Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 23:51
Beste Tweakers,

Dit jaar heb ik mijn niveau 4 opleiding ICT/Systeembeheer gehaald, ik werk deze vakantie (bijbaan, 0-urencontract) bij een computerbedrijf waar ik ICT gerelateerde werkzaamheden uitvoer/uit ga voeren. Nu zit ik al strak tegen het minimum loon aan. Heb ik, nu ik een ICT diploma heb, recht op meer loon? Zo ja, waar staat dit? Dit zou ik graag willen weten zodat ik het aan kan tonen. Ik ben momenteel 19 jaar, bijna 20. Na de vakantie ga ik verder met HBO. Ik heb al eerder iemand gevraagd om een indicatie te geven maar daar moest ik voor betalen 8)7 , FNV Jong ofzo.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Volgens mij heb je recht op minimumloon en speelt de genoten opleiding geen rol. De rest is aan jouw werkgever om je het te gunnen. Dus alleen als je ouder wordt gaat het loon nog omhoog tot een bepaalde leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Je hebt recht op minimumloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kyumia schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:26:
Beste Tweakers,

Dit jaar heb ik mijn niveau 4 opleiding ICT/Systeembeheer gehaald, ik werk deze vakantie (bijbaan, 0-urencontract) bij een computerbedrijf waar ik ICT gerelateerde werkzaamheden uitvoer/uit ga voeren. Nu zit ik al strak tegen het minimum loon aan. Heb ik, nu ik een ICT diploma heb, recht op meer loon? Zo ja, waar staat dit? Dit zou ik graag willen weten zodat ik het aan kan tonen. Ik ben momenteel 19 jaar, bijna 20. Na de vakantie ga ik verder met HBO. Ik heb al eerder iemand gevraagd om een indicatie te geven maar daar moest ik voor betalen 8)7 , FNV Jong ofzo.

Alvast bedankt
Je hebt, behalve op minimumloon, nergens recht op tenzij je onder een CAO valt. (En dat zou je al gedaan hebben.)

Als jij meer loon wilt moet je dat dus met je werkgever overleggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kyumia schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:26:
Beste Tweakers,

Alvast bedankt
Tja gek hè, als iemand jouw kennis gebruikt betaald ie er ook voor...
Verder met de rest in dit topic.
Tot slot zou ik semi-geschoold werk niet voor het minimum loon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Zoals boven geschreven: hangt van de CAO af. In je arbeidsovereenkomst staat onder welke CAO je valt, anders moet je even google gebruiken om op te zoeken of je werkgever onder een (sector-) CAO valt.

Veel CAO's hebben loonschalen die afhankelijk zijn van je opleiding. Als dat voor jou het geval is, moet je met personeelszaken praten om op de juiste manier ingeschaald te worden. Bij kleine bedrijven die geen personeelsfunctionaris hebben kun je bij je leidinggevende terecht.

Als er geen CAO is, geldt alleen de wet. En daarin staat een minimumloon dat wel van je leeftijd afhankelijk is maar niet van je opleiding.
Pagina: 1