Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:35:
[...]
klopt helemaal!
Thanks, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Op dit moment wordt er nog steeds met 2 maten gemeten.
Vorig jaar heeft MS het zichzelf erg moeilijk gemaakt en kon ik het mij heel goed voorstellen.
Inmiddels is er van alles gebeurd en moet men weer objectief gaan kijken naar wat er gebeurd, in positieve zin naar MS en wellicht ook iets kritischer durven te kijken naar Sony.
Wij gamers zijn gebaad bij twee partijen die echt concurreren.
Daar maak jij je toch nu ook schuldig aan? Positiever naar MS kijken en Sony op alle fronten bekritiseren. Heb je überhaupt weleens een kijk genomen in het PS4 topic? Er waren/zijn genoeg mensen ontstemt hoe Sony de game 'Driveclub' behandelde, je weet wel een titel die eigenlijk een launch game had moeten zijn die bijna een jaar later uitkomt.
Er zijn nog steeds mensen die een PS4 controller hebben die niet degelijk is of een PS4 die denkt dat hij op een landingsbaan van Schiphol staat. Dat de media 'clickbait' titels gebruikt is een heel ander verhaal. Tuurlijk is het spectaculair dat de PS4 vaak wel 1080p haalt ipv 900p waar de X1 gamers het mee moeten doen, zo is het met elke console war.
Er is genoeg kritiek over en op Sony en hoe het handelt, maar doe niet alsof MS nu ineens zo'n fantastisch bedrijf is omdat het nu een inhaalslag probeert te maken.
Chrosser schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:03:
net zo goed als dat Sony dat ook deed natuurlijk. Je afgeeft op Avenger104 maar je meteen met hand en tand alles in het voordeel van de ps4 verdedigt.
Misschien heeft Avenger104 het wat onhandig verwoord, maar ik ben het gedeeltelijk met hem eens. De sony hype train is op volle gang gekomen door de media. Waarna alle ''gamers'' het maar na praten zonder zich te verdiepen in de Xbox. Het klopt dat Microsoft verkeerde prioriteiten/onhandigheden heeft geuit in de media. Sindsdien worden de blunders van Sony afgedaan als onzin of worden kromme beredeneringen recht gepraat door de media. En krijgt Microsoft bij een zelfde voorval de volle laag.
Om terug te komen op Avenger104. Hij wil aangeven dat Sony er weer makkelijk mee wegkomt en het allemaal op de achtergrond verdwijnt, terwijl Microsoft er de volle lading voor krijgt/zou krijgen.
Welke blunders heeft Sony dan nu allemaal begaan nadat de console is uitgekomen? Toen Sony verkondigde dat mensen die Driveclub met PS+ kochten alleen de game konden spelen als ze ook PS+ toegang lieten behouden heeft dat op genoeg sites gestaan en menig foralid met een PS4 was hier aardig over ontstemt.
Zoals hierboven over de controller wordt er nog steeds geklaagd. Welke andere blunders die Sony heeft begaan zijn dan niet (genoeg) tegen het licht geworpen in jouw opinie?
Sony is, op dit moment, sterker dan Microsoft wanneer het om de hype en hun PR gaat. Toen Microsoft hun console én hun DRM hadden gepresenteerd wist daarna niemand echt concreet commentaar te geven wat die DRM nu precies was. Het was een rotzooi. De ene rep zei wat anders dan de andere. Uiteindelijk hebben ze een prima systeem om zeep moeten helpen.
Daarna kwam ook nog eens naar boven dat de X1 niet dezelfde resultaten kan boeken als de PS4 - wat altijd nog kan veranderen - is het dan niet geheel onlogisch dat wanneer een bedrijf die het op dit moment beter doet iets beter in het licht staat dan een bedrijf wat veel blunders heeft begaan?
Elke nieuwe release brengt dezelfde discussie met zich mee, vorige generatie was het Microsoft die niets verkeerds kon doen, nu is het Sony. Volgende generatie Nintendo?
Als je blij bent met je X1 of PS4 is dat toch belangrijker dan wat er op internet wordt gezet over je product? Het zal mij een rotzorg zijn wat mensen wel allemaal niet vinden over de PS4 en hoe slecht of goed het wel niet is. Als de X1 evenveel zou kosten en ook beschikbaar in NL zou zijn had er bij mij net zo goed een X1 gestaan. Maar dat kattengejank moet toch nu weleens gaan ophouden. Ja, Sony doet het deze generatie een stuk beter dan de vorige en MS kan op het moment weinig goeds doen, maar daar hebben beide partijen het dan ook zelf naar gemaakt.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x