Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Haperend ? Full hd beeld op htpc

Pagina: 1
Acties:

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
Beste medetweakers ,

Sinds mijn oude videokaart is overleden moest ik verplicht een andere kopen.
Daar ik mijn pc gebruik als HTPC leek een gt630 ( msi ) mij voldoende.
Eenmaal aangeschaft en geïnstalleerd ( nieuwste ubuntu , waar ik tot op heden nog niet te veel van snap ), Asus mb, c2d e6200 met 3 GB mem, kom ik achter het volgende probleem: een soort strepen halverwege het beeld, dit alleen bij veel beweging ... Fill - rate ofzo ?

Ander moederbord ( asus p8h67, intel g620 , 4gb ddr3 corsair ) van een medetweaker overgekocht, sneller dan mijn oude systeem...probleem opgelost .....NOT.....

Vandaag uit wanhoop maar een snellere vga gekocht , r7 240, 2gb, met een 128bit interface en ondersteuning voor pci-e 2 ( wat ook op dit moederbord zit )...

Probleem opgelost ...NOT .... :(

Hebben jullie enig idee of heeft iemand hetzelfde probleem ?

Mvg Alex

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Hoe heb je de verversingsfrequentie ingesteld? Wellicht klopt die niet helemaal.

• Alexmoorlag
Dan zou ik toch ook problemen moeten hebben met bv. Het bureaublad ?

• Speakerfreak95
Snelle beelden kunnen dat hebben, maar heb je wellicht al een oudere driver geinstalleerd?

• Alexmoorlag
Alles geprobeerd, hij is tevens van ubuntu voorzien ipv Windows , meerdere drivers geprobeerd ...

• Speakerfreak95
En nog steeds het probleem? Ander scherm al geprobeerd?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:42
De beta drivers van AMD zorgen voor een happerende beeld ervaring. Meteen na het installeren hiervan had ik met mijn R9 schokkende beelden op o.a. youtube. Herinstallatie van de gewone drivers loste dit op.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Alexmoorlag
Ik draai ubuntu , deze pakt als het goed is alleen stable drivers en geen beta.
Met de kaart hiervoor , de g630 , was het probleem er ook ...

• Speakerfreak95
Dus wellicht gewoon het beeldscherm zoals ik in een vorige reactie al naar verwees, je houd je poot stijf maar onderneemt zelf weinig actie, het komt in ieder geval zo over.

• Alexmoorlag
Ten eerste is het niet zo netjes om meteen maar aan te nemen dat iemand niets onderneemt en dus " zijn poot stijf houdt ", dus dat graag voor je houden.
We zijn allemaal tweakers en kunnen van elkaar leren toch?

Ten tweede gebruik ik mijn tv als monitor, zie kopje Htpc.

Monitor is dus niet het probleem ....

[ Voor 13% gewijzigd door Alexmoorlag op 17-06-2014 16:14 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49

DarkSide

theres no place like ::1

Is dit bij alle video's het geval. Dus ook op internet als je YT gebruikt?
Of alleen in een bepaalde media speler? En welke gebruik je.
En zijn het alleen MKV's (HD films) of gaat het ook fout bij simpele filmpjes.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Alexmoorlag
Verschillende bestanden, verschillende spelers ..allemaal al uitgesloten ( helaas ) . Ook YouTube net nog even getest ....hetzelfde

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:22
Ik zou toch je pc is op een andere monitor of tv aansluiten en kijken of het dan nogsteeds zo is. Wisselen tussen hdmi vga en dvi kan je ook nog proberen als test (als je die aansluitingen hebt).

Of misschien is het de kabel?

[ Voor 27% gewijzigd door NIB0R op 17-06-2014 17:13 ]

• Alexmoorlag
Wisselen kan ik hier helaas niet.....ik denk toch software op 1 of andere manier

• Speakerfreak95
Mee eens, probeer een ander scherm te regelen, lenen van vrienden of buren.
Als Ubuntu het probleem geeft, Windows ook, dan lijkt het toch echt de TV of wellicht de kabel, maar omdat het probleem recent kwam kan het welllicht zijn dat er toch iets mis gaat in de kabel of de TV, en sorry voor de botte reactie, iedereen liep te miepen en als je bezig bent ga je afraffelen.

• Alexmoorlag
Inmiddels een compleet andere set up, Asus mb, 8 gb ram, i5 2400 maar met dezelfde videokaart ( r7 240 ) en nog geen vloeiend beeld.....

Iemand nog een idee?

Mvg Alex

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Heb je een spare HDD waar je windows op kan installeren? (ik kan namelijk niet zien of je al andere/schone OS geprobeerd heb)

Zoals al is aangegeven... Kan je je HTPC niet meenemen naar een bekende met een monitor? ( andere monitor+kabels)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:54

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Ik wilde ook een HTPC op Ubuntu hebben voor mijn HD-films en series. Uiteindelijk voor een dualboot icm Win 7 gegaan en in Win 7 liep alle HD content vloeiend, zonder enige glitch bij snelle beelden. Als ik Ubuntu draaide dan waren snelle beelden al snel streperig, alsof stroken van het beeld elkaar niet konden bijhouden. Heb ook van alles zitten proberen en ben er (als immense linux-noob) nooit achter gekomen. Ik heb het vermoeden dat de codecs de schuldige zijn, maar meer dan een vermoeden is het niet :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
wellicht is openelec een optie?

android since G1.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Kijk goed of je nvidia driver is geïnstalleerd, je kunt normaal ook nog uit 2 versies kiezen, bij update programma, de rechter tabblad(additional driver / hardware driver), daar zie je de drivers. Indien je deze niet geinstalleerd hebt, dan wordt er de nouveau driver gebruikt die langzamer is.

Heb je geïnstalleerd met tv aangesloten, nee, dan herinstalleer de video driver.

Je hebt ook nog je nvidia configuratie programma, waar je veel in kunt stellen.
Probeer daar eens iets.
Voorkeur voor snelheid geven.
sync to vblank aan of uit zetten

En goed kijken wat de tv voor een beeld wilt hebben, en of je ubuntu dit ook geeft aan je tv.

Kijk ook goed of je tv instellingen heeft om iets bij te sturen.

Ook altijd je ubuntu versie vermelden.
Zoek op je ubuntu en videokaart met google.
ubuntu 14.04+gt630
of wat jij hebt aan hardware of versie.

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 12-07-2014 05:49 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28

D4NG3R

kiwi

:)

Alexmoorlag schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:31:
Asus mb, c2d e6200 met 3 GB mem, kom ik achter het volgende probleem: een soort strepen halverwege het beeld, dit alleen bij veel beweging ... Fill - rate ofzo ?
Klinkt alsof je last hebt van Screen tearing dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2012-03-21/vsync04.jpg
Ik weet niet welke speler je gebruikt, maar je moet zoeken naar een vsync optie.

Een goed voorbeeld is bijv VLC blijkbaar doet VLC hier nog steeds niet aan, als het systeem echt als HTPC word gebruikt kan je beter XBMC gebruiken, ook deze heeft een vsync optie (Sync playback to display).

Zorg er verder voor dat je TV ingesteld staat "gaming" modus mocht deze er zijn, zorgt er voor dat 60Hz content (ofwel jouw desktop aangezien standaard films (24 - 25Hz) er niet plotseling er voor zorgen dat de refresh rate omlaag gaat) fatsoenlijk word weergeven zonder onzin die de fabrikant verzonnen heeft.

Absurte pre-rendered refreshrates bijvoorbeeld, denk aan "200Hz" TV's die een 50Hz signaal nemen en deze softwarematig ombouwen naar 200Hz.

Edit: Heeft Ubuntu gewoon een Nvidia / AMD control panel? (Ik kan uit de TS niet opmaken welke je op dit moment gebruikt) Hier kan je namelijk ook opties vinden hiervoor.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2014 06:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Alexmoorlag
Thnx voor je reply, ik draai sinds kort 14.04, deze heeft volgens mij geen verdere opties zoals het Control panel onder Windows ( maar ben nog een newbi met Ubuntu ).
Het screen teering ( nu weet ik ook hoe het heet ), was inderdaad een groot probleem maar doet zich nu af en toe nog voor.
Gisteren een film gekeken met mijn nieuwe set up en het beeld hapert gewoon, net of het systeem het niet trekt, dus geen vloeiend beeld...

Draait trouwens idd met vlc omdat deze lichter Draait dan xbmc....

[ Voor 7% gewijzigd door Alexmoorlag op 12-07-2014 13:13 . Reden: Addon ]

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:13
NIB0R schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:11:
Ik zou toch je pc is op een andere monitor of tv aansluiten en kijken of het dan nogsteeds zo is. Wisselen tussen hdmi vga en dvi kan je ook nog proberen als test (als je die aansluitingen hebt).

Of misschien is het de kabel?
Dit zou ik ook proberen.

Wat voor voeding zit er in het systeem? Wat voor HDD? Wat voor TV gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 13-07-2014 01:46 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Speakerfreak95 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:37:
Hoe heb je de verversingsfrequentie ingesteld? Wellicht klopt die niet helemaal.
Alexmoorlag schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:09:
Ten eerste is het niet zo netjes om meteen maar aan te nemen dat iemand niets onderneemt en dus " zijn poot stijf houdt ", dus dat graag voor je houden.
We zijn allemaal tweakers en kunnen van elkaar leren toch?

Ten tweede gebruik ik mijn tv als monitor, zie kopje Htpc.

Monitor is dus niet het probleem ....
Wat hier gesuggereerd wordt heb je dus wel gedaan? Want ik krijg namelijk het idee van niet want je geeft nergens aan wat het resultaat daar van was. De aanname dat je het dan ook op je bureaublad zou moeten hebben klopt niet want je bureaublad is behoorlijk statisch.
Als je dit nog niet geprobeerd hebt, dan mag je wel even je excuses aanbieden aan Speakerfreak.

Speed limits are like herpes.

• Alexmoorlag
Alle bovengenoemde dingen zijn geprobeerd, het probleem is begonnen onder w7, daarom de overstap naar Ubuntu.
Voeding is 450w, tv is een txp50vt20e.

HDD is een 750 gb sata 150 voor opslag en een 120 gb Samsung evo 840 voor Ubuntu en programma's.

Andere tv, andere kabels is ook geprobeerd, zonder resultaat

Waarom trekt ieder meteen zijn conclusie ( plato ), ik ben oud en wijs genoeg om te weten wanneer ik mijn excuses moet aanbieden, dus dat hoef je niet voor een ander te beslissen....

[ Voor 33% gewijzigd door Alexmoorlag op 13-07-2014 13:38 . Reden: Toevoeging ]

• Speakerfreak95
Ik denk dat wij hier allemaal wel klaar mee zijn, de laatste reactie is best arrogant van u.

• Alexmoorlag
Waarom?, mensen nemen meteen maar aan dat ik niets heb geprobeerd, dat ik mijn excuses anders maar moet aanbieden... Zou ik dat niet gewoon uit mezelf doen?

Mvg Alex
Pagina: 1