Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe firewall met meerdere WAN ip's voor websites etc..

Pagina: 1
Acties:

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een goeie firewall waar ik meerdere WAN ip adressen kan instellen en ook kan NAT'en. Ik deed dit voorheen met iptables maar heb nu zo'n 16 ip adressen en wil dit gewoon beetje netjes geregeld hebben.
Het budget is niet mega maar wil er wel paar 100 voor neer leggen, VPN etc..is niet nodig.
Ik heb al op internet gezocht maar zie weinig reviews van users en ervaringen, vandaar dit topic. Ik hoop dat iemand me kan helpen met het uitkiezne van een goeie firewall. :)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
Het kan met elke fatsoenlijke router, meeste hebben ook firewall mogelijkheden. Tussen welke twijfel je zelf en wat had je al gevonden in je zoektocht?

Ik zou voor een Mikrotik gaan.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

Neem ook eens een kijkje bij PFsense.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• MrHarry
ik zal zelf beetje te kijken richting een juniper of een sonicwall, maar mijn ervaringen met een juniper is niet denderend te noemen.
Je bedoelt een pfsense hardware firewall Rob?
Zal eens kijken bij Mikrotik chaos, die kende ik nog niet! nog een type nummer?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
MrHarry schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:38:
ik zal zelf beetje te kijken richting een juniper of een sonicwall, maar mijn ervaringen met een juniper is niet denderend te noemen.
Zal eens kijken bij Mikrotik chaos, die kende ik nog niet! nog een type nummer?
Ze kunnen bijna allemaal hetzelfde, je zal dus moeten kijken hoeveel switch chips / CPU snelheid / hoeveelheid poorten je nodig hebt. Dan kun je nog kijken of je dingen als PoE nodig hebt en dan kom je een heel eind denk ik.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• MrHarry
Heb gigabit nodig en voor WAN een poortje maar, die dan weer naar mn switch gaat en de rest voed. PoE etc... allemaal niet nodig wel een mooie DDOS beveiliging oa. Ik ga eens zoeken op Mikrotik, tnx zover :)

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

MrHarry schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:38:
https://www.pfsense.org/. Goede ervaringen mee, goed schaalbaar (een appliance kan je uitbreiden) en gemakkelijk in beheer met zijn webinterface.

Ook vooraf te proberen door de iso te downloaden en te installeren binnen een VM.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Verwijderd

Qua performance/prijs verhouding is de nieuwe Zyxel VPN Firewall serie erg goed. Wij gebruiken Zyxel Zywall 310 VPN Firewalls. Wij zijn overgestapt van Juniper/Sonicwall naar Zyxel. De prijs/prestatie verhouding is ons inziens in realistische situaties vele malen beter.

pricewatch: Zyxel Zywall 310 VPN Firewall

Heb je minder performance (throughput) nodig, dan kan je ook kiezen voor de Zyxel Zywall 110 VPN Firewall. Scheelt je natuurlijk ook wat in de kosten:

pricewatch: Zyxel Zywall 110

Voor een review van de Zyxel Zywall 110, zie SmallNetBuilder: http://www.smallnetbuilde...110-vpn-firewall-reviewed

Het voordeel bij deze firewalls (lig bij de 310) is ook dat het aantal WAN poorten variabel is. Je gebruikt er net zoveel als je nodig hebt. Meerdere WAN ip-adressen is voor alle geen enkel probleem. Dit kan je eenvoudig instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 15:35 ]

Pagina: 1