Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telenet sneheidsverhoging - Geen limiet = FuP

Pagina: 1
Acties:

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Artikel: nieuws: Telenet verhoogt internetsnelheden en verruimt downloadlimieten

De vorige keer heb ik dit kleinigheidje ook aangekaart maar "geen limiet" bestaat niet bij Telenet. Hoewel ze het verkopen als geen limiet is het nog steeds een FuP en om een voorbeeld te geven:
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 358,18 GB en 1137,69 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Indien je als grootverbruiker wordt aangemerkt krijg je een snelheidsreductie naar 5 Mbps/1 Mbps tijdens piekuren maar je behoud wel ongelimiteerd downloadhoeveelheid. Nu is dit voor discussie vatbaar omdat je nog steeds ongelimiteerde data kan ontvangen/versturen maar de snelheid wordt wel met ongeveer 97% nu beperkt wat toch aanzienlijk is en misschien het vermelden waard.

Info: http://klantenservice.tel...nt/wat-is-vrij-downloaden

Of daarom een aanpassing moet gebeuren weet ik niet maar wou het toch maar even mededelen.

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 15:48
Een en ander aangepast, thanks :)

• s5zone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-11 19:03
Beste,

Net een mailtje van Telenet gekregen. Hierbij verandert er wel degelijk iets aan de snelheid van het Internet60 abo (upload):

We hebben fantastisch nieuws. Je Internet 60 krijgt vanaf 16 juni straffere troeven. Je kunt sneller uploaden, maar vooral: je volume neemt gevoelig toe. En dat kost je niks extra!

"Zal ik daar iets van merken?"
Natuurlijk! Nu we jouw volume met 50% hebben vergroot kun je een pak meer filmpjes streamen, muziek downloaden,... Hou je dus vooral niet in en geniet zorgeloos van alles wat internet te bieden heeft.

En dan nu: de cijfers!

Vroeger / Vanaf 16 Juni
Down: 60 / 60
Up: 4 / 5
Limiet: 100GB / 150GB

Je hoeft voor dat verbeterde surfcomfort helemaal niks te doen. Wij hebben de verbeteringen automatisch doorgevoerd.

Verwijderd

offtopic:
N.a.v. dat e-mailtje heb ik eens op de website van Telenet gekeken, en misschien dat het op Belgen anders overkomt, maar ik vind dat ze wel heel hard hun best doen om hip te zijn. Ze slaan bij mij iig de plank finaal mis. :X

Zijdelings gerelateerd aan dit onderwerp: is het een idee om een artikel te plaatsen over internet in België? Bij nieuwsartikelen over Belgische ISP's worden vaak reacties geplaatst als "ik snap niet dat er nog limieten bestaan in België", "wat is internet duur bij onze zuiderburen" en "waarom stappen Belgen niet over op <provider met echte FUP>?". Vroeger (rond de eeuwwisseling) liepen Belgische providers voor op Nederlandse wat betreft snelheid, maar de datalimieten in België waren strenger dan in Nederland. In Nederland zijn datalimieten op een gegeven moment verdwenen, in België enkel verhoogd. Tegenwoordig hebben Nederlandse providers België ingehaald qua snelheid en hebben Belgische providers nog steeds een datalimiet, zij het niet meer zó extreem laag. Ik zou wel eens een achtergrondartikel willen lezen over hoe het kan dat internet zich zo anders heeft ontwikkeld in de verschillende landen, temeer omdat de beginsituatie (~1998, toen breedbandinternet op de markt kwam) heel vergelijkbaar was.

Als zo'n artikel zo opgezet wordt dat de breedbandmarkt in Nederland en België door de jaren heen met elkaar vergeleken worden, heeft zo'n artikel denk ik best meerwaarde voor zowel Belgen als Nederlanders. Als er ook nog eens een soort "aankoopadvies", of in elk geval plus- en minpunten van verschillende Belgische providers in staat, is het artikel ook interessant voor Jan Modaal die niet geïnteresseerd is in techniek oid, maar gewoon wil weten welke provider hij moet kiezen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:30:
"ik snap niet dat er nog limieten bestaan in België",
Waar ik dan meteen aan moet denken is hoe het kan dat een land dat nog in het stenen tijdperk van internet leeft een heel eind voorloopt op Nederland als het om IPv6 gaat? Ik kan mij namelijk niet eens herinneren ooit datalimieten te hebben gehad, zelfs niet met inbellen.

(Mobiel internet even buiten beschouwing gelaten.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Serieus? Ik heb 3 soorten internetverbindingen gehad:
- inbellen (provider weet ik niet meer)
- @home breedband (voorganger van Ziggo Z3)
- Glasvezel 50/50Mb

Bij mijn weten geen datalimiet gehad, althans, ondanks honderden GB's (tegenwoordig soms rond de 1TB) aan upload+download verkeer per maand :+

edit: Wait wut? Adsl en kabel concurentie? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 16-06-2014 21:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:34
... maar de datalimieten die de NL-providers in die tijd hadden waren in zo goed als alle (zo niet álle) gevallen vele malen hoger dan hun Belgische tegenpolen. De hoogste abonnementen in BE zaten vaak niet hoger dan 30-60GB, terwijl we hier in NL al ver over de 200GB zaten (meestal aangeduid als 'Fair Use Policy'). Verhalen over studentenhuizen in België (of moet ik het dan hebben over een 'kot'?) die met z'n allen 10GB per maand te besteden hadden waren niet zeldzaam.
Raven schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:47:

edit: Wait wut? Adsl en kabel concurentie? 8)7
In de begintijd van beiden wel degelijk hoor. Toen ik ooit Chello had (geen abonnementsnaam, want er was maar één soort abonnement) kwam ik als ik me goed herinner niet hoger dan 1,5Mbps... en dat haalde ADSL ook met gemak. Later werd dat natuurlijk een heel ander verhaal...

[ Voor 11% gewijzigd door FlorisD op 16-06-2014 21:56 ]

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ook de vermelde snelheden van de business abbo's zijn niet correct weergegeven in het artikel.

ref: HamuNaptra in 'nieuws: Telenet verhoogt internetsnelheden en verruimt downloadlimieten'
Pagina: 1