Macbook Pro (Late '11) geeft geen geluid & video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Hallo allen,

Ik zit met een vervelend probleem. Sinds een dag of 2 maakt mijn Macbook Pro geen geluid meer. Ook filmpjes (Youtube, Dumpert, NOS WK Live Stream) laden wel, maar spelen niet af. Spotify en Soundcloud hebben exact hetzelfde probleem (teller blijft op 0:00 staan).

Ik heb mijzelf inmiddels rot gegoogled de afgelopen twee dagen en heb verschillende 'oplossingen' gevonden. Zo zou de audio poort vast kunnen zitten en zou het in en uit pluggen van een headphone kunnen helpen. Dit haalt niks uit, zelfs niet na meermalen proberen. Tevens heb ik ook geen geluid via de koptelefoon. Er brandt ook geen rood lampje, dus de optische input is het ook niet. (Dit haalt overigens ook niks uit, als ik een optische kabel aansluit werkt het geluid nog steeds niet). Wel is het mogelijk om het volume aan te passen doormiddel van F10 en F11. De HUD laat dan zien hoe het volume omhoog of omlaag gaat. Alleen zonder het bij behoorde plopje als audiofeedback.

PRAM reset heb ik inmiddels ook al uitgevoerd, net zoals vele restarts etc. Vannacht had ik besloten om mijn Macbook Pro voor de verandering eens helemaal uit te schakelen. En toen ik hem vanochtend opstartte had ik voor een goed uur weer geluid en werkte alles naar behoren. Daarna stopte het allemaal weer. Restarten haalt niets uit. Alleen een echte Shut Down en dan weer opstarten wel, ware het niet dat het hele verhaal na een half uur opnieuw begint. Tijdens het opnieuw opstarten maakt ie wel het bekende 'opstart' geluid, dus een hardware fout lijkt het mij niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit is te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 12:51
Klinkt als een over verhitting probleem. Al eens de lucht toevoer schoon gemaakt?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
SonOfSam schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:51:
Klinkt als een over verhitting probleem. Al eens de lucht toevoer schoon gemaakt?
Lang geleden dat ik mijn Macbook Pro open heb gehad. Kan niet echt stof bij de invoer zien, en ook qua temperaturen geeft ie geen rare waardes aan

Edit: Net de Macbook Pro open gehad. Geen abnormale hoeveelheid stof, heb wel alles schoon gemaakt. Probleem blijft bestaan..

[ Voor 15% gewijzigd door ijsthee92 op 16-06-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een nieuw account aanmaakt, krijg/heb je dan dezelfde problemen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
Daedalus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:57:
Als je een nieuw account aanmaakt, krijg/heb je dan dezelfde problemen?
Net getest, de problemen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Draai de Apple Hardware Test 'ns. Als dat niks oplevert, probeen 'ns een schone installatie van Mac OS X, eventueel op een losse USB/FireWire harde schijf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je met Console het log bekijkt zie je dan nog wat betrekking heeft op de audio driver?
Wat vind Audio/MIDI configuratie ervan?
Pagina: 1