Hallo allemaal,
Zoon 5 jaar geleden heb ik zelf een systeem in elkaar gezet die op performance gericht is. In de tussen tijd zijn mijn wensen voor een PC flink veranderd, mijn systeem was gericht op performance en overklokbaarheid. Nu wil ik een compact, stil en koel systeem (Zodat mijn kamer niet veel warmer wordt in de zomer).
Door de tijd heen heb ik veel nieuwe componenten gekocht, het geen dat mee kan zou ik graag mee willen nemen. Het volgende heb ik nog:
Plus nog een toetsenbord.
Langs een computer heb ik een thuis server op mijn kamer staan, dit systeem staat 24/7 aan en is nagenoeg stil. Het enige geluid dat hier af komt zijn hoge frequenties vanaf het moederbord of vanaf de voeding. Om deze geluiden te tackelen wil ik een nieuwe stille kast kopen en de oude kast gebruiken voor mijn PC.
Er zitten langs de CPU fan geen ventilatoren of andere bewegende onderdelen in mijn server. Om deze reden zijn piep geluiden hoorbaar, toen ik in mijn server nog een normale voeding had zitten hoorde je deze geluiden niet. De kast die ik nu voor mijn server gebruik is een Cooler Master Elite 120, deze staat hier boven in de lijst.
Het geen wat ik dus nodig heb is:
Het geen waarvoor ik mijn desktop aanschaf:
Hier over heb ik een aantal vragen: Is de kast die ik gekozen heb goed of zijn er stillere alternatieve voor een redelijke prijs? Is de processor die ik gekozen heb overkill? Is het verstandig om op de volgende reeks processoren te wachten voordat ik een upgrade uitvoer? Is de video kaar geschikt om niet veel eisende spellen te kunnen spelen? Zijn er nog andere stille video kaartjes voor ongeveer de zelfde prijs die een betere prestatie leveren?
Zoon 5 jaar geleden heb ik zelf een systeem in elkaar gezet die op performance gericht is. In de tussen tijd zijn mijn wensen voor een PC flink veranderd, mijn systeem was gericht op performance en overklokbaarheid. Nu wil ik een compact, stil en koel systeem (Zodat mijn kamer niet veel warmer wordt in de zomer).
Door de tijd heen heb ik veel nieuwe componenten gekocht, het geen dat mee kan zou ik graag mee willen nemen. Het volgende heb ik nog:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 120 Advanced Zwart | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Iiyama ProLite X2377HDS-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Philips 278C4QHSN Zwart | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Logitech Z313 | € 28,46 | € 28,46 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 20,90 | € 20,90 |
| 1 | Corsair CMV16GX3M2A1333C9 | € 121,95 | € 121,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 113,97 | € 113,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 681,68 | |
Plus nog een toetsenbord.
Langs een computer heb ik een thuis server op mijn kamer staan, dit systeem staat 24/7 aan en is nagenoeg stil. Het enige geluid dat hier af komt zijn hoge frequenties vanaf het moederbord of vanaf de voeding. Om deze geluiden te tackelen wil ik een nieuwe stille kast kopen en de oude kast gebruiken voor mijn PC.
Er zitten langs de CPU fan geen ventilatoren of andere bewegende onderdelen in mijn server. Om deze reden zijn piep geluiden hoorbaar, toen ik in mijn server nog een normale voeding had zitten hoorde je deze geluiden niet. De kast die ik nu voor mijn server gebruik is een Cooler Master Elite 120, deze staat hier boven in de lijst.
Het geen wat ik dus nodig heb is:
- Mini-itx kast
- Mini-itx moederbord
- Processor
- Processor koeler
- Videokaart
Het geen waarvoor ik mijn desktop aanschaf:
- Development (Ik ben momenteel met een C++ project bezig, een snellere compile tijden zou wenselijk zijn)
- Heel soms een spel, dit komt misschien 4 keer per jaar voor (Bijvoorbeeld Supreme Commander Forged Alliance).
- Film kijken en andere niet veel eisende activiteiten
- pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
- pricewatch: XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 258,80 | € 258,80 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Asus EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP) | € 33,65 | € 33,65 |
| 1 | Aerocool DS Cube Black Edition Closed | € 66,96 | € 66,96 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,04 | € 32,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 457,45 | |
Hier over heb ik een aantal vragen: Is de kast die ik gekozen heb goed of zijn er stillere alternatieve voor een redelijke prijs? Is de processor die ik gekozen heb overkill? Is het verstandig om op de volgende reeks processoren te wachten voordat ik een upgrade uitvoer? Is de video kaar geschikt om niet veel eisende spellen te kunnen spelen? Zijn er nog andere stille video kaartjes voor ongeveer de zelfde prijs die een betere prestatie leveren?