Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe laptop keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben na een hoop vergelijken met een selectie laptops gekomen die naar mijn mening goed zijn voor mijn behoeften, graag jullie mening hierover. Suggesties/tips/vragen zijn welkom.

Mijn eisen:
-Laptop moet goed kunnen multitasken
-Laptop moet geschikt zijn voor een studie die ik eventueel na 6VWO doe, dus makkelijk mee te nemen (liefst 15-16inch) en een redelijke accuduur hebben.
-laptop moet lichte games zoals enkele RTS games en bijv, minecraft aankunnen
-laptop moet vooral niet snel heet worden ( een probleem waar ik mij dagelijks aan erger bij mijn huidige acer aspire 7540g < pricewatch: Acer Aspire 7540G-304G50MN >)

Wat ik dus zoek is een vervangende laptop voor mijn huidige acer (zie bovenstaande) die ik zonder al te veel moeite mee kan nemen met een budget van rond de 900 euro.

Enkele opties die ik op dit moment overweeg ( ik ben al bij de media markt geweest om de laptops qua uiterlijk, gewicht etc. te beoordelen)

keuzes geupdate: 19/6/14
1: http://www.bol.com/nl/p/a...-laptop/9200000021768030/
+ 820 euro, ruim onder budget,
+ zeer licht en dun
+ voelt stevig aan en scherm buigt/breekt niet makkelijk
- wordt helaas redelijk heet
+ ips scherm
- specs spreken voor zichzelf, de cpu is redelijk en voldoet aan mijn eisen maar het feit dat er maar één ramslotje in zit maakt eventuele toekomstige upgrades wat lastiger
-slechts één usb 3.0
-slechts één jaar garantie

2 pricewatch: Asus N56JN-CN039H
+Veel betere specs dan optie 1
-minder goed mee te nemen
-scherm is niet erg stevig en buigt/breekt snel (heb het ding in de winkel even aan wat tests onderworpen)
-0,7kg zwaarder
+ 2 jaar garantie
- 65 euro duurder dan optie 1

Topic aangepast, bedankt voor de reactie Jornv!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 19:24 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die Acer uit je rijtje is een heel slecht idee. Vooral omdat pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii een veel beter scherm en een betere gpu heeft.

In de Acer die ik link zit 8GB ram wat me voorlopig meer dan genoeg lijkt. Voldoet goed aan je eisen qua accuduur. Dit model haalt als het goed is wel een uur of 7.

pricewatch: Asus Zenbook UX52VS-CN021H is ook een mooi model.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH) is ook het overwegen waard.

pricewatch: Samsung NP730U3E-S01NL is wat lichter en kleiner, toch goede prestaties.

pricewatch: Acer Aspire S3-392G-54204G50tws is ook een goed ding.

Welke schermgrote heeft eigenlijk je voorkeur? Voor de draagbaarheid is het aan te raden om iets kleiners dan 15" te kiezen tenzij je een goede tas hebt waar dat in past, dan maakt de grote niet zo veel uit.

Verwijderd

Topicstarter
aangepast!~bedankt voor de reactie Jornv.

• Jornv
Die Acer heeft vooral een veel beter SCHERM en een veel betere gpu waar games mee kan spelen.
Dat scherm is vooral belangrijk omdat je daar de komende jaren tegenaan zal moeten kijken. Daarnaast is de extra werkruimte door de hogere resolutie iets wat erg veel voordeel bied.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii deze heeft zowel het goede scherm als de ulv core i7 processor

[ Voor 68% gewijzigd door Jornv op 17-06-2014 16:47 ]

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-11 23:45
Wat is ongeveer je budget?

• Jornv
" met een budget van rond de 900 euro."

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:29:
Die Acer heeft vooral een veel beter SCHERM en een veel betere gpu waar games mee kan spelen.
Dat scherm is vooral belangrijk omdat je daar de komende jaren tegenaan zal moeten kijken. Daarnaast is de extra werkruimte door de hogere resolutie iets wat erg veel voordeel bied.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii deze heeft zowel het goede scherm als de ulv core i7 processor
Die acer lijkt mij een slechtere keuze dan deze: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk door de specs (ook scherm?) die precies hetzelfde zijn, de versie die ik had gevonden heeft echter 500 gb meer en is goedkoper? correct me if i'm wrong maar beide beeldschermen zijn exact hetzelfde.
1:
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Videochip GeForce GT720M
2:
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Videochip GeForce GT720M
dus graag wat meer toelichting mbt het scherm.
En jerjer, zoals ik al in het topic meldde en zoals jornv nog even quotte; Mijn budget ligt rond de 900 euro.

• Jornv
Ik weet bijna zeker dat ik bij de specs van de laptop die je gelinkt had gezien had dat er een 1366x768 scherm inzit (en ik geloofd ook dat ik een andere prijs had zien staan) :?
Laat ook maar....
Aangezien je van games houdt zou ik wel zorgen dat je de versie met de gt750m ipv de versie met een gt720m, omdat het verschil hiertussen vrij groot is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het topic even aangepast met nieuwe opties die ik ben tegengekomen.
Pagina: 1