Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:37
Mmmmm de accu van deze oude N1 ging van 100% naar leeg in 10 uur zonder dat ik 'm gebruikte.
CM7 er op, (CM optie Powersave governor aan) én een nieuwe accu er in resulteert nog steeds in een lege accu binnen een halve dag.
Ik kan zelf vier oorzaken bedenken:
  • De Neuwe accu is ook gaar (onwaarschijnlijk)
  • N1 zelf heeft een stroomverslindend defectje
  • CM7 ROM verbruikt te veel stroom
  • Er is een soort batterystatusmemory o.i.d. in de phoon die de toestand van de vorige accu nog herinnert, bestaat zo iets?
Wat te doen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
doe eens een accu test met de stock rom, dan weet je gelijk of het een hardware of software probleem is.
verder zijn er nog allerhande tools om te kijken of er een specifieke app is die battery drain veroorzaakt, maar of dat nog onder gingerbread (cm7) werkt..?? geen idee, android 2.3 is ook niet echt meer van deze tijd

Strava

• Pjoromura
Prulleman schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:04:
doe eens een accu test met de stock rom, dan weet je gelijk of het een hardware of software probleem is.
verder zijn er nog allerhande tools om te kijken of er een specifieke app is die battery drain veroorzaakt, maar of dat nog onder gingerbread (cm7) werkt..?? geen idee, android 2.3 is ook niet echt meer van deze tijd
Ik heb "wheres my drain power" gebruikt, die wijst geen specifieke app aan als boosdoener maar geeft een evenwichtige verdeling.
2.3 is idd niet meer echt van deze tijd, maar wel uit de tijd van dit toestel.
Toestel loopt met originele rom en oude accu even snel leeg als met originele rom en nieuwe accu, raar hè?

• Prulleman
ook helemaal kaal, zonder extra apps? wellicht gooien wat moderne apps roet in het eten omdat api's verkeerd worden gebruikt of iets dergelijks.

zie je met bv wakelock detector wel dat je toestel (voornamelijk) in deep sleep zit als je scherm uit staat?

Strava

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb je reactie even afgesplitst vanuit het Nexus One-topic. Een twee jaar oud topic kicken om er een probleem in te posten is namelijk niet de bedoeling.

• Pjoromura
@Prulleman: Thanx. WLD kende ik nog niet. Alles er af gegooid, WLD er op, nu aan de lader richting 100% en dan nieuwe test, ik moet nog ff geduld hebben dus..

@RoD:Ook thanx

• Pjoromura
De accu gaat van 100% naar 20% in 11 uur en 31 min. Volgens WLD was hiervan 11 uur en 28 min deep sleep, en 2 min en een paar sec awake time.
Toestel doet dus echt niks en loopt wel leeg ... ?

• Pjoromura
Oorzaak niet gevonden, probleem wel opgelost.
Andere rom (QND MIUI A2SD 1.11.4) accuduur bijna twee dagen, geen prettige rom dus variatie op CM 7.2 geprobeerd, Euroskank ook accutime twee dagen. Of een herinstallatie van de eerste CM geholpen had kan ik niet zeggen maar ga ik ook niet meer uitproberen.

Thanx voor het meedenken.

-0-0-

• Prulleman
waarschijnlijk een probleem met de CPU aansturing welke ervoor moet zorgen dat deep sleep ook echt ervoor zorgt dat de CPU geen/weinig stroom verbruikt. geen idee hoe precies, maar daar moet het mis gaan, of het dan een slechte custom kernel is die bij de rom zat, of de verkeerde drivers in combinatie met de kernel,

Strava

Pagina: 1