Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer verbindt niet met internet, smartphone wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee of dit hier goed staat maar ik heb een probleem dat heel dringend opgelost moet worden:

Mijn laptop(Windows 8 ) verbindt niet met het internet, wel met de modem. De modem zelf heeft gewoon verbinding met internet want met mijn telefoon kan ik wel gewoon op internet. Zelf denk ik dat de twee meest waarschijnlijke opties een virus of problemen met de verbinding tussen mijn computer en de modem zijn. De virusscanner vindt niks, ook AntiMalwareBytes vindt niks. Ik zou het zelf wel kunnen verhelpen door Windows opnieuw te installeren maar dat is meteen zo drastisch en dan ben ik veel bestanden en tijd kwijt.

Het allergrootste probleem is dat ik vanavond nog internet op mijn laptop nodig heb, er zijn namelijk een aantal zaken die ik dringend moet doen en niet via mijn smartphone kunnen. Weet iemand misschien een snelle oplossing? Ik ben zelf absoluut geen computerexpert dus het zou fijn zijn als het begrijpelijk werd uitgelegd :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe sluit je dat ding aan? Met een kabel of via draadloos.

als je op zich wel een verbinding krijgt, kijk eens of je wel kunt pingen naar een IP, als dat wel kan is waarschijnlijk je DNS het probleem (in dat geval kun je die van openDNS er eens inzetten. 208.67.222.222)

Verwijderd

Topicstarter
Draadloos, via kabel kan ik proberen maar ik kan zelfs niet naar mijn eigen IP adres, dat scherm laadt hij ook niet. Maar ik zal het proberen, bedankt :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is het IP adres van je modem?

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:59
Sinds wanneer heb je dit probleem? Wat is er in de tussentijd gebeurd? Kan je laptop wel via andere accespoints op internet?

Verwijderd

Topicstarter
Oh nu doet hij het weer wel gewoon. Zonder ook maar iets te doen. Hopen dat hij het blijft doen dan :') Ik heb dit de laatste dagen al veel vaker gehad, maar dan dat het internet af en toe langzamer was en soms heel kort uitviel. Daarnet was het een uur, daarvoor slechts een paar keer een paar minuten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is weer terug van nooit weggeweest, zoals ik in de beginpost al aangaf duurde het die ene keer meer dan een uur toen. Nu verbindt mijn laptop telkens maar een paar minuten niet met internet, vaak is het wel te verhelpen met opnieuw opstarten. Dat zou ik op zich niet zo erg vinden als het niet vaak gebeurde maar nu moet ik zeker 5 keer per dag mijn laptop opnieuw opstarten. Weet iemand toevallig waar het aan zou kunnen liggen? Het kan iig verholpen worden met opnieuw opstarten dus ik denk zelf dat ergens in mijn laptop het probleem zit.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Heb je de laatste drivers?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:05

Speedmaster

Make my day...

Daarnaast hebben we geen glazen bol dus meer info over merk, type netwerkkaartje, welke modem, welke provider.....ik kan nog even doorgaan maar laat het even hierbij

Verwijderd

Topicstarter
Drivers kan ik naar kijken inderdaad, bedankt. En ik ben vergeleken met jullie een computernoob dus sorry voor het niet geven van info haha. Ehm, modem van KPN, iets met Thompson ofzo. Hij is best oud, we hebben er al eerder problemen mee gehad maar dat waren hele andere problemen. Netwerkkaartje geen flauw idee.
Qua laptop heb ik een Asus A73s met Windows 8, geen idee of andere specificaties daarvan nog belangrijk zijn.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Op zich wel. Misschien even een typenummer van de wifi kaart meegeven. Iets wat je zeer makkelijk kan vinden en ik daarom weiger op te zoeken voor je.
Pagina: 1