Ik heb naar aanleiding van de BBG november 2013 mijn HTPC in elkaar gezet.
Processor: AMD A6-6400K Boxed
Processorkoeling: Scythe Shuriken Rev. B
Moederbord: Gigabyte F2A88XM-D3H
Geheugen intern: Crucial CT51264BA160BJ
Solid state drive: Samsung 840 EVO 120GB
Behuizing: Silverstone Milo ML04
Voeding: be quiet! System Power 7 300W
Als ik de temperatuur van de CPU bekijk via BIOS, of HMonitor is die zo rond de 60 graden, zonder dat ik ook maar iets doe met de HTPC, XBMC (nog) niet opgestart, alleen Windows 7.
Als XBMC draait, loopt het soms op tot 72 graden.
In eerste instantie meegeleverde pasta gebruikt (korrelmethode), daarna Arctis Silver 5 (korrelmethode), maar dat maakte geen verschil in temperatuur.
Mijn vraag is dan ook is dit te hoog? Hebben medebouwers van dezelfde HTPC dit ook?
Als tweede korte vraag het volgende, mijn Scythe Shuriken geeft sinds kort een naar fluitend geluidje?
Heb hem stofvrij gemaakt, maar dit bljft. Enig idee hoe dit op te lossen? Smeren lijkt me geen optie?
Of is ie reeds aan zijn einde?
Processor: AMD A6-6400K Boxed
Processorkoeling: Scythe Shuriken Rev. B
Moederbord: Gigabyte F2A88XM-D3H
Geheugen intern: Crucial CT51264BA160BJ
Solid state drive: Samsung 840 EVO 120GB
Behuizing: Silverstone Milo ML04
Voeding: be quiet! System Power 7 300W
Als ik de temperatuur van de CPU bekijk via BIOS, of HMonitor is die zo rond de 60 graden, zonder dat ik ook maar iets doe met de HTPC, XBMC (nog) niet opgestart, alleen Windows 7.
Als XBMC draait, loopt het soms op tot 72 graden.
In eerste instantie meegeleverde pasta gebruikt (korrelmethode), daarna Arctis Silver 5 (korrelmethode), maar dat maakte geen verschil in temperatuur.
Mijn vraag is dan ook is dit te hoog? Hebben medebouwers van dezelfde HTPC dit ook?
Als tweede korte vraag het volgende, mijn Scythe Shuriken geeft sinds kort een naar fluitend geluidje?
Heb hem stofvrij gemaakt, maar dit bljft. Enig idee hoe dit op te lossen? Smeren lijkt me geen optie?
Of is ie reeds aan zijn einde?