Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WK-Stream In-flight kijken Emirates A380

Pagina: 1
Acties:

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 00:16
Beste Tweakers,

Aankomende maandag (23-6) heb ik een vlucht richting Dubai. Ik heb de Emirates gemaild, en gevraagd wat ze kunnen doen, zodat ik de wedstrijd kan volgen. (aangezien aan aantal 777's Live TV hebben)

Om mij tegemoet te komen als fan, hebben ze mij een pakket van 100mb gegeven. Ik weet dat ik met deze hoeveelheid de wedstrijd kan luisteren via Radio 1.

Graag zou ik via de NPO (via een VPN verbinding) een throttle op de verbinding willen zetten, zodat ik "slechts" 157-192 kbit/s, zodat ik 2 helften van 45 minuten kan bekijken.

Is dit technisch mogelijk om dit te doen? Ik gebruik een Synology NAS (met snelle verbinding) en wil "een" stream kijken op mijn iPad. Wanneer dit niet kan, wil ik het ook wel op mijn laptop kijken.

Hopelijk kunnen jullie er voor zorgen dat ik toch een gedeelte van de wedstrijd kan zien. _/-\o_

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je geeft het antwoord al zelf denk ik. Je hebt 100 MB ter beschikking, de bitrate die je berekend hebt is die van een degelijk MP3-bestand. Ik ken geen enkele videocodec die je een beetje deftig beeld kan geven aan die bitrate.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met simpelweg een throttle ben je er natuurlijk niet. Wellicht dat de NPO stream (je hebt het dan over de NPO app?) automatisch terugschakelt in kwaliteit, maar ik betwijfel of ze zo ver terugvallen dat het binnen jouw gewenste bitrates gaat passen. En dan betekent een throttle simpelweg dat je stream continue stopt of gaat staan bufferen.

Dan is je enige optie dus om de stream ergens lokaal op te vangen en te transcoden naar een lage kwaliteit en resolutie. Maar ik vraag me net als de poster hierboven af of dat op enige manier gaat lukken zonder dat je naar een postzegelformaat beeld moet zitten kijken. De bitrates die jij wilt halen zitten op de helft van wat youtube als ondergrens hanteert voor 240p streaming.

Ik zou gewoon lekker radio luisteren, minstens net zo spannend, goed commentaar en niet 2x 45 min. ergernis over de lelijke / brakke videostream.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 00:16
Ik heb nu via de App van de NPO en mijn Synology een snelheid voor elkaar gekregen van 42KB/s Helaas is dit nog steeds te veel, voor de zogenoemde 100mb. Kwaliteit is slecht, maar de wedstrijd valt te volgen.

Ik denk dat ik maar lekker radio ga luisteren. :D

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ga je alleen of ga je met meerdere? Als je namelijk bijv 5 van die pakketten zou kunnen regelen en dan inflight met een laptop de stream transcoden / verspreiden over de daar aanwezige 5 ipads kom je dan niet al een eind?

Alhoewel ik persoonlijk toch voor de radio zou gaan, klinkt mij als veels te veel moeite in de oren.