[W8] Resetten OS voor nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb al een paar keer een PC gebouwd en hier Windows op gezet, maar wat ik nu ga vragen heb ik nog nooit gedaan en daarom ben ik ook hier.

Voor een vriend van me ga ik (samen met hem) een nieuwe PC bouwen. Het budget laat echter niet toe om een nieuwe HDD of SSD te kopen. Wat we nu van plan zijn is de "oude" HDD van zijn huidige computer (een Western Digital 1TB op 7200RPM) over te zetten naar de nieuwe pc. Deze HDD is opgedeeld in 2 delen, C:\ van ongeveer 400GB en D:\ van ongeveer 600GB. Wat we nu van plan zijn:

1) Alles op D:\ zetten
2) C:\ resetten (indien nodig met disk, de Windows 8 DVD hebben we nog)
3) Zodra hij gereset is in de nieuwe PC steken

Zou dit werken? En indien ja, raakt niks op de D:\ verloren?

Alvast bedankt!

P.S: als dit het verkeerde topic is, zeg het zan a.u.b!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27
Versta jij onder 'resetten' opnieuw formatteren? Zoja, als je enkel de C:\ partitie opnieuw formatteert, zal er niets gebeuren met D:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

weebl

YARR!

Inderdaad, zo lang je tijdens de installatie de C-schijf formatteert en de D-schijf met rust laat gaat het helemaal goed komen :) Vrij normale procedure en volgens mij ook de rede dat je partities op schijven kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hooguit dat je bij de nieuwe installatie nog wat ownerships moet herstellen op D, maar het zou moeten werken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!!

@Stef42:
Ja, formatteren, dat woord zocht ik!

Dus, als ik het goed begrijp kan ik gewoon C:\ formatteren zonder dat partie D:\ op dezelfde HDD verwijdert word. Daarna opnieuw Windows installeren (toch?) en dan is alles in orde?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39
Ja. Steek je HDD in je nieuwe computer, start op van je Windows 8 DVD. Kies je C: partitie en druk op formatteren en dan kies je die partitie om Windows op te installeren. Klaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Moet je wel opletten dat de juist partitie formateert, je zal niet de eerste zijn die als de verkeerde partitie formateert, en allerlei data recovery trukken moet gaan doen. Kijk dus vantevoren goed in disk management welke partitie welk letter heeft enz, en welke disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal, ik denk dat het nu wel zal lukken.

Pagina: 1