Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

G Data: 'Chinese smartphonefabrikant levert toestel standaar

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een idee om wat nuance in het artikel aan te brengen?

Na wat zoekwerk blijk Kaspersky deze malware ( Uupay.A) al eind 2013 te hebben gevonden alleen heeft niemand het toen opgepikt.
bron op securelist
Dit blijkt een adware te zijn, niet zozeer een trojan al kan 'ie wel automatisch apps installeren uit een alternatieve store.

Op XDA word Gdata zelfs verdacht van het melden omwille van hun eigen anti-virus software:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=53391745
D verdenking is dus dat Gdata in de tussentijd een fix hebben geschreven en het nu adverteren dmv een persbericht :P
Veranderd m.i. niets aan de nieuwswaarde dat er dus verdachte software word meegeleverd op telefoons

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 16-06-2014 20:26 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Misschien heb je gelijk, maar ik kan niet controleren of de malware die G Data onder ogen heeft gehad, precies dezelfde is als die van Kaspersky. Dit houdt in dat ik de trojan niet direct kan hernoemen naar adware, wat een wezenlijk verschil is. Bovendien vind ik een enkele verdenking op XDA alleen niet genoeg om de complete claim naar de spreekwoordelijke prullenbak te verwijzen.

Ik zal het onderzoek van Kaspersky wel toevoegen aan het artikel :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tnx, snelle update!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)