Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor foto- en videobewerking - adviescheck gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik vrijwel moeiteloos videobewerking en fotobewerking op kan uitvoeren. Met mijn huidige laptop gaat fotobewerking redelijk, maar is videobewerking enorm traag. Zeker nu ik ook werk met Gopro videobeelden. Ik zoek bewust naar een laptop, geen desktop. Programma's waar ik het meest mee werk zijn Lightroom, Pinnacle en diverse (lichtere) programma's. Ik wil ook graag kunnen multi tasken met fotoprogramma's. Fotograferen doe ik alleen in RAW, dus redelijk zware bestanden. Zeker als ze in batches verwerkt moeten worden.

Mijn budget ligt op ongeveer EUR 700,- tot max EUR 850,-. Ik snap dat ik daarmee geen enorm topmodel kan kopen, maar het gaat mij er op dat ik er voorlopig goed mee uit de voeten kan.

De verkoper van een winkel hier in Den Haag heeft mij deze laptop geadviseerd:
- Lenovo 15,6" B5400 MB82MMH - Vraagprijs: EUR 679,-
Ik twijfel over dit advies, moet ik bijvoorbeeld niet beter eerder een i7 processor hebben?
Wel fijn dat er veel opslag mogelijkheid is.

Zelf heb ik dit model gezien:
- Lenovo 17" Ideapad G710-0025 - Vraagprijs ongeveer EUR 699,-
De specificaties lijken mij persoonlijk beter.. Maar ik ben geen enorme wizard op dit gebied.

Wie kan mij vertellen of ik in de goede richting denk of heeft iemand misschien een tip voor me m.b.t. een ander model?

Alvast bedankt voor de hulp!

PS. Ik heb een SSD kaart van 250 GB in mijn huidige laptop. Zou die graag meeverhuizen, maar verkoper zei dat ik dat beter niet kan doen. Kan ik deze niet beter meenemen in een caddy op de plek van de DVD writer?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 21:50 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
i7 is niet nodig, i5's zijn heel erg best in de huidige laptops. Het scherm kan alleen wel bedroevend slecht zijn, ik denk dat je daar het meeste op moet letten.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!
Kun je een tip geven over waar ik op moet letten bij een scherm?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
In ieder geval is een hoge resolutie fijn, 1080p op bijvoorbeeld 15" is geen overbodige luxe. Aan welke gegevens je kunt zien of de beeldkwaliteit ook goed is weet ik niet exact.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Voor 850 euro kun je een i7 quad core kopen doe dat dan ook gewoon. De i5 is een stuk langzamer omdat deze processor een dual core is, de i7 is een echte quad core. Zeker bij de bewerking van videobestanden komt dat van pas en helemaal als je aan de slag gaat met verschillende sporen en AVCHD 2.0.

Goede optie: pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Ook een goede optie: pricewatch: Asus N56JN-CN035H Ik ken deze nog niet maar heeft een nieuwere processor die zuiniger is en een grafische kaart die mogelijk iets krachtiger en zuiniger is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel ChicaneBT! Ga hier zeker mee aan de slag.
Pagina: 1