Toon posts:

Kan een normale T-Bird op 760MP chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af welke cpu's je allemaal op die 760MP kan prikken.
Een T-bird, T-birdMP of Palomino.
En zou er ook nog een combinatie mogelijk zijn. Bijv. T-Bird met Palomino?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik geloof dat ik onlangs in een artikel las dat de huidige CPU's al geschikt zijn voor MP, en er zou zelfs sprake van zijn dat de Duron er geschikt voor is, of in ieder geval geschikt voor gemaakt gaat worden (de nieuwe dus).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

EaS

T-bird -> ja
Duron -> ja

Ook van verschillende kloksnelheden... (dus bv. een 1 Ghz en een 1,3 Ghz op dezelfde plank)

Van anandtech:
Although Athlon MP is the only CPU that is validated by AMD for operation in dual processor (DP) mode, it isnt the only processor that works in DP configurations. In fact, the first and only 760MP motherboard being released today was tested and debugged using regular Athlons with Thunderbird cores. Even Durons will work in DP mode without any problems, but AMD is only officially supporting configurations with Dual Athlon MPs. This is somewhat like Intels insistence that the Celeron would not work in MP mode, though ABIT obviously proved them wrong with their BP6, which was designed with DP Celerons in mind."

Van tomshardware:
The board showed stable operation with single and dual AthlonMP processors as well as with single/dual Athlon processors based on the Thunderbird core and single/dual Duron processors. It even supported the 'abuse' of two Thunderbird Athlons with different clock speeds. I tested the K7 Thunder with an Athlon 1200 plus an Athlon 1333 and it ran both processors at their respective speeds without major problems, even showing improved scores in SMP-capable benchmarks."

Alhoewel mr. Tom zei dat CPU's met verschillende kloksnelheden op 1 plank wel werkten, lijkt het erop dat sommige applicaties daar geen genoegen mee nemen. Het lijkt mij dus verstandig 2 gelijk geklokte CPU's te nemen

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dan nog een vraag kan je een athlon 4 op een k7t plank zetten/???

• Xandrios
  • Laatst online: 23:25
Op zondag 10 juni 2001 22:12 schreef BOMBER het volgende:
Dan nog een vraag kan je een athlon 4 op een k7t plank zetten/???
welke k7t?
pro?
pro2
pro2a
turbo?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

EaS

De Athlon MP/4 zal alleen verkrijgbaar zijn met een 133 FSB interface (ik heb nog niets gelezen wat het tegendeel beweerde).

Voor de rest zal hij dus moeten kunnen draaien op chipsets die de 133 FSB ondersteunen:
KT-133A
KT-266
Ali chipset
AMD-760
Er is waarschijnlijk wel een BIOS update voor de meeste planken nodig.

Gegarandeerd zeker weet je het pas als de athlon 4 uitkomt (ergens in augustus ?)..

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 22:45 schreef EaS het volgende:
De Athlon MP/4 zal alleen verkrijgbaar zijn met een 133 FSB interface (ik heb nog niets gelezen wat het tegendeel beweerde).
Maar de FSB en de Multiplier worden niet door de CPU bepaald, maar door het bord.

Het streepjes verhaal werkt omdat het bord door die gesloten L1 bruggen de instructie krijgt om de vooringestelde waardes te negeren. En de FSB 133 moet je op borden die beide aankunnen, altijd zelf instellen.

Maar nog een aardige indicatie,
De huidige KT7 borden hebben bij de 12,5 multiplier in de BIOS 1250~1700 staan.

En 1700 moet een Palomino zijn.. >:)

Verwijderd

Oftewel,
ik denk dat het enige verschil tussen b.v. een A4 1660/fsb266 en 1700/200 is dat de default multi voor beiden 12,5 is, maar dat de A4-1700 daarvan 17x100 maakt.

AMD heeft dacht ik wel beloofd dat de A4 'tjes ook voor FSB100/200 zullen worden gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 03:19 schreef Hooi het volgende:

[..]

Maar de FSB en de Multiplier worden niet door de CPU bepaald, maar door het bord.

Het streepjes verhaal werkt omdat het bord door die gesloten L1 bruggen de instructie krijgt om de vooringestelde waardes te negeren. En de FSB 133 moet je op borden die beide aankunnen, altijd zelf instellen.

Maar nog een aardige indicatie,
De huidige KT7 borden hebben bij de 12,5 multiplier in de BIOS 1250~1700 staan.

En 1700 moet een Palomino zijn.. >:)
Die vooraf ingestelde waarde wordt niet genegeerd, je mag hem zelf kiezen nu. Hij neemt bij de eerste keer booten nog steeds de default multiplier.

De MSI 6330 (Pro 2, Pro2a, Turbo, Turbo-R) kan met een bios update een multiplier van 15 aan.

Verwijderd

Stel die 15x maar in op een willekurige TB . Paktie niet. Alleen maar de multi boven de 12,5 waar de chip voor gemaakt is.

Toch ? Heeft iemand al b.v. een TB1200 laten starten met 13*100 ??

Verwijderd

Moet je het in Windows natuurlijk wel even controleren met WCPUID >:)

MSI biossen zijn berucht voor verkeerde KLOK snelheid aanduidingen.

Verwijderd

Dat is trouwens het verschil tussen b.v. Abit/Asus en MSI.

AMD schrijft voor dat altijd eerst met standaard Vcore en multiplier de bios wordt geinitialiseerd, Asus en Abit houden zich daar lekker niet aan.

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

he hooi,

niemand luisterd he?
ben je een forum met jezelf begonnen? ;)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 12:07 schreef niXnut het volgende:
he hooi,

niemand luisterd he?
ben je een forum met jezelf begonnen? ;)
Nee,
dat laat ik aan jou over >:)

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Volgens mij heb ik gelezen dat de mobile palomino 100 mhz FSB gebruikt,,,,lijkt me een kleine moeite om dan ook 100 mhz gewone palomino's te gaan uitgeven.

A.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 13:40 schreef acidfever het volgende:
Volgens mij heb ik gelezen dat de mobile palomino 100 mhz FSB gebruikt,,,,lijkt me een kleine moeite om dan ook 100 mhz gewone palomino's te gaan uitgeven.

A.
Als daar geen markt voor is doet AMD dat uiteraard niet.

Verwijderd

Ik dacht dat het de Morgan was, mobile Duron, die 100 FSB zou hebben......

:?
Pagina: 1