Hallo Tweakers,
Mijn eerste post op dit forum, dus hopelijk doe ik het goed
.
Wat wil je met het systeem doen?
Voornamelijk gamen. Ik speel veel Football Manager en hierbij gaat het niet zozeer om de graphics maar om een hoge processorsnelheid. Ook zou ik shooters of RPG's met hoge graphics willen spelen. Wellicht dat ik de nieuwe x-pack van WoW uit ga proberen en ook deze zou ik met ultra resolutie willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Omdat er ook nog windows op moet komen, ga ik uit van 1000 euro voor het hele systeem. Dat betekend dus zo'n 900 euro voor alle onderdelen. Zelf heb ik natuurlijk ook al geprobeert om iets bij elkaar te zoeken en ik kwam zelfs nog goedkoper uit. Ik weet natuurlijk niet of dit genoeg is voor mijn eisen, maar daar zijn jullie dan weer voor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geen componenten, wel een monitor/speakers/toetsenbord/muis
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst heb ik geen kast naast me staan die het geluid van een gemiddelde boeing 747 produceerd. De kast staat onder mijn bureau en het liefst zou ik dus een zo stil mogelijke PC hebben.
Ik heb nu een tower uitgekozen, puur op een gemiddelde prijs. Ik weet absoluut niet of dit wel een geschikte kast is qua grootte. Hetzelfde geldt voor de voeding, is dit genoeg? Tips graag!
Ga je overklokken?
Ik weet niet zo goed hoe dit moet
, dus nee 
De lijst die ik zelf nu heb samengesteld is de volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven! Mis ik trouwens nog iets?
Alvast bedankt.
Mijn eerste post op dit forum, dus hopelijk doe ik het goed
Wat wil je met het systeem doen?
Voornamelijk gamen. Ik speel veel Football Manager en hierbij gaat het niet zozeer om de graphics maar om een hoge processorsnelheid. Ook zou ik shooters of RPG's met hoge graphics willen spelen. Wellicht dat ik de nieuwe x-pack van WoW uit ga proberen en ook deze zou ik met ultra resolutie willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Omdat er ook nog windows op moet komen, ga ik uit van 1000 euro voor het hele systeem. Dat betekend dus zo'n 900 euro voor alle onderdelen. Zelf heb ik natuurlijk ook al geprobeert om iets bij elkaar te zoeken en ik kwam zelfs nog goedkoper uit. Ik weet natuurlijk niet of dit genoeg is voor mijn eisen, maar daar zijn jullie dan weer voor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geen componenten, wel een monitor/speakers/toetsenbord/muis
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst heb ik geen kast naast me staan die het geluid van een gemiddelde boeing 747 produceerd. De kast staat onder mijn bureau en het liefst zou ik dus een zo stil mogelijke PC hebben.
Ik heb nu een tower uitgekozen, puur op een gemiddelde prijs. Ik weet absoluut niet of dit wel een geschikte kast is qua grootte. Hetzelfde geldt voor de voeding, is dit genoeg? Tips graag!
Ga je overklokken?
Ik weet niet zo goed hoe dit moet
De lijst die ik zelf nu heb samengesteld is de volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 184,80 | € 184,80 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-HD3 | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 280 Gaming 3G | € 204,01 | € 204,01 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 81,65 | € 81,65 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 82,85 | € 82,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 825,75 | |
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven! Mis ik trouwens nog iets?
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Dundee1 op 17-06-2014 13:18 ]