Waar merk je aan dat geheugen instabiel is? Ik heb zojuist bij twee reepjes merkloos PC-133 geheugen (één 128mb, één 64mb) de instellingen veranderd van 2-3-3-6 naar 2-2-2-5 (Award bios). Gelijk heb ik de processor nog een beetje verder opgeschroefd van 807 naar 850MHz, dat normaal maar een paar uur stabiel blijft, maar ik heb nu een extra casefan. De divider FSB/RAM staat op 3/4, dus het geheugen draait op 133MHz. Hoe merk je dus als het geheugen de nieuwe instellingen niet aan kan?
CRC errors bij kopieren/unzippen/zippen/downloaden, en verder gewoon een onvoorspelbaar instabiel systeem.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mijn comp staat nu 20 minuten aan, ik ben nu aan het internetten, en ik heb toen ik em aanzette gelijk getest met SiSoft Sandra. Dus als ik nu nog steeds niks gemerkt heb is alles ok?
Als je zegt datie pas na een paar uur fout gaat is er na 20 mins nog weinig te zeggen, maar het is niet slecht iig alsie nog niks fout deed met je nieuwe settings.Op zondag 10 juni 2001 21:06 schreef Spaceknarf het volgende:
Mijn comp staat nu 20 minuten aan, ik ben nu aan het internetten, en ik heb toen ik em aanzette gelijk getest met SiSoft Sandra. Dus als ik nu nog steeds niks gemerkt heb is alles ok?
Ik heb ook NoName RAM in m'n PC gehad (ligt er tijdelijk FF uit) 2 DIMM's 64 MB PC100, FSB overclocked op 115 (PII 400 > 460).
Ik heb er ook 2 DIMM's Crucial 256 MB PC133 CAS222 in hangen, en ik wilde toen es proberen of m'n ouwe RAM ook CAS222 trekt, dus ik alles handmatig in de (Award ja)-BIOS ingesteld, GEEN PROBS gehad !!
Nu heb ik FSB op 124 lopen en dat trekt dat NoName PC100-RAM niet, vandaar dat die er nu uit liggen en ik nu Crucial 2x256 MB PC133 CAS222 draai op 124 MHz CAS222
PII 400 is nu 496 met 512 MB CAS222 (NOT BAD!!
Je zult het vooral merken bij het installen van stuff, je krijgt dan veel vastlopers of bluescreens, ik spreek echt uit ervaring, had een reepje brak geheugen wat volgens de verkoper echt goed was heb er 2 dagen mee lopen kutten, en heb geheugen vaak genoeg geclocked.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb het nu dus over het geheugen he. De processor liep op 850MHz@1.50V vast na een paar uur Red Alert 2'en, ik heb nu een extra casefan en de processor op 850MHz@1.60V staan, dus dan zie ik wel. In SiSoft Sandra gaf-ie een 25% snelheidsverhoging aan voor het geheugen (ff zelf uitgerekend). Ik heb toch geen koeling nodig? 
Zoals gezegd, alles zit snor behalve het geheugen. Zal ik maar ff Windows Media Player 7 installen dan? Oh nee shit, dat gedrocht krijg ik natuurlijk nooit meer van mijn systeem af, het is net onkruid.
Zoals gezegd, alles zit snor behalve het geheugen. Zal ik maar ff Windows Media Player 7 installen dan? Oh nee shit, dat gedrocht krijg ik natuurlijk nooit meer van mijn systeem af, het is net onkruid.
Je hebt nu én je cpu én je ram iets verder geclocked? Als je eventuele problemen wil herleiden tot alleen het geheugen stel ik voor dat je de cpu weer wat terugclocked, temeer je aangeeft in het verleden met deze snelheid problemen te hebben gehad. En nee, na 20 minuten internetten en 'sisoften' kun je onmogelijk bepalen of je systeem stabiel is (wel of je bak instabiel is, duh); draai eens wat heavy 3D stuff/games, Photoshop, ga rarren of wat dan ook. Als dat in enkele dagen dat je dat veel doet geen problemen oplevert ben je al een heel eind heen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Geen 3D Mark 2001?Op zondag 10 juni 2001 22:05 schreef Spaceknarf het volgende:
Ok dankjewel
Ga ik nu dus ff 3DMark2000 weer uit de kast halen
Nee helaas, 40mb downloaden met modem is niet handig, en de requirements voor 3DMark2001 zijn minimaal 32MB vid kaart, ik heb nu 12MB
Hmm, ik heb het nu twee dagen draaien, en ik heb 2 keer een vage BSOD gehad. Kan natuurlijk ook aan Windows liggen...
Pagina: 1