Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Elektrische wagens

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben Maxime Temmerman en studeer 'Master International Business Economics and Management' aan de Katholieke Universiteit Leuven. Momenteel werk ik aan mijn eindwerk, dit gaat ver het aankoopgedrag inzake elektrische wagens. De resultaten van het onderzoek zullen toelaten een betere kijk te krijgen op de redenen waarom de consument nog steeds een diesel- of benzinewagen verkiest boven een elektrisch voertuig.

Het onderzoek gebeurt via een online enquête die slechts 10 minuten in beslag neemt. De deelname is volledig anoniem.

Deelnemen kan door op de onderstaande link te klikken:

http://hub.qualtrics.com/SE/?SID=SV_bQ5hVkOBLo136Vn

Voor bijkomende vragen of opmerkingen, kan u mij altijd contacteren via onderstaande gegevens.

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten

Maxime Temmerman
maxime.temmerman@student.kuleuven.be

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik had graag een elektrische auto gehad, maar er is op de tweedehands markt niks beschikbaar in mijn prijssegment. (als student, dus weinig geld.)

Ik was bezig om er zelf een te bouwen (ombouw van een bestaande auto) maar dat is door de wetgever in NL (financieel) onmogelijk gemaakt. De aandrijflijn moest van de een op de andere dag ineens allerlei certificaten hebben, wat de prijs enorm opdreef.

Voor de rest: 1:20 of beter op diesel rijden kost momenteel iets van 7 cent de km, ex wegenbelasting dan.

Electrisch rijden schrijft een hoop geld af op de accu. Een paar jaar terug was dat nog 10~20 cent/km, momenteel is de leaseprijs (effectief) vanaf 7 cent per km, daar komt de stroom (2-3 cent per km), het meertarief voor snellaadpalen, etc. nog bovenop, en alleen als je precies 12k per jaar rijd, in een nissan leaf.

Realistisch gezien ben je zelfs nog meer kwijt, als je minder dan de max 12k per jaar rijd, schrijf je meer af op de accu (leasetarief), en als je meer rijd, zul je dr zelf een moeten kopen en afschrijven (a €6k), en moet je maar hopen dat ie niet kaput is voor je dr 85k km mee gereden hebt. (Dezelfde 7 cent/km)

Dus goedkoop is het allemaal niet, vergelijkbaar met benzine, ongeveer.

[ Voor 50% gewijzigd door AlexanderB op 16-06-2014 21:32 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie nog geen akkoord van een mod?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat akkoord is er ook niet :)

@Topicstarter: voor je een enquête post, moet je toestemming vragen. Gezien het feit dat je speciaal voor deze enquête een account hebt aangemaakt, zul je daarvan niet op de hoogte zijn geweest (we doen elkaar bijvoorbeeld ook niet de groeten onder iedere post).

We geven dat soort toestemming doorgaans alleen aan gebruikers die al langer rondlopen en niet alleen voor 1 enquête even op ons forum rondlopen en daarna waarschijnlijk weer vertrekken. Dit komt omdat dat soort bezoekers doorgaans weinig feeling hebben met ons forum. Dus helaas gaat deze dicht en blijft hij dicht.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.