Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:53
Beste mede tweakers,

Links en rechts heb ik diverse meningen gelezen, maar Ik kom er (nog) niet uit :? , wat is de beste aankoop voor :

minimale gevraagde functionaliteit: afdraaien video ( via av receiver, & minimaal HDMI naast video ook audio passtrough) en eventueel aangevuld met apps voor je TV "smart" te maken.

mede8er: relatief duur maar lijkt me wel een handig kastje
minix: via dealextreme gekeken, ik neig momenteel naar deze
synology: heeft als voordeel dat ik data backup erbij kan regelen.... maar wordt wel al snel duurder..

Ik heb ook gegeken om een oudere desktop HTPC te maken, maar dan kan ik geen HDMI audio passtrough doen zonder eerst componenten te vervangen, bovendien is het best een grote kast erbij in de kamer...

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik heb een mede8er 400X2. Grootste bezwaar van het apparaat vind ik de buggy firmware; je moet ontzettend uitkijken dat je niet op de verkeerde knopjes van de afstandsbediening drukt, want dan crasht-ie. Daarmee is hij voor m'n kinderen volstrekt onbruikbaar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Brahiewahiewa schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:07:
Ik heb een mede8er 400X2. Grootste bezwaar van het apparaat vind ik de buggy firmware; je moet ontzettend uitkijken dat je niet op de verkeerde knopjes van de afstandsbediening drukt, want dan crasht-ie. Daarmee is hij voor m'n kinderen volstrekt onbruikbaar
De firmware is bij mede8er anders meestal dik in orde hoor.
Heb zelf een med500x en een 600 en totaal geen problemen mee.
Zelf mijn dochter van 7 en me vrouw kunnen hem makkelijk bedienen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Beste mede tweakers,

Links en rechts heb ik diverse meningen gelezen, maar Ik kom er (nog) niet uit :? , wat is de beste aankoop voor :

minimale gevraagde functionaliteit: afdraaien video ( via av receiver, & minimaal HDMI naast video ook audio passtrough) en eventueel aangevuld met apps voor je TV "smart" te maken.

mede8er: relatief duur maar lijkt me wel een handig kastje
minix: via dealextreme gekeken, ik neig momenteel naar deze
synology: heeft als voordeel dat ik data backup erbij kan regelen.... maar wordt wel al snel duurder..

Ik heb ook gegeken om een oudere desktop HTPC te maken, maar dan kan ik geen HDMI audio passtrough doen zonder eerst componenten te vervangen, bovendien is het best een grote kast erbij in de kamer...

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Zou jij een mede8er prefereren boven een minix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een med500X2 tot volle tevredenheid (filmfreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

In dit topic staan ook replies van wat is de beste oplossing mede8er of minixneo x8 of Synology die ik dichtgegooid heb. Sorry voor de overlast :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CEA, want aankoopadvies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

pinotgrigio1 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:27:
Zou jij een mede8er prefereren boven een minix?
Mijn mening ? Ja.
Draait alles wat ik erop zet , en de med500x heb ik vanaf dat ie uitkwam en draait hier nog steeds.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Synology als mediaspeler? Zijn die er?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou NAS en mediaspeler sowieso apart houden. Het zijn 2 hele verschillende dingen die het beste tot hun recht komen als je ze niet combineert.
Zelf heb ik altijd de combi Synology en Dune gebruikt. Ben momenteel bezig met het vervangen van de mediaspeler met een NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb een synology ds213+ icm een mede8er med1000x3D. Zowel van het netwerk af als lokaal speelt hij alles af wat ik hem voer. Qua instabiliteit heb ik nooit wat gemerkt.

Ik heb pas later een harde schijf in mijn mede8er gezet, het meeste stream ik maar bepaalde kinderfilms staan er lokaal op vor mijn dochter. De synology bevalt ook uitstekend maar ik merk dat mijn lg smart tv niet alle films oppikt.

Als je echt puur voor de films dus kijkt, ga voor de mede8er. Ga je geen spijt van krijgen, krijgt ook nog regelmatig firmware updates. Of neem een synology icm een raspberry pi waar je openelec ofzoiets opzet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Dank voor jullie reacties! mede8er lijkt dus het "preferred product" te worden! MINIX is volgens mij ook nog niet zo heel veel gebruikt lijkt het...

@ moderators: Sprite_tm e.a. excuus dat ik dit topic niet meteen op de handigste plek heb neergezet, dus de topic verhuizingen zijn volledig te wijten aan mijn Eigen onhandigheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb een Minix X8-H en een Mede8er 600X3D.

Mede8er is stabiel, goeie firmware (en ondersteuning) maar primair voor films geschikt. Verder is het gewoon best een 'dom' traag apparaat. Maar voor het kijken van films (en evt. downloaden van subs) uitstekend ! Heb ontzettend veel plezier gehad van het apparaat.

Minix X8-H is voor mij echt een openbaring. Supersnel, Android, Spotify, XMBC (70.000+ 'gratis' te streamen films), Netflix (nog een beetje buggy, maar komt vast goed), Youtube, custom roms (freaktab.com) etc. I.t.t. de Mede8er heb je met een Minix dus echt een soort van 'computer' waar je alle kanten mee op kunt. Bovendien kan deze ook 4k (al interpreteer ik dat soort dingen vaak als 'dus hij heeft in ieder geval geen moeite met 1080p').

De Minix vergt vanwege zijn Android en veelzijdigheid wel wat meer kennis dan de Mede8er om alles zo te krijgen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Als je een HTPC overweegt en het budget is er dan zou ik dat doen. Voor 200e heb je een HTPC in elkaar zitten met XBMC.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
BoXie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:20:
Ik heb een Minix X8-H en een Mede8er 600X3D.

Mede8er is stabiel, goeie firmware (en ondersteuning) maar primair voor films geschikt. Verder is het gewoon best een 'dom' traag apparaat. Maar voor het kijken van films (en evt. downloaden van subs) uitstekend ! Heb ontzettend veel plezier gehad van het apparaat.

Minix X8-H is voor mij echt een openbaring. Supersnel, Android, Spotify, XMBC (70.000+ 'gratis' te streamen films), Netflix (nog een beetje buggy, maar komt vast goed), Youtube, custom roms (freaktab.com) etc. I.t.t. de Mede8er heb je met een Minix dus echt een soort van 'computer' waar je alle kanten mee op kunt. Bovendien kan deze ook 4k (al interpreteer ik dat soort dingen vaak als 'dus hij heeft in ieder geval geen moeite met 1080p').

De Minix vergt vanwege zijn Android en veelzijdigheid wel wat meer kennis dan de Mede8er om alles zo te krijgen als je wilt.
Bedankt voor deze toelichting!

Mede8er heft volgens mij ook een browser en youtube ondersteuning, maar de internet browser functionaliteit van de med800 is niet zo fijn als dat van een minix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Internet browser in mijn Mede8er heb ik nooit gebruikt (als die er al in zit). Maar ik neem aan dat dat niet goed werkt. Veel te traag.

Youtube op de Mede8er duurt lang met opstarten maar als je eenmaal gepaired bent met je smartphone is het prima bruikbaar.

Ik zou zeggen : gaat het je alleen om films kijken, kies dan Mede8er (ervanuitgaande dat die goedkoper is). Wil je films + wat meer (Spotify, flexibiliteit, snelheid vd interface, apps etc) kies dan een Android box (en de Minix X8-H is daarin de beste nu vind ik zelf).

[ Voor 4% gewijzigd door BoXie op 20-06-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 22:35
jeka schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:10:
Synology als mediaspeler? Zijn die er?
De Synology DS214Play heeft een processor met floating point compatibiliteit - ofzo - waardoor transcoden een stuk sneller gaat. Dan kun je alles afspelen op een DLNA apparaat.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:58

TTZ

Ik heb de Minix X8-H nu een week in bezit en beter kan ik me niet wensen. XBMC, films, Spotify, browsen en alle Android apps draaien soepel natuurlijk. Icm met flymouse en Logitech k400, HDMI passthrough via receiver naar TV. Externe hd, USB of sd kaart voor data, zelfs de NAS die ik overwoog heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer . Alles cloud, streaming en USB/hd.
Enige waar ik tegenaan loop is een error bij het airdroppen vanaf iPad air van YouTube naar TV. Maar dat gebruik ik toch niet verder.
Echt, als je op dit moment een media player zoekt is de Minix x8h mijn inziens echt de beste oplossing voor een hele goede prijs.
Pagina: 1