Na weken of maanden research heb ik eindelijk een keuze kunnen maken, maar ineens kwam de Lenovo om de hoek en nu moet ik kiezen. Een laptop voor mijn volgende opleiding. Ze vragen een Quad core CPU, 6-8 GB RAM en een goed 15,6" scherm. Gisteravond heb ik een beetje zitten te vergelijken tussen deze 2:
Acer: Mat scherm.
Geen 5 GHZ support maar voor 20 euro heb je nieuwe kaart
GT 740M
750GB HDD maar makkelijk SSD inbouwen
wit verlicht toetsenbord
Lenovo: Glanzend scherm
Geen 5 GHZ support, weinig tot geen keus in kaarten. Te fixen door gemodde BIOS maar geen garantie meer
GT 650M, sommige games wel 50% sneller
1TB opslag, met 16GB SSD als cache maar met moeilijkere update naar 120GB SSD door andere cache
rood verlicht toetsenbord
redelijk slechte touchpad.
Ik moet ongeveer 4 jaar doen ermee dus het zou fijn zijn als ik langer games goed kan spelen, maar ik moet ook 4 jaar lang naar hetzelfde scherm kijken. Maar de mogelijkheid naar een SSD is moeilijker op de Lenovo en een zeer beperkte keus in nieuwe Wi-Fi kaarten voor 5 Ghz ondersteuning en ik las dat de ingebouwde kaart redelijk slecht is maar op de Asus is een nieuwe inbouwen geen probleem
Links: pricewatch: Asus N56VB-S4062H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)
Acer: Mat scherm.
Geen 5 GHZ support maar voor 20 euro heb je nieuwe kaart
GT 740M
750GB HDD maar makkelijk SSD inbouwen
wit verlicht toetsenbord
Lenovo: Glanzend scherm
Geen 5 GHZ support, weinig tot geen keus in kaarten. Te fixen door gemodde BIOS maar geen garantie meer
GT 650M, sommige games wel 50% sneller
1TB opslag, met 16GB SSD als cache maar met moeilijkere update naar 120GB SSD door andere cache
rood verlicht toetsenbord
redelijk slechte touchpad.
Ik moet ongeveer 4 jaar doen ermee dus het zou fijn zijn als ik langer games goed kan spelen, maar ik moet ook 4 jaar lang naar hetzelfde scherm kijken. Maar de mogelijkheid naar een SSD is moeilijker op de Lenovo en een zeer beperkte keus in nieuwe Wi-Fi kaarten voor 5 Ghz ondersteuning en ik las dat de ingebouwde kaart redelijk slecht is maar op de Asus is een nieuwe inbouwen geen probleem
Links: pricewatch: Asus N56VB-S4062H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)