Gamecard gekocht, foute code en nu reageert de webshop niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Hallo,

Op 28mei heb ik een Eve online gamecard gekocht bij een niet nader te noemen webshop.
Werkte niet en direct gemaild dat hij niet werkte, was goed ik moest even contact opnemen met Eve online.

Die zeiden dat ze niks voor mij konden doen en ik naar de verkoper moest gaan, hem mailen en hij vertelde mij dat ik even een foto moest maken met de foutmelding en hij zou het verder uitzoeken.

Sinds de 28ste heb ik niks meer van de webshop gehoord, het telefoonnummer staat tevens op het antwoordapperaat...

Ik heb 2 mails gestuurd, eerste met de vraag als er al nieuws was op de 30ste.
Toen 5 juni alweer een mail en op de 11de heb ik gezegd dat ik stappen zou ondernemen als ik uberhaupt geen antwoord zou krijgen..

Maar nu zit ik mooi wat nu?

Tevens de webshop stond op tweakers dus dan neem je aan dat hij wel redelijk trusted is lijkt mij, reviews op de site waren gemiddeld goed.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 17:06
Hebben ze ook geen live chat? Buitenlandse shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Zoals ik schreef komt de webshop van tweakers pricewatch dus is Nederlands en heeft helaas geen chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
dudee schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:11:
Hallo,

Op 28mei heb ik een Eve online gamecard gekocht bij een niet nader te noemen webshop.
Werkte niet en direct gemaild dat hij niet werkte, was goed ik moest even contact opnemen met Eve online.

Die zeiden dat ze niks voor mij konden doen en ik naar de verkoper moest gaan, hem mailen en hij vertelde mij dat ik even een foto moest maken met de foutmelding en hij zou het verder uitzoeken.

Sinds de 28ste heb ik niks meer van de webshop gehoord, het telefoonnummer staat tevens op het antwoordapperaat...

Ik heb 2 mails gestuurd, eerste met de vraag als er al nieuws was op de 30ste.
Toen 5 juni alweer een mail en op de 11de heb ik gezegd dat ik stappen zou ondernemen als ik uberhaupt geen antwoord zou krijgen..

Maar nu zit ik mooi wat nu?

Tevens de webshop stond op tweakers dus dan neem je aan dat hij wel redelijk trusted is lijkt mij, reviews op de site waren gemiddeld goed.

Alvast bedankt!
Duurt inderdaad wel erg lang. Is voor een webshop ook vaak een erg moeilijke situatie maar zou toch minstends een reactie verwachten. Even voor de duidelijkheid, heb je gekeken naar karakters die op elkaar lijken? Ik heb zelf meermaals staan schelden omdat ik een nul voor een o aanzag. Of een i(ie) voor een l(el).

Wat vaak helpt is dreigen met een slechte review. Jammer dat het nodig is maar toch een van de weinige opties zonder al te veel gedoe. Zou ik overigens achteraf alsnog plaatsen, dan hebben anderen er nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Het was gewoon copy paste, heb hem ook 2x over zitten typen op alle mogelijke manieren.. Ik vraag mij gewoon af als daarmee dreigen gaat helpen, heb al gezegd dat wanneer ik geen bericht zou krijgen ik stappen zou ondernemen maar ze lijken er niet warm of koud van te worden..

Tevens heb ik z'n facebook gevonden dus zal hem daar even een berichtje sturen dat die eens zn mail moet bekijken.

[ Voor 17% gewijzigd door dudee op 17-06-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 17:36
Ik zit met het zelfde probleem, zit al weken te wachten op mijn 3 maanden PSNPlus.

Meerde malen hier vandaan gehaald, nooit problemen.

[ Voor 41% gewijzigd door CrazyDJBrian op 17-06-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarmee heb je betaald? In het geval van paypal of credit card, proberen een dispute aan te maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
  • Laatst online: 15-07 17:36
Ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Laatst online: 00:03
Mavamaarten schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:14:
Waarmee heb je betaald? In het geval van paypal of credit card, proberen een dispute aan te maken.
PayPal dispute lukt volgens mij niet aangezien het om een digitaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Het is via ideal betaalt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Kan je het bedrag niet storneren/terugboeken via de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
janvanmil schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:04:
Kan je het bedrag niet storneren/terugboeken via de bank?
kan bij IDeal niet en de bank doet hier meestal heel moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nogal^^

en sinds ik 17 ben zal ik daar mn moeder mee moeten belasten wat ik liever niet doe (niet dat ze niet mag weten wat ik heb gekocht want dat weet ze prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
xleeuwx schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:08:
[...]

kan bij IDeal niet en de bank doet hier meestal heel moeilijk over
Nee hoor, daar doet de bank helemaal niet moeilijk over maar het is in een dergelijk geval ook niet aan de bank om daarover te beslissen. Als jij een verzoek bij de bank neerlegt voor het storneren van een bedrag wat je 'handmatig' hebt overgemaakt, dan ben je compleet afhankelijk van de coulance van de tegenpartij want dáár zal de bank het verzoek neerleggen. De bank gaat niet voor jou bemiddelen daarin, die kunnen niet beoordelen of het terecht is of niet en dat is uiteraard ook totaal niet hun taak.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 18-06-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Zijn er nog andere opties? Anders zal ik wel contact met de bank opnemen.. Ervaring met de sns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Storneren kan alleen bij automatische incasso, niet bij ideal.

Dit moet de webshop oplossen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
bwerg schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:04:
Storneren kan alleen bij automatische incasso, niet bij ideal.

Dit moet de webshop oplossen.
In dit geval is dat idd zo... ik moet de vraag dan ook eerst helemaal goed tot mij door laten dringen, het gaat uitdrukkelijk om ideal, een koopovereenkomst. Ik heb namelijk 2 a 3 jaar geleden via online bankieren per ongeluk naar een verkeerde rekening overgemaakt... toen heeft de bank mij prima geholpen met het terughalen van het geld. Dit geval is uiteraard helemaal anders... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, een vergissing zou kunnen. Duidelijke oplichting, misschien... maar dat zal in de praktijk wel veel gedoe zijn. Je hebt willens en wetens iets betaald, daar staat de bank in principe buiten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik ga er geen rechtzaak voor beginnen maar op wat review sites lees ik toch nu wel dat er (veel) meer mensen zijn met het zelfde probleem. Erg jammer, tevens heeft hij ook nog niet via zijn facebook iets laten horen. Als hij dinsdag nog niks heeft laten horen zal ik eens z'n vriendin een berichtje sturen en het uitleg, misschien dat dat wat helpt.

Ik hoop het beste nog maar ik ga er vanuit dat dit een erg wijze les is en dat je zelfs sites via tweakers niet (altijd) kunt vertrouwen. Ik zal tweakers anders ook even berichtje sturen en probleem uitleg en misschien dat ze hem maar moeten verwijderen want dit kan op deze manier niet. Niet alleen omdat ik er nu mooi mee zit maar vooral voor de mensen die er misschien willen kopen.
Pagina: 1