Toon posts:

[HD7870] Gekleurde balken bij opstarten, daarna niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst een nieuwe grafische kaart op de kop getikt, een Club3D Radeon HD7870. Nieuwe voeding gekocht en in mijn PC gezet om het ding draaiende te houden met 600w. Nu is het probleem dat er bij het opstarten gekleurde balken in beeld komen. Vervolgens start hij op tot het bureaublad (inc. de balken), maar even daarna meldt mijn beeldscherm (LG 25UM65-P) dat de verbinding weg is. Het videosignaal valt als het ware gewoon uit. De fan draait dan wel gewoon vrolijk door. Hoe tackle ik dit probleem?

Afbeeldingslocatie: http://i103.photobucket.com/albums/m138/larsgorter2/2014-06-16183936_zpsb95cbd49.jpgAfbeeldingslocatie: http://i103.photobucket.com/albums/m138/larsgorter2/2014-06-16183921_zpseac9c102.jpg

Op deze foto's kan je zien hoe het er uit ziet.
Alle kabels zitten goed vast, de kaart zit stevig in het PCI slot en de 6x2 pci kabels zitten ook vast.
Mijn oude grafische kaart, een XFX HD4650 uit de middeleeuwen, doet het wel als ik die er in heb. Ook heb ik de drivers al verwijderd van mij oude kaart en die van mijn nieuwe al geïnstalleerd

Wat relevante specs van mijn PC:
Asus P5b mobo (geen onboard graphics)
4 GB ram
Windows 8.1 32b
Huntkey voeding met 600w
LG 25UM65-P monitor

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 20:00 . Reden: Foto's bijgevoegd, probleem verduidelijkt ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Je 2e screenshot zegt mij: "Defect VRAM!"
Gezien de drivers daar nog niet eens geladen zijn, en de kaart al wel strepen in beeld geeft is de kans zeer groot (80% of meer) dat het videogeheugen kadoek is.

De andere 20% zet ik op de voeding, een Huntkey is namelijk niet echt een goed merk, al zou die opzich (net) het vermogen kunnen leveren om het systeem draaiende te houden (de rest van je systeem is niet al te zwaar).

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Huntkey voedingen zijn geen super voedingen, maar zijn voor het geld op zich leuke voedingen. Met 600Watt zit je ruim zat en ik vermoed dus niet dat de voeding de schuldige zal zijn.

Probeer die kaart eens bij iemand anders in z'n pc.

www.ping-win.nl

• NielsOssewaarde
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01 20:11
Ik heb precies hetzelfde gehad maar dan met windows7. Ook zulke balken(bij mij groene) ik heb de kaart inmiddels opgestuurd.