schakelbare usb hub als voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 17:34
ik heb ik mijn auto meerdere apparaten die gevoed kunnen worden via usb
ik dacht slim te zijn door een usb auto stekker te kopen en een schakelbare usb hub

hub in de sigaretten aansteker, apparaten in de hub
1x telefoon
1x gps ontvanger
2x camera (die gaan aan als er spanning op komt)

de 2x camera gebruik ik als ik soms op het circuit rijd
ik dacht met de schakelbare hub vanaf het stuur de camera's aan en uit te kunnen zetten
maar helaas springen ze op een pc modus
rechtstreeks in de sigaren aansteker zonder hub beginnen ze wel meteen met opnemen
misschien dat de hub dus te slim is, en de camera's laat denken dat ze aan een pc hangen

ik heb wel eens ergens gelezen dat je een telefoon kunt laten denken dat hij via een stopcontact oplaad
als je aan de telefoon zijde de 2 data kabels doorverbind

zou dat voor mijn camera's ook kunnen werken, of heeft iemand een betere oplossing?
ik vraag het liever eerst voordat ik mijn kabels open knip, en toch iets verkeerd doe waardoor ik meer omzeep help

of zou ik misschien beter in de hub de data lijntjes kunnen verbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou in de hub de datalijnen verbreken, of wellicht de hele hub-chip eruit halen.

Je gebruikt het effectief als een schakelbaar stekkerblok en hebt verder niks aan de hub functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 23:04
aan de binnenkant van de hub de sporen op de PCB zoeken die afzonderlijke usb poorten van data voorzien (2 lijnen per poort, de middelste 2 op de connector) en die sporen doorkrassen met een mes/schroevendraaier. Even doormeten met een geleidings-tester om zeker te weten dat ze goed doorgekrast zijn, en het zou moeten werken.

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 23:04
En anders heb je altijd nog dit over-the-top projectje http://int3.cc/products/usbcondoms

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm..schakelbaar

[ Voor 96% gewijzigd door Wolly op 21-06-2014 12:49 ]