Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Hoi,

Na ruim 3 jaar trouwe dienst en in totaal meer dan bijna 10 jaar Sony Ericsson is het toch eens tijd voor een nieuwe telefoon. Mijn huidige is de SE Neo en gaat dus al meer dan drie jaar mee. Zodoende vond ik het toch wel tijd om eens te kijken naar een nieuw toestel alleen zijn er tegenwoordig zo ontzettend veel dat ik door de telefoons niet meer kan bellen :P

Nu heb ik een kleine short-list gemaakt, zie de TT. Ook heb ik al diverse winkels bezocht maar helaas zijn ze niet altijd overal beschikbaar of kan je er zelf even mee aan de slag. Uiteraard heb ik wel een aantal eisen en dingen die ik er mee ga doen:

* Minimaal 4,5" en een behoorlijke resolutie op het scherm. Mag iets groter maar 5.0" vind ik echt te groot. (that's not what she said ;( )
* Zo snel mogelijk, dual of quadcore maakt mij niet zo gek veel uit als het maar wel soepel werkt.
* Uitbreidbaar met SDkaart, liefst 64gb maar 32gb is ook nog wel okee.
* Genoeg werkgeheugen, de 512mb van mijn Neo zat eigenlijk altijd vol.
* Makkelijk apps verwijderen, ook de bloatware en voorgeïnstalleerde zooi.
* Android 4.2 of hoger (huidige is 2.3.1)
* Behoorlijke camera voor foto's en films, de 8.1Mp van mijn Neo iss vele malen slechter dan de SII van mijn vriendin. Ik ben geen pro-fotograaf maar graag wel betere kwaliteit dan mijn huidige webcampics. De frontcam interesseert me niet, ik maak geen foto's van mezelf dat is iets voor vrouwen en emo's.
* Goede ontvangst 3g en wifi. 4g ben ik niet in geïnteresseerd, NFC maakt mij ook niets uit.
* Eventueel makkelijk te rooten. (ik ben daar in een n00b, als het onverstandig is, zeg het me!)
* Normale sim.
* Krachtige batterij.
* Mogelijkheden om te installeren buiten de playstore om.
* Geen, ik herhaal géén integratie met social mediacrap. Op mijn Neo is facebook verweven en ik kan dat niet uitzetten. Heb er een schijthekel aan want ik heb geeneens facebook. Dus geen G+, twitter, fb of wat dan ook.
* En last but not least, budget is zo'n beetje max €250, liefst goedkoper natuurlijk.

De Galaxy S3
Tja, wie kent 'm niet? Eén van de eerdere vlaggenschepen van Samsung en vreselijk populair. Voldoet aan een hoop eisen maar is tegenwoordig lastig te krijgen. Heeft ook de vervelende eigenschap veel ruimte voor bloatware en de eigen "Samsung-ervaring" te reserveren in het geheugen/opslag. Is inmiddels ook alweer wat ouder met de hedendaagse S5
De S4 Mini is een alternatief maar die kwam nogal matig uit de test van tweakers. Bovendien is die ook kleiner.

Huawei G6
De chinese Samsung zeg maar. Veel features en naar het schijnt een snelle interface die eventueel makkelijk is aan te passen met een launcher. De camera schijnt dan weer wat minder te zijn. Alternatief is de duurdere maar nog steeds binnen budget vallende P6. De consumentenbond is hier redelijk positief over, alleen die camerakwaliteit....

Acer E3
De selfie telefoon. Nuja, laat ik dat maar overslaan en eens kijken wat het ding verder kan. Uit een aantal reviews blijkt dat het een middenmoter is, die nergens echt in uitblinkt.

LG L70
Heeft als één van de weinige midrangers Android 4.4 geïnstalleerd. Is verder ook een vrij gemiddeld toestel voor zover ik kan vinden.

Mijn voorkeur hangt nu naar de S3 en de G6. Ik ben uitdrukkelijk niet op zoek naar een Windows phone of een Apple trouwens. Iemand meer ervaring met deze toestellen en/of suggesties? Die zijn meer dan welkom! :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

G+ zal je met elke Android telefoon hebben aangezien dat aan je Google account gekoppeld Is. Je hoeft het niet te gebruiken maar je zal ten allen tijde ingelogd zijn op G+. Behalve als je alle Google apps verwijderd uiteraard maar dat lijkt me niet erg wenselijk want dan heb je ook geen play store meer. :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Nuja, dat is nog wel overkomelijk, zolang het maar niet zo ontzettend diep in de rest van de telefoon/software zit verweven. Tenminste niet dat ik er last van heb.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 20:31
Ik heb anderhalf jaar de S3 gehad. Prima toestel, de accu is wat minder maar dat komt ook door m'n gebruik :) bloatware is vrij erg maar als je toch wil rooten kun je dat er net zo makkelijk af gooien. Rooten is overigens ook niet moeilijk. Het is zelfs mij gelukt als totale n00b toen.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Misschien een beetje buiten de box,

Maar waarom geen blackberry Z10?
Op de Z10 kun je vrijwel alle android apps installeren.
Nieuw voor 200 euro te verkrijgen, jonggebruikt 3 maanden voor rond de 120.

Die heeft wel maar een 4.3 inch scherm,
En is niet rootbaar, maar standaard zijn wel alle apps (zelfs de sms app) verwijderbaar.

Hij heeft onderhuids,ook android runtime 4.3 en 4.4 zit er aan te komen. En via Snap kun je de google playstore met vrijwel alle android apps installeren.

Het OS heeft als voordeel dat het snel en licht is, en een browser heeft die wat sneller is dan chrome. Ook heb je regelmatig updates, en met 2GB ram 2x meer geheugen dan een android in deze prijsklasse.

De hardware onder de kap, is qua cpu, gpu of cpu ook suprieur aan bijvoorbeeld de alternatieven die je zelf noemt of de voorgestelde motorola-g. En biedt ruimte voor een sd kaart tot 128 gb.

Enige echte minpunt is de batterij, die het maar 1 a 1.5 dag uithoudt.

| live and give like no one else |

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Ronald8 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:12:
Ik heb anderhalf jaar de S3 gehad. Prima toestel, de accu is wat minder maar dat komt ook door m'n gebuik :) bloatware is vrij erg maar als je toch wil rooten kun je dat er net zo makkelijk af gooien. Rooten is overigens ook niet moeilijk. Het is zelfs mij gelukt als totale n00b toen.
Ah, da's mooi om te lezen. Stomme vraag misschien maar als je root, ben je dan ook programma's zoals de S-planner kwijt of heeft dat er geen invloed op?
3x3 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:36:
Misschien een beetje buiten de box,

Maar waarom geen blackberry Z10?
Op de Z10 kun je vrijwel alle android apps installeren.
Nieuw voor 200 euro te verkrijgen, jonggebruikt 3 maanden voor rond de 120.

Die heeft wel maar een 4.3 inch scherm,
En is niet rootbaar, maar standaard zijn wel alle apps (zelfs de sms app) verwijderbaar.

Hij heeft onderhuids,ook android runtime 4.3 en 4.4 zit er aan te komen. En via Snap kun je de google playstore met vrijwel alle android apps installeren.

Het OS heeft als voordeel dat het snel en licht is, en een browser heeft die wat sneller is dan chrome. Ook heb je regelmatig updates, en met 2GB ram 2x meer geheugen dan een android in deze prijsklasse.

De hardware onder de kap, is qua cpu, gpu of cpu ook suprieur aan bijvoorbeeld de alternatieven die je zelf noemt of de voorgestelde motorola-g. En biedt ruimte voor een sd kaart tot 128 gb.

Enige echte minpunt is de batterij, die het maar 1 a 1.5 dag uithoudt.
Hmm, moet ik eerlijk zeggen dat ik helemaal niet aan de BB gedacht had. Ik ken ze alleen nog van die toetsenbord toestellen. De specs klinken in elk geval niet verkeerd. Maar wat ik nog wel weet was dat een tijdje terug bleek dat BB heel makkelijk was in te zien door allerlei overheidsdiensten. Is dat nog steeds zo? nu ben ik niet naïef en weet dat Android ook zo lek als een mandje is maar toch ;)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Vrijdag schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:58:

[...]
Hmm, moet ik eerlijk zeggen dat ik helemaal niet aan de BB gedacht had. Ik ken ze alleen nog van die toetsenbord toestellen. De specs klinken in elk geval niet verkeerd. Maar wat ik nog wel weet was dat een tijdje terug bleek dat BB heel makkelijk was in te zien door allerlei overheidsdiensten. Is dat nog steeds zo? nu ben ik niet naïef en weet dat Android ook zo lek als een mandje is maar toch ;)
BlackBerry bouwt in principe hun telefoons zo om dat te voorkomen. Ongetwijfeld zouden overheden een manier gehad kunnen hebben om blackberries in te zien.

Maar tegenwoordig lukt ze dat niet in de praktijk.
Bij deze grote maffiabaas, lukt de politie het niet. Maar als je je blackberry zonder encryptie (zit er stndrd in) of wachtwoord dan kan iedereen je telefoon net als elke andere telefoon uitlezen.

Mocht veiligheid je echt heel veel waarde voor je hebben en je een tigvoud van je budget over hebben, dan kun je kiezen om phantom connect op je blackberry te draaien. Dan zit je op het veiligheidsniveau van wereldleiders, politici diplomaten, geheime diensten of drugsbazen.

Helemaal dicht is iets nooit. Maar tegenover andere alternatieven is blackberry heft meest veilig. Daarom gebruik 6 van de 7 G7 leiders het ook.

Ik denk als je geen onnodige sociale zooi, enccrapware op je telefoon wilt, en niet wilt rooten (waarmee je je telefoon ontdoet van bescherming tegen kwaadaardige software) dan is zo'n blackberry Z10 een goede keuze, mede doordat door de 2GB ram, en goede soc je telefoon toekomstbestendiger is dan alternatieven.

| live and give like no one else |

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Ah kijk, dat klinkt wel interessant. Nu ben ik zelf geen maffiabaas en ook geen wereldleider (aan dat laatste wordt gewerkt! :P ) maar het is wel prettig dat er goede beveiliging op zit.

Bedankt voor de uitgebreide info! :)

Pagina: 1