Budget game-PC (200 Euro)

Pagina: 1
Acties:

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-03 14:09
Hey,

Ik probeer een computer samen te stellen met een heel erg beperkt budget. Er zal op worden gegamed. De spellen, die het meest gespeeld zullen worden, zijn Battlefield 3, Battlefield 4 en Titanfall. Het budget is 200 euro. Toen ik begon met samenstellen viel de keus al snel op tweedehands, omdat het anders niet binnen het budget valt. De harde schijf en de behuizing neem ik over van mijn oude PC. Ik had het volgende lijstje in gedachten:

Videokaart V&A aangeboden: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
75 euro
Processor V&A aangeboden: AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition
35 Euro
Moederbord V&A aangeboden: Asus M5A78L-M/USB3
35 Euro
Voeding V&A aangeboden: OCZ StealthXStream 600W
25 Euro
Werkgeheugen V&A aangeboden: Kingston KVR1333D3E9S/4G
20 Euro

Totaal 190 Euro

Al het advies is welkom! Alvast bedankt voor de reacties!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 22:26
Persoonlijk zou ik met een budget van 200 euro toch doorsparen. Elke paar euro gaat een flinke hoeveelheid verbetering betekenen.

Met je gekozen moederbord kan je in ieder geval op een later moment van CPU upgraden naar een hexa, of misschien een octacore. Al weet ik niet hoe goed de stroomtoevoer van je gekozen moederbord is. Sommige moederborden waren niet geschikt voor meer dan 125 watt cpu's.

Misschien kan je een deal sluiten van de verkoper van het moederbord in combinatie met zijn cpu erbij. Misschien dat hij in prijs wilt zakken wanneer je meerdere dingen van hem koopt, en met je gekozen cpu ben ik toch bang dat je snel cpu kracht tekort komt.

(p.s. het werkgeheugen is al verkocht)

• WouterT13
Bedankt voor je reactie Ardjee. Doorsparen is helaas niet echt een optie omdat er geen computer beschikbaar is op het moment.
Welke cpu zou jij minimaal aanraden in een budget game pc? Een i5 zou mooi zijn maar die zijn helaas niet goedkoop te krijgen D:

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:55
i5 aanbiedinkje in V&A : V&A aangeboden: (koopje!) Intel Core i5 2400 Boxed INCLUSIEF VERZENDKOSTEN!

Met een goedkoop socket 1155 mobo : pricewatch: MSI H61M-P31/W8

Maar ja dit is al een enorme hap uit je budget...

Ook geen mogelijkheid om ietsje hoger te gaan?

want met pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

2e hands voedingen moet je eigenlijk niet doen. En in de OCZ die je op het oog hebt zitten zowiezo goedkope condensatoren die een kortere levensduur hebben..dan kun je al heel snel met de gebakken peren zitten.

en V&A aangeboden: Corsair CMV4GX3M1A1333C9
en een hd 6870 voor 50 euro of een 6950 omlaag pingelen naar 50 euro dan zou je op zo'n 225 komen..

En dan heb je tevens gegarandeerd garantie op de 2 onderdelen die je beter nieuw of zo nieuw mogelijk moet aanschaffen.

-Edit-

Damn...nou zie ik dat de CPU alweer verkocht is..of heb je um zelf te pakken gekregen?

[ Voor 58% gewijzigd door Baloes op 17-06-2014 16:19 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:55
En anders kun je nog gaan voor deze CPU/mobo combi :

V&A aangeboden: AMD FX-4300 Boxed

en productreview: MSI 760GM-P23 (FX) review door Lucien Shepherd

kom je met de rest van de componenten op ong. 200 euro..

• WouterT13
Degene voor wie ik de computer zou maken, heeft toch besloten om nog even door te sparen. Toch, heel erg bedankt, Baloes en Ardjee! Ik heb veel aan jullie advies gehad ook al gebruik ik het nu (nog) niet.
Sorry dat het zo moet lopen, maar jullie hebben het advies niet voor niks gegeven; ik weet nu meer waar ik de volgende keer moet kijken. Bedankt!
Pagina: 1