Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe telefoon. Naast een moderne Android versie en een goede batery life heb ik een belangrijke spec waarover ik nergens vergelijkingen kan vinden: De GPS locktime.

Op het Acer monster dat ik nu heb is naast het feit dat de batery life abominabel is, een GPS gedrag dat zo slecht is dat ik soms al een kwartier aan het rijden ben voor ik een fix heb, en dat na een tunnel weer een aantal minuten de weg kwijt is. Ik wil dus absoluut voorkomen dat ik weer in een vergelijkbare situatie uitkom met een nieuw toestel.

De toestellen die ik nu op het oog had zijn:

* LG Nexus 5
* Motorola Moto X
* LG G2

Heeft iemand ervaring met deze toestellen en GPS gebruik in de auto?
Voor mij zou wat info over de (koude) GPS locktime vanuit een auto heel erg veel helpen bij welk van deze 3 toestellen ik het beste aan kan schaffen (of als het allemaal butt is, dat ik nog even verder moet zoeken)

T.I.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
wat voor auto/voorruit heb je en waar is je toestel geplaatst. Dan kan namelijk een grote factor zijn in de locktime.

Is dit toestel bekend om zijn slechte gps? of ben je toevallig de enige (en ligt het dus aan je auto, of andere oorzaken)

Verder helpt het bij moderne toestellen heel veel als je a-gps (wifi en mobiele netwerken gebruiken voor locatiebepaling). dan heb je al vaak al een 30 meter locatie in 1 seconde, waarna de echte gps lock snel daarna komt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
Ik heb een oude Santa-Fe. Het oude toestel is een liquid e2 ( pricewatch: Acer Liquid E2 Zwart ). Wifi staat eigenlijk altijd uit, ook i.v.m. de senlle battery drain enzo. Weet niet of ie verder bekent staat om z'n slechte GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Een oude Santa-Fe zal geen warmte weerende voorruit hebben denk ik.
Kan je eens testen buiten de auto?

Ik heb zelf een Nexus 5 en de GPS die daarin zit is goed. Lock buiten heb je na zo'n 5 sec en ook in de auto geen enkel probleem.
Zelf ben ik nu aan het kijken naar die Xiaomi red 1s die hier ook ergens in een topic staat. De 1S, dus nieuwe versie, heeft een S400 quad-core die buiten de Amerikaanse GPS ook met Glonass (Russisch) en de Chinese GPS'en werkt. De Chinese GPS sats heb ik nog bij geen enkel ander toestel gezien.
Als bijkomend voordeel 2 sims, en een zeer scherpe prijs.