meeste mensen dat uitgerekend op de voeding... :-(

Nooit maar dan ook nooit op de voeding bezuinigen!
Tech-solo is echt rotzooi, en 650W kan ie waarschijnlijk in een zeer korte piek leveren, je mag blij zijn als zo'n ding 400W continues kan leveren. Met een beetje pech ploft zo'n ding en neemt ie alles mee wat erop zat aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3xic0n
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11-2023
heb een nieuwe voeding aangeschaft en ben voor de pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W gegaan! alles boot nu netjes en draait alles goed! (ook lekker stil en was heel fijn voor cablemanagement)

Bedankt voor het advies iedereen en hoop lang te kunnen genieten van deze voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Dat zou prima moeten gaan moet die nieuwe voeding
Pagina: 1